اگر به خاطر داشته باشید، با انتشار iOS 9 دستگاه خیلی از کاربران دچار مشکل شد و اپل تا چند ماه برای رفع باگ و انتشار نسخههای جدید تلاش میکرد تا بتواند مشکلات ایجادشده را برطرف کند. چند روز پیش جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل این شرکت با شماره 9.3 منتشر شد؛ نسخهای که همچون iOS 9 مشکلاتی برای کاربران به همراه دارد.
در روزهای ابتدایی، عدهای از کاربران که از آیدیوایسهای قدیمی اپل استفاده میکنند، گزارش کردند که پس از نصب iOS 9.3 قادر به وارد شدن و استفاده از دستگاه خود نیستند، به همین دلیل اپل برای مدتی بهروزرسانی این دستگاهها را متوقف کرد تا مشکل را حل کند. اما پس از حل این مشکل، باگ دیگری پیدا شده است.
گویا کاربران iPhone 6s و iPhone 6s Plus در بعضی اپلیکیشنها مثل Safari ،Notes ،Mail و Messenger قادر نیستند لینکهای اینترنتی را باز کنند و با این کار اپلیکیشنهای اشارهشده هنگ میکنند یا بسته میشوند.
در صفحه پشتیبانی اپل، بعضی کاربران غیرفعال کردن JavaScript در مرورگر سافاری را چاره کار اعلام کردهاند، اما به نظر میرسد که این روش برای همه راهگشا نیست. اگرچه بیشتر شکایات را دارندگان جدیدترین آیفونهای اپل اعلام کردهاند، صاحبان دستگاههای قدیمیتر میگویند که از iOS 9.2.1 با این مشکل روبرو هستند.
از آنجا که تاکنون شکایات زیادی در سایت اپل از سوی کاربران درج شده، به احتمال زیاد اپل در حال حاضر از این باگ اطلاع پیدا کرده است و در آپدیت بعدی آن را حل خواهد کرد. اگر شما هم پس از آپدیت به iOS 9.3 با این مشکل روبرو شدهاید، تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.