روند رشد شرکت شیائومی، برخلاف پیشبینیها، ضعیفتر از گذشته پیش میرود و به نظر میرسد در سال 2015 این شرکت نتوانسته به حد مشخصشده برسد. در سال 2015 این شرکت 70 میلیون اسمارتفون به فروش رساند، در حالی که انتظار میرفت رقم فروش شیائومی به 80 تا 100 میلیون موبایل برسد.
فروش این شرکت از 61.1 میلیون اسمارتفون در سال 2014 به 70 میلیون در سال 2015 رسید که رشدی 15 درصدی برای این شرکت به همراه داشته است که البته در مقایسه با رشد 227 درصدی در سال 2014 یا 160 درصدی در سال 2013 رقمی پایین به شمار میرود.
البته اصلا منطقی نیست که انتظار داشته باشیم استارتآپ چینی شیائومی، که در سال 2010 پایهگذاری شده، بیش از دو سال بتواند چنین میزان رشدی را حفظ کند. در سال 2014 حرکت به سوی بازار هند باعث رشد چشمگیر این شرکت شد، اما اکنون شیائومی باید به بازارهای کوچکتر چشم بدوزد و راه خود را در این بازارها باز کند.