بهنقل از IDC (شرکت تحقیقات در مورد بازار)، اپل در حال حاضر دومین تولیدکننده گجتهای پوشیدنی در بازار جهان است، درحالیکه این شرکت تنها یک فصل در این بازار فعالیت کرده.
در این گزارش ادعا شده اپل تاکنون 3 میلیون و 600 هزار دستگاه اپلواچ در سهماهه دوم سال 2015 فروخته است. این ادعای IDC براساس حدس علمی برپایه عملکرد تجاری اپلواچ است، چراکه اپل در حال حاضر هیچ خبری درباره میزان فروش محصولش منتشر نکرده. با این تفاسیر، اپل در جایگاه دوم تولیدکنندگان گجتهای پوشیدنی قرار میگیرد و فیتبیت را بالای سر خود میبیند.
برآورد میشود فیتبیت (تولیدکننده گجتها و اپلیکیشنهای سلامتی) در سهماهه دوم سال 2015 تعداد 4 میلیون و 400 هزار دستگاه فروخته است. این عدد رشد سریع فیتبیت را در بازار نشان میدهد. در سهماهه دوم سال 2014 این کمپانی 1 میلیون و 700 هزار دستگاه فروخته بود.
طبق گزارش، حدود 20 درصد سهم بازار در اختیار اپل است. فیتبیت قبل از ظهور اپلواچ 30 درصد سهم بازار را در اختیار داشت، اما اکنون این عدد به 24.3 درصد کاهش یافته است. این امر عزم راسخ اپل را برای تصاحب بازار نشان میدهد.
اما چه کمپانیهایی در تعقیب فیتبیت و اپل هستند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت: شیائومی با فروش 3 میلیون و 100 هزار گجت پوشیدنی و تصاحب 17 درصد سهم بازار در مکان سوم قرار دارد و گارمین با 700 هزار دستگاه در مکان چهارم قرار دارد. رتبه پنجم به سامسونگ اختصاص مییابد که موفق شده است 600 هزار گجت پوشیدنی بفروشد.
گجت پوشیدنی اپل نهتنها برای این کمپانی سودآور بوده، بلکه سهم بسزایی در رشد بازار این تکنولوژی در دنیا داشته است. بازار گجتهای پوشیدنی هر سال حدود 232 درصد رشد میکند. در سهماهه دوم 2015 تعداد 18 میلیون و 100 هزار دستگاه فروخته شده است. این رقم در زمان مشابه سال قبل تنها حدود 5 میلیون و 100 هزار دستگاه بود.
در حال حاضر از هر سه گجت پوشیدنی هوشمند یکی اپلواچ است و این امر سلطه اپل را بر بازار گجتهای پوشیدنی هوشمند نشان میدهد.
منبع: Phone Arena