خانهاخبار
کمپانی Apple با کسب 5 ستاره یکی از برترین‌ها در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران است

کمپانی Apple با کسب 5 ستاره یکی از برترین‌ها در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران است

سالانه کمپانی‌های مختلف در رده‌بندی EFF قرار می‌گیرند و مشخص می‌شود کدام کمپانی به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربرانش اهمیت بیشتری می‌دهد. اکنون موقع اعلام نتایج رسیده و عملکرد یک سال گذشته کمپانی‌های تکنولوژی‌محور، که با اطلاعات عمومی و بعضا خصوصی انبوهی از کاربران سروکار دارند، باید ارزیابی شود.
۱ تیر ۱۳۹۴

این ارگان مستقل تمام کمپانی‌های معتبر را در پنج مرحله و پنج دسته‌بندی مختلف بررسی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به بررسی میزان فروش اطلاعات کاربران به سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف اشاره کرد. این ارزیابی 0 تا 5 ستاره برای کمپانی‌ها به ارمغان می‌آورد که 0 ستاره به‌معنی عدم رعایت حقوق کاربران و حفاظت از اطلاعاتشان و 5 ستاره نیز به‌معنی کمال کاربرمحوری و احترام به حقوق کاربران در زمینه صیانت از داده‌هایشان است.

میان کمپانی‌های ارزیابی‌شده نام‌های آشنایی به چشم می‌خورد که از جمله مهم‌ترین آنها باید به Apple ،Adobe ،Dropbox و Yahoo اشاره کرد که موفق شده‌اند از EFF پنج ستاره دریافت کنند و در حقیقت برترین برندها در زمینه ایزوله‌سازی اطلاعات کاربرانشان هستند. شبکه‌های اجتماعی Twitter و Facebook به همراه وب‌سایت Reddit نیز هرکدام 4 ستاره دریافت کرده‌اند و در جایگاه خوبی قرار دارند. احتمالا دانستن نام ضعیف‌ترین کمپانی‌های این بخش جالب‌تر از بهترین‌ها باشد و، همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپلیکیشن پیام‌رسان WhatsApp با کسب 1 ستاره نشان داد از فروش اطلاعات کاربرانش هیچ ابائی ندارد.

 

image

 

از میان اپراتورهای مخابراتی نیز Verizon با کسب 2 ستاره و AT&T با دریافت 1 ستاره در جایگاه خوبی قرار ندارند. کمپانی‌های بزرگ دیگر همچون Google ،Microsoft ،Snapchat و Tumblr نیز هرکدام با دریافت 3 ستاره تقریبا اعتماد کاربران را به خود جلب کرده‌اند.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:


نظرات (6 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

sina

۱۳۹۴/۴/۲
هه واقعا که با این امارشون. ماهنوز اون گندی که اپل چند ماه پیش زد و تصاویر شخصی بسیاری از بازیگران و هنرمندان هک شد رو یادمون نرفته افتضاح بود به تمام معنا

پارسا

۱۳۹۴/۴/۲
جالبه بدونی همه کمپانی ها بنا بر قانون کشورشون در مواقع اضطراری مجبور به همین کار هستن!

azja

۱۳۹۴/۴/۲
@reza
hatman dolphin parvaz mikone aslan ios ro kasi nemitoone hack kone baraks. android

reza.mllt

۱۳۹۴/۴/۱
اونوقت شما خبر دارین ،جالبه

احسان

۱۳۹۴/۴/۱
آمریکا یه جاسوس بزرگه و مطمین باشید با استفاده از گوشی های آیفون میخواد از همه جاسوسی کنه.

پیشنهاد سردبیر