گوگل با تبلیغات میخواهد نام خود را کنار اپل و سامسونگ قرار دهد
هنگامی که گوگل برای تولید نکسوس 6پی با هواوی وارد مذاکره شد دو وعده به چینیها داد؛ اول اینکه 6پی توسط تمام اپراتورهای امریکایی عرضه شود و دوم اینکه هزینه گزافی بابت تبلیغات گجت پرداخت کند. پیشتر در مقالهای اشاره کردیم که وعده اول تحقق پیدا نکرد اما گوگل همیشه برای پرچمدارانش تبلیغات گستردهای انجام داده که پیکسل نیز از این قاعده مستثنی نیست. به نقل از خبرگزاری رویترز، گوگل تا کنون بیش از 3.2 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی پیکسل و پیکسل ایکسال کرده است. در ادامه هزینههای تبلیغاتی گوگل را برای فروش پرچمدارش بررسی میکنیم. با جیاسام همراه باشید.
تاکنون در گزارشهای متعددی به این موضوع اشاره شده که پیکسل اولین گوشی رسمی گوگل است زیرا سری نکسوس همیشه با نامهایی نظیر سامسونگ، الجی و اچتیسی همراه بودند. حالا دیگر گوگل خودش سکان را در دست گرفته و میخواهد با برندهای قدرتمندی همچون اپل و سامسونگ رقابت کند. برای رقابت با بزرگان باید مثل بزرگان هم تبلیغ کرد؛ متخصصان تبلیغات معتقدند گوگل برای جلب نظر کاربران به پیکسلهایش باید 100ها میلیون دلار هزینه صرف تبلیغات کند.
گوگل علاقه چندانی به اعلام اعداد و ارقام دقیق پروژه تبلیغاتیاش ندارد اما برای توصیفش از کلمه >>فوقالعاده زیاد<< استفاده کرده است که به اندازه کافی ماجرا را روشن میکند. به عنوان مثال بازی فوتبال روز شکرگزاری در امریکا میلیونها تماشاچی زنده و تلویزیونی دارد که طبق شایعات تبلیغات پیکسلها نیز در حاشیههای اطراف بازی حضور دارند. ناگفته نماند اپراتور امریکایی ورایزون که عرضه پیکسل را بر عهده دارد هم وعده تبلیغات گستردهای به گوگل داده است.
پیکسل اولین و البته مهمترین گوشی گوگل است که شروعکننده سری پیکسل و خاتمه نکسوس است. بزرگترین هدف گوگل این است که نام پیکسل را همرده با سری آیفون و گلکسی میان مردم ایالات متحده جا بندازد. این کار نه تنها به فروش پیکسل و پیکسل ایکسال کمک میکند بلکه سری گوشیها را به مردم میشناساند و برای گجتهای آینده این مجموعه هم مفید واقع میشود.
نظر شما درباره پرچمداران گوگل چیست؟ با توجه به اینکه قطعات و لوازم جانبی آنها مثل اکثر نکسوسها در ایران کمیاب است آیا همچنان مایل به خرید آنها هستید؟
برچسبها: