GSM-logo
خانهاخبار
مشکل No Service در سیم‌کارت نسل چهارم همراه اول و ایرانسل

مشکل No Service در سیم‌کارت نسل چهارم همراه اول و ایرانسل

سیم‌کارت‌های نسل چهارم در کنار سرعت بسیار بالایی که برای کاربران فراهم می‌کنند مشکلاتی دارند که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها خارج شدن از دسترس است. اگر شما هم این مشکل را دارید، ادامه مطلب را بخوانید.
۱۱ دی ۱۳۹۵

تبلیغات

home_header

مدت زیادی از عرضه سیم‌کارت‌های نسل چهارم، که آن‌ها را با نام 4G یا LTE می‌شناسیم، نمی‌گذرد. بعد از عرضه این سیم‌کارت‌ها به بازار و پیرو آن ارائه اینترنت پرسرعت برای کاربران موبایل شاهد تحولی شگرف در سرعت اینترنت کشور و به تکاپو افتادن شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ADSL بودیم. کمپانی‌های ارائه‌دهنده ADSL با ارائه سرعت‌های بالاتر برای کاربران خانگی سعی کردند در این رقابت عقب نمانند و همین امر باعث بهبود کیفیت و سرعت اینترنت کشور شد. اما این روی خوب ماجراست و به نظر می‌رسد بستر اپراتورها هنوز برای ارائه این سرویس پرسرعت آماده نیست و این سیم‌کارت‌های پرسرعت مشکلاتی برای کاربرانشان ایجاد کرده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی را که از این‌طرف و آن‌طرف گزارش‌های زیادی هم در موردش شنیده‌ایم برایتان بیان می‌کنیم و در انتها می‌پرسیم که شما هم این مشکل را دارید یا خیر.

image

 

طبق گزارش‌های به‌دست‌آمده از کاربران جی‌اس‌ام و تجربه استفاده ما از سیم‌کارت‌های نسل چهارم ایرانسل و همراه اول، این سیم‌کارت‌ها در بعضی مواقع کاملا از دسترس خارج می‌شوند و کاربر برای ادامه استفاده از سیم‌کارت مجبور به ری استارت گوشی می‌شود. این بدین معنی است که به‌خصوص در مناطقی که پوشش این دو اپراتور ضعیف است با پیام No Service  و یا Call Emergency Only برخورد خواهید کرد. برای حل این مشکل قراردادن گوشی روی حالت هواپیما یا ایرپلن مود و یا روش‌های دیگر کارساز نیست و تنها باید گوشی را یک‌بار خاموش و روشن کرد تا دوباره به وضعیت عادی برگردد و آنتن‌دهی در شرایط مطلوب قرار گیرد.

 درگوشی‌های اپل نیز زمانی که شبکه را از روی حالت 3G  به LTE  تغییر می‌دهید، سیستم‌عامل آی‌اواس به شما هشدار می‌دهد که این شبکه مخابراتی مجوز لازم برای استفاده شبکه LTE روی آیفون را ندارد  و این موضوع ممکن است بر مصرف باتری، تماس‌ها، پیامک‌ها و اینترنت سیم‌کارت شما موثر باشد. درصورتی‌که این پیامدها را بپذیرید می‌توانید با لمس گزینه Enable LTE از سرویس LTE  اپراتورهای همراه اول و ایرانسل استفاده کنید.

این مشکل به گوشی موبایل خاصی مربوط نمی‌شود و روی تمام گوشی‌هایی که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کنند و از تمام برندها دیده می‌شود. تنها یک استثنا در این مورد وجود دارد: روی گوشی‌هایی که از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کنند هنوز این مشکل را ندیده‌ایم و شاید این موضوع مربوط به این باشد که همیشه یکی از درگاه‌های گوشی‌های دو سیم‌کارته از شبکه 4G پشتیبانی نمی‌کنند.

این مشکل سبب شده کاربران در طول روز چندین بار مجبور به خاموش و روشن کردن گوشی موبایلشان باشند و به‌شدت باعث کلافگی همه شده است.

ما در حال پیگیری این موضوع از اپراتورها هستیم و باوجوداینکه این مشکل را بارها از این‌طرف و آن‌طرف شنیده‌ایم، از شما می‌خواهیم اگر با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید در نظرسنجی‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید شرکت کنید و در کامنت‌ها نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.


نظرات (603 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

غلامحسین شورودی

۱۴۰۲/۵/۵
ببخشید کسی هست راهنماییم کنه ممنون میشم

غلامحسین شورودی

۱۴۰۲/۵/۵
سلام خطم کلاچندروزه خاموشه میندازی داخل گوشی آنتنشم نمیادبالاروش ضربدرزده

منصوری

۱۴۰۲/۴/۶
از آن روزی که سیم کارت قدیم را با یوسیم نسل جدید تعویض کردم دیگر یابه سایت های خارجی اصلا نمیرود و یایا تاخیر زیادسایت را باز میکند . به نظر می آید سیم کارت جدیدکنترل شده است وفقط سایتهای داخلی را باز میکند

مجید

۱۴۰۲/۴/۱
سلام من سیمکارت همراه اول داشتم ،اونو سوخت،الان ایرانسل یا رایتل ميندازم انتن نداره،میشه راهنماییم کنید چکار کنم

Saryeh

۱۴۰۲/۲/۸
ب انتن ربطی نداره اون انتن تماس اظطراریه کلا ب مشکل بر خورد کردن از صب زنگ میزنم نمیگیره میگه تماس هدایت شد یا در منطقه سرویس نیست یا خودش قط میشه

پیشنهاد سردبیر