خانهاخبار
Nokia همچنان پیشتاز است، اما Sony Ericsson بازار موبایل را به هیجان آورد.

Nokia همچنان پیشتاز است، اما Sony Ericsson بازار موبایل را به هیجان آورد.

به گزارش گروه خبری GSM، نوکیا با فروش بیشترین تعداد گوشی در سال 2006 نسبت به دو رقیب دیگرش، همچنان در صدر قرار دارد. هر چند در سال 2006 بیشترین ........
۱۷ بهمن ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، نوکیا با فروش بیشترین تعداد گوشی در سال 2006 نسبت به دو رقیب دیگرش، همچنان در صدر قرار دارد. هر چند در سال 2006 بیشترین تحولات بازار توسط Sony Ericsson ایجاد شد، ولی کلاً فروش موبایل در آخرین فصل 2006،  5/61 درصد (26 میلیون ) نسبت به همین فصل در سال پیش ( 16 میلیون ) افزایش یافته است. بنابراین با توجه به رشد 15 درصدی Sony Ericsson در فصل آخر 2006، سرمایه گذاری مشترک شرکت های بزرگ Sony و Ericsson برای تولید گوشی هایی با قابلیت های موسیقی بالا و دوربین با کیفیت مطلوب که مورد علاقه اکثر کاربران می باشد، نتیجه خوبی داشته است.
* نوکیا در صدر
Nokia با فروش بیش از 348 میلیون گوشی در سال 2006، در جایگاه شماره 1 قرار دارد، در حالیکه مجموع فروش دو رقیب نزدیکش یعنی Motorola و Samsung نزدیک 3/335 میلیون    می باشد. بیشترین فروش نوکیا ( نزدیک به 32 درصد) در اروپا بوده است. در شکل زیر میزان فروش 5 برند پرفروش دنیا در سال 2005 و 2006 داده شده است.
 
* موتورولا و تاثیر RAZR
فروش گوشی موتورولا با رشد 23 درصدی نسبت به سال قبل، در فصل آخر سال 2006 به 65میلیون رسید، در حالیکه فروش کل سال 2006 حدود 217 میلیون گوشی بوده است و به نظر می رسد مهمترین عامل این رشد، حضور گوشی RAZR بوده است. موفقیت گوشی لاغر RAZR کل صنعت تولید گوشی را به سمت تولید گوشی های باریک هدایت کرده است.
* مشکلات داخلی برای تولید کنندگان کره ای
Samsung و LG از افت فروش در آسیا، که باعث کاهش درآمد این شرکت ها شده رنج می برند. همین عامل باعث شده که LG در سال 2006 در رتبه 5ام قرار بگیرد، در حالیکه در سال 2005 در رتبه چهارم بوده است.
همچنین در سال آخر 2006 فروش LG ، 17 میلیون بوده در حالیکه در همین زمان در سال 2005 فروش LG، حدود 2/16 میلیون گوشی بوده است. هر چند LG هنوز امیدوار است که محبوبیت گوشی Chocolate و نیز LG Shine عاملی برای رشد دوباره این شرکت شود.
Samsung نیز باید مراقب رقیبی مثل Sony Ericsson باشد. سامسونگ سال 2006 را با فروش 117 میلیون و رشد 14 درصدی نسبت به سال قبل در جایگاه سوم به اتمام رساند.