تماشا کنید: میتسوبیشی GT-PHEV؛ نسل بعدی اوتلندر هیبریدی
سفر میتسوبیشی با شاسیبلندهای مفهومیاش همچنان ادامه دارد. بعد از رونمایی XR PHEV II در نمایشگاه ژنو 2015 و رونمایی eX Concept در توکیو 2015، حالا نوبت رونمایی سومین شاسیبلند مفهومی میتسوبیشی است؛ خودرویی که باید ادامهدهنده راه ژاپنیها در کلاس هیبریدیهای لوکس باشد.
نام GT از عبارت Ground Tourer گرفته شده و PHEV نیز به معنای خودرویی هیبریدی است که باتری موتورالکتریکی آن با برق شهری شارژ میشود. GT-PHEV خودرو باهیبتی است! جلوپنجره آن همان جلوپنجره Dynamic Shield میتسوبیشی است که از سال 2014 استفاده از آن شروع شد. در این جلوپنجره دریچههایی (شاتر) وجود دارد که با افزایش سرعت بهتدریج بسته میشود تا از مقاومت هوا کاسته شود.
کابین خودرو گنجایش 5 سرنشین را دارد. با بازکردن دربهای کالسکهای GT-PHEV اولین چیزی که جلب توجه میکند طراحی شیبدار کنسول وسط است که تاکنون در خودروهای تولیدی میتسوبیشی سابقه نداشته.
GT-PHEV انجین بنزینی 2.5 لیتری دارد و با کمک 3 موتورالکتریکی (یکی در محور جلو و مابقی در محور عقب) کار میکند؛ به همین دلیل میتوان سیستم محرکه آنرا چهارچرخ محرک دائم (فول تایم) دانست. درحالت الکتریکی میزان پیمایش GT-PHEV تنها 120 کیلومتر است ولی درحالت هیبریدی این عدد به 1200 کیلومتر میرسد. خبری از سایر مشخصات فنی این خودرو نیست، اما به احتمال زیاد پکیج باتریهای 25 کیلووات ساعتی آن را در نسل بعدی اوتلندر هیبریدی، که در 2018 معرفی میشود، خواهیم دید.
در کانالهای اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بیخبرید!