گروه خبریGSM : کمپانی نوکیا به تازگی از برطرف شدن مشکل پیش آمده در ورژن NAM گوشی5800 Xpressmusic و بهبودسازی قابلیتهای 3G این گوشی خبر داده است. به نظر میرسد این مسئله در نتیجه یک مشکل نرم افزاری بوجود آمده باشد؛ در هر حال کمپانی نوکیا موفق شده است بر این مشکل غلبه کند.
مسئله پیش آمده در خصوص قابلیتهای 3G گوشی 5800 Xpress music از آنجا مطرح شد که پس از معرفی این گوشی در آمریکای شمالی، برخی کاربران گزارشاتی را در خصوص مشکلاتی که برای اتصال به شبکه 3G محلیشان وجود داشت، ارائه دادند. از آنجاییکه بنابر اظهارات مسئولان نوکیا، رضایت مشتری و کیفیت محصول در رآس دغدغه های این کمپانی قرار دارد، دست اندرکاران آن به سرعت فروش این گوشی را به طور موقتی به تعویق انداخته و به بررسی منشاء و راه حل این مشکل پرداختند.
پس از بررسیهای لازم به این نتیجه رسیدند که این مشکل صرفا محدود به تغییرات بوجود آمده در پیکر بندی ورژن عرضه شده در امریکای شمالی است. خوشبختانه این مشکل در حال حاضر برطرف شده و فروش این محصول که به طور موقتی متوقف شده بود، مجددا آغاز خواهد شد. نوکیا همچنین با کاربرانی که با این مشکل مواجه شده بودند توصیه میکند برای راهنمایی و پشتیبانی در این زمینه به مرکز خدمات مشتری و یا فروشگاه های نوکیا این کمپانی مراجعه کنند.
علاوه بر این 5800 Xpress music به نوع جدیدی از نرم افزار Firmware مجهز خواهد شد.