رشد 133 درصدی فروش آیفون در آفریقا و خاورمیانه
اپل این روزها بر گسترش بازارهای فروش خود تمرکز کرده است. موفقیت این شرکت در سال 2015 در کشور چین چشمگیر بوده و علاوه بر چین فروش این شرکت در آفریقا و خاورمیانه نیز خیرهکننده است. بر اساس نتایج موسسه Counterpoinr Research، فروش آیفون در سال 2015 در این مناطق 133 درصد رشد کرده و باعث شده این گوشی به جمع پنج گوشی برتر از نظر فروش راه پیدا کند. همچنین سهم کلی اپل از بازار این مناطق در سهماهه سوم امسال 3.9 درصد رشد کرده که این عدد در زمان مشابه پارسال 2.2 درصد بوده است.
یکی از برندهای برتر این مناطق سامسونگ است که سهمش از فروش بازار آفریقا و خاورمیانه از 50 درصد به 41 درصد کاهش یافته. برند محلی Tecno، هوآوی، لنوو، Meizu و Gionee دیگر برندهای پرفروش این منطقهاند.
کارشناسان خاورمیانه و آفریقا را هدف بعدی اپل تلقی میکنند. با وجود این که اپل هرگز بر میزان فروش خود در این بازارها تمرکز نکرده و برای به دست آوردن سهم از بازار فروش کشورهای این نواحی تلاشی نکرده، در سال 2015 تعداد خریداران محصولات این برند در این مناطق رشد بسیار زیادی یافته است.
موسسه Counterpoint ادعا کرده که فروش گوشیهای موبایل این مناطق در سهماهه سوم امسال 23 درصد رشد یافته است. این آمار در کنار آمار رشد 31 درصدی استفاده از گوشیهای هوشمند در خاورمیانه و آفریقا، که 3 برابر رشد جهانی استفاده از گوشی هوشمند است، نشان میدهد این دو منظقه میتوانند اهداف بسیار سوددهی برای اپل باشند.
پیش از امسال اپل در خاورمیانه هیچ فروشگاه رسمیای نداشت تا اینکه بالاخره اولین فروشگاه خود را در کشور امارات متحده عربی و شهر دوبی افتتاح کرد. همچنین اپل پس از امضای برجام بین ایران و کشورهای 1+5 نیمنگاهی به پتانسیل بالای بازار ایران دارد. بررسیها نشان میدهد مردم ایران از برندهای غربی مانند اپل استفاده و استقبال میکنند؛ بنابراین منطقی است که خاورمیانه را هدف بعدی اپل بدانیم و شاید سال آینده شاهد بازگشایی اپل استورهای بیشتری در این منطقه باشیم.
منبع: Cult Of Mac
برچسبها: