– نویسنده مهمان: پس از کاهش چشمگیر سود حاصل از فروش اسمارت فون های سامسونگ در سال ۲۰۱۴ و پس از عرضه گلکسی اس ۵، پرچمدار ۲۰۱۵ این کمپانی را می توان فرشته نجات چشم بادامی ها دانست. گلکسی اس ۶ که با ورودش سر و صدای زیادی به پا کرد و انتظارات را تا سقف آسمان بالا برد، اکنون با مشکل در فروش مواجه شده است! پس از رونمایی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج و آغاز فروش آن ها، سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل تقاضای بسیار زیاد خریداران با مشکل تامین صفحه نمایش مورد نیاز برای پرچمدارش مواجه شده که البته این موضوع را صرفا می توان یک حرکت تبلیغاتی برای بزرگنمایی فروش پرچمدارانش دانست.
– نویسنده مهمان: پس از کاهش چشمگیر سود حاصل از فروش اسمارت فون های سامسونگ در سال ۲۰۱۴ و پس از عرضه گلکسی اس ۵، پرچمدار ۲۰۱۵ این کمپانی را می توان فرشته نجات چشم بادامی ها دانست. گلکسی اس ۶ که با ورودش سر و صدای زیادی به پا کرد و انتظارات را تا سقف آسمان بالا برد، اکنون با مشکل در فروش مواجه شده است! پس از رونمایی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج و آغاز فروش آن ها، سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل تقاضای بسیار زیاد خریداران با مشکل تامین صفحه نمایش مورد نیاز برای پرچمدارش مواجه شده که البته این موضوع را صرفا می توان یک حرکت تبلیغاتی برای بزرگنمایی فروش پرچمدارانش دانست. به هر حال شرایط کنونی حاکی از آن است که سامسونگ انتظارات خود را از فروش گلکسی اس ۶ بیهوده بالا برده و از برنامه فروش مورد انتظارش عقب است!
پیش از عرضه گلکسی اس ۴، رکورد سامسونگ فروش ۱۰ میلیون اسمارت فون در ۲۵ روز بود. گلکسی اس ۴ با کاهشی محسوس طی ۲۷ روز موفق به فروش ۱۰ میلیون نسخه شد اما گلکسی اس ۶ چطور؟ در سال ۲۰۱۵ گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج هر دو باهم طی ۳۰ روز موفق به فروش ۱۰ میلیون نسخه ترکیبی از هر دو شدند که خبر از افت محسوس سامسونگ نسبت به سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ دارد!
در حالی که سامسونگ هم اکنون باید شاهد پرفروش ترین روزهای گلکسی اس ۶ باشد اوضاع به شکل دیگری رقم خورده و به مرور زمان هدف فروش ۷۰ میلیون نسخه ای این کمپانی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل می شود. پیش بینی سامسونگ این بود که از آغاز رونمایی تا ماه دسامبر، ماهانه ۸.۶ میلیون اسمارت فون فروخته شود یعنی رقمی بیش از فروش کل اسمارت فون های سونی و HTC در طول یک سال کامل اما این پیش بینی ها درست از آب در نیامد.
مدیران سامسونگ امیدوار بودند تا با بمباران تبلیغاتی کاربران موفق به جذب طرفدارانی شوند که گوشی های قدیمی خود را کنار گذاشته و گلکسی اس ۶ را به عنوان اسمارت فون خود انتخاب کنند؛ اما تبلیغات پرهزینه همیشه هم موثر نیست و گاهی اوقات نمی توان با تلیغات زیاد، کاربران را مجاب به خرید محصولی کرد.
برگشتن رای کاربران از طرفی و معرفی Galaxy Note 5 از طرفی دیگر یک “نه” بزرگ به گلکسی اس ۶ گفته اند. همانطور که می دانید فبلت عظیم الجثه سامسونگ نیز در راه است و به زودی معرفی خواهد شد که همین موضوع نیز تاثیر بسزایی بر فروش گلکسی اس ۶ خواهد گذاشت. اکنون تعداد زیادی از کاربران دست نگه داشته اند تا گلکسی نوت ۵ معرفی شود و فبلت ها را به اسمارت فون ها ترجیح می دهند.
به هر حال سال ۲۰۱۵ آنطور که پیش بینی می شد روزهای موفقیت آمیزی را برای سامسونگ رقم نمی زند زیرا ورود به بازارهای بزرگ و متراکمی مانند چین و هند نیاز به بازاریابی بسیار قدرتمندی دارد. این دو بازار می توانند یک کمپانی مثل شیائومی را در مقام سوم پرفروش ترین برند سال قرار دهند و همچنین ابرقدرتی همچون سامسونگ را زمین گیر کنند. اگر سال ۲۰۱۵ نیز به همین شکل سپری شود احتمال اینکه سامسونگ به سرنوشت بلک بری و نوکیا دچار شود بسیار زیاد است مگر آنکه حوادث معجزه آسایی همچون سکته کردن تیم کوک مدیر عامل اپل یا تصادف کردن Lei Jun مدیر شیائومی اتفاق افتد تا از مرگ حزن انگیز سامسونگ جلوگیری به عمل آید!
منبع: Phonearena