اپلیکیشنهای اندرویدی: بستری برای آزمایشهای مایکروسافت
چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت Double Lab، تولیدکننده اپلیکیشن اندرویدی Echo Notification Lockscreen، را خریداری کرده است. این خرید مایکروسافت کمی عجیب به نظر میرسد، زیرا آزمایشگاه گاراژ مایکروسافت نیز پروژهای مشابه بهنام Next Lock Screen دارد؛ اما اگر به کارهایی که مایکروسافت اخیرا، بهخصوص در پروژه گاراژ، انجام داده نگاهی بیندازیم، میبینیم که چندان هم عجیب نیست.

نکته کلیدی اینجاست که مایکروسافت تلاش میکند ایدههای متفاوتی را در مورد موبایل بیازماید، بهجای اینکه سراغ یک ایده بزرگ برود. به همین دلیل مایکروسافت لاک اسکرین خود را روی اندروید نگه داشته؛ لاک اسکرینی که بیشتر تمرکزش بر اپلیکیشنهای مرتبط و دسترسی سریعتر به مواردی از قبیل تماس گرفتن است. اما در این میان لاک اسکرین اکو کمی متفاوت است. این لاک اسکرین بیشتر نوتیفیکیشنهای بااهمیتتر را نشان میدهد و اعلام سایر نوتیفیکیشنها را به زمانی دیگر منتقل میکند.
هر دو این لاک اسکرینها ایدههایی جذاب دارند، اما ترکیب آنها ممکن است هر دو را از بین ببرد. البته مایکروسافت هم نمیخواهد آنها را با هم ترکیب کند، بلکه میخواهد در کاری تحقیقاتی بییند کاربران با این اپلیکیشنها (اپهای لاک اسکرین) چطور ارتباط برقرار میکنند.
یکی از مسئولان مایکروسافت در این باره گفته که این شرکت احتیاج دارد با مشتریان و رفتار آنها آشنایی بیشتری پیدا کند و برای خلاقیت در زمینه موبایل محافظهکاری بیشتری به خرج دهد.
منبع: The Verge
برچسبها: