کمتر کسی پیدا می شود که اپلیکیشن Line را نشناسد. این اپلیکیشن یکی از موفق ترین نمونه های ارسال و دریافت پیغام تحت بستر اینترنت است. جالب این است که لاین جزو اولین کمپانی ها در تولید استیکر محسوب می شود و از همین طریق درآمدی نسبتا عالی کسب می کند. حال خبری منتشر شده که طبق آن گفته می شود ژاپنی ها، برای رقابت با سرویس موسیقی اپل، لاین موزیک را افتتاح خواهند کرد.
کمتر کسی پیدا می شود که اپلیکیشن Line را نشناسد. این اپلیکیشن یکی از موفق ترین نمونه های ارسال و دریافت پیغام تحت بستر اینترنت است. جالب این است که لاین جزو اولین کمپانی ها در تولید استیکر محسوب می شود و از همین طریق درآمدی نسبتا عالی کسب می کند. حال خبری منتشر شده که طبق آن گفته می شود ژاپنی ها، برای رقابت با سرویس موسیقی اپل، لاین موزیک را افتتاح خواهند کرد.
طبق گفته مسئولان لاین، Line Music نخست برای دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه می شود و دو ماه نخست نیز برای تست رایگان است. پس از این مدت نیز می توانید با پرداخت ۸ دلار در ماه از این سرویس استفاده کنید. همچنین امکان پرداخت ۴ دلار همراه محدودیت شنیداری ۲۰ ساعت موسیقی در ماه نیز وجود دارد.
لاین با این سرویس به راحتی در خاک خودش می تواند اپل را شکست دهد؛ اما در مورد بازار بین الملل شبهات زیادی وجود دارد. اول این که طبق گفته وب سایت TNW، اپل حدود ۳۰ میلیون قطعه موسیقی در سرویس خود قرار داده و لاین قصد دارد تا سال آینده آرشیو خود را از ۱.۵ میلیون به این عدد برساند. از طرف دیگر در حال حاضر سرویس مذکور تنها در ژاپن و تایلند فعال می شود.
گزارش دیگری نیز در رابطه با سرویس موسیقی اپل منتشر شده که خبر خوشی برای اهالی هند محسوب می شود. گویا اپل قصد دارد تخفیف بسیار خوبی برای این کشور قائل شود، به صورتی که هندی ها می توانند با پرداخت ۱۲۰ روپیه هند (حدود ۲ دلار در ماه) از این سرویس بهره ببرند.
باید صبر کرد و دید رقابت های جدید در عرصه پخش موسیقی آنلاین چه سرانجامی دارد و در نهایت کدام کمپانی برنده نهایی می شود. حدس شما در این رابطه چیست؟
منبع: 9to5mac