تقریبا تمام افرادی که گوشیهای هوشمند اچتیسی را در دست دارند با نرمافزار BlinkFeed آشنایی دارند؛ نرمافزاری اجتماعی که اخبار روزانه را بهصورت اسلایدی نمایش میدهد و اولویتهایش بر اساس علایق شخصی شماست. حال که اچتیسی با مشکل کاهش درآمد مواجه شده است، میخواهد از طریق پخش آگهی تبلیغاتی در این شبکه کسب درآمد اکوسیستمی داشته باشد.
اما این کار باعث نارضایتی برخی کاربران شده است. در حال حاضراین تبلیغات در کشورهای امریکا، بریتانیا، چین و چند کشور دیگر از طریق اپلیکیشن BlinkFeed پخش میشود.
طبق گفته این کمپانی، تبلیغات فعلا به تعداد کمی محدود شده و فقط اپلیکیشنهای اسپانسر و لوازم جانبی و دستگاههای اچتیسی را پوشش میدهد. این گونه تبلیغات بهشکل پست و خبر درون برنامه نیست و مانند پنجره یا بنر نمایش داده میشود. این خبر به این معناست که کاربران این امکان را دارند که با بستن پنجرهها از شر تبلیغات راحت شوند.
برخی کاربران نارضایتی و مخالفتشان با این روش را از طریق وبلاگ این کمپانی اعلام کردهاند و گفتهاند: «ما برای این گوشی نمیخریم که بخواهیم از تبلیغات ویژه آن لذت ببریم!» این گونه تبلیغات به این دلیل آزاردهنده است که مانند اسپم بین تمام اخبار این شبکه اجتماعی حضور دارد و مزاحم کاربر میشود.
اچتیسی در پاسخ به این کاربران ناراضی گفته است: «اینگونه تبلیغات پروژه آزمایشیای بیش نیست و ما هنوز در شرایطی نیستیم که بخواهیم در شبکهای اجتماعی اینگونه تبلیغات را منتشر کنیم.»
منبع: itworld