امروزه بسیاری از شرکتها اعتقاد دارند که فروش آنلاین گوشی هوشمند و گجتها بهترین راه حل و ارزانترین راه ممکن است، اما در این میان برخی شرکتها همچون شیائومی و اپل همچنان به فروش از طریق خردهفروشی اعتقاد بسیار زیادی دارند.
شرکت شیائومی در سال میلادی گذشته با فروش از طریق خردهفروشیهای فیزیکی توانست اوپو و ویوو را به عنوان دو غول صنعت موبایل کشور چین شکست دهد. همچنین شیائومی توانست در سال 2016 میلادی با 50 فروشگاه فیزیکی از 40 خردهفروشی اپل در کشور چین سبقت بگیرد و محصولات خود را بهتر معرفی کند که در نتیجه آن فروش شیائومی بهبود زیادی پیدا کرده است.
جالب است بدانید که شیائومی از دیوارهای سفید و میزهای بزرگ برای معرفی گجتهای خود در فروشگاههای فیزیکی استفاده میکند که از روی اپل کپیبرداری شده، اما بسیار شیک و ساده است. در فروشگاههای فیزیکی شیائومی طیف گستردهای از محصولات همچون گوشیهای هوشمند، پهبادها، گجتهای هوشمند و... وجود دارد.
کمپانی چینی شیائومی را باید قطب تکنولوژی خلاقانه و برتر کشور چین دانست که در حال گسترش حضور جهانی خود است. همانطور که میدانید، شرکت شیائومی به زودی هوگو بارا، مدیر جهانی خود، را از دست خواهد داد اما شیائومی قاطعانه با انتشار خبرهایی جدید اعم از استفاده از یک چیپ پردازنده اختصاصی، با نام Pinecone, افزایش اعتبارات، افزایش فروشگاههای فیزیکی و خرید استارتاپهای جدید اعلام کرده که این شرکت همواره از پلههای ترقی بالا خواهد رفت و بزرگتر خواهد شد.
در هر صورت افزایش فروشگاههای شیائومی در سراسر جهان و مخصوصا کشور چین میتواند به فروش بالاتر و موفقیت بیشتر این شرکت منجر شود که تاثیر بسیار زیادی بر سود عملیاتی این شرکت دارد. شیائومی در سال میلادی جاری قصد دارد در گام ابتدایی 200 فروشگاه فیزیکی جدید تاسیس کند که امیدواریم روزی شاهد یک فروشگاه فیزیکی رسمی شیائومی در کشورمان باشیم تا از خرید محصولات باکیفیت و خوشقیمت این کمپانی بیشتر لذت ببریم.
نظر شما در مورد این سیاست جدید شیائومی چیست؟