خانهاخبار
مونتاژ 5 میلیون تلفن همراه 300 شغل ایجاد می کند

مونتاژ 5 میلیون تلفن همراه 300 شغل ایجاد می کند

به گزارش گروه خبری GSM، یک کارشناس تلفن همراه با اشاره به برآورد وزارت صنایع از نیاز 24 میلیونی به گوشی تلفن همراه طی سه سال آینده گفت: مونتاژ 5 ........
۱۳ دی ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، یک کارشناس تلفن همراه با اشاره به برآورد وزارت صنایع از نیاز 24 میلیونی به گوشی تلفن همراه طی سه سال آینده گفت: مونتاژ 5 میلیون گوشی تلفن همراه 300 شغل ایجاد می کند.
محمود بهجتی اردکانی با اشاره به وجود پتانسیل تولید گوشی تلفن همراه در کشور افزود: متخصصان بسیاری از شرکت های بزرگ در دنیا در این رشته، ایرانی هستند. کره جنوبی صنایع الکترنیک را همزمان با ایران شروع کرد و در حال حاضر رقیب مطرح صنایع الکترونیک امریکا، ژاپن و اروپا است!
وی ادامه داد: لازمۀ رشد پیشرفت این صنعت، برنامه ریزی و سرمایه گذاری است. اگر هم اکنون در این زمینه برنامه ریزی درستی انجام دهیم و شروع به تربیت نیروی انسانی کنیم و سیاست گذاران نیز سرمایه گذاری را شروع کنند، 10 سال آینده در این رشته حرفی برای گفتن خواهیم داشت!
بهجتی گفت: وزارت صنایع تعداد گوشی تلفن همراه مورد نیاز کشور در سه سال آینده را حدود 24 میلیون دستگاه برآورد کرده است (سالانه 8 میلیون دستگاه). اگر تلفن های مونتاژ داخل 50 درصد این نیاز را پوشش دهند، حداکثر 4 میلیون تلفن همراه در ایران مونتاژ خواهد شد. برآورد میزان اشتغال زایی برای مونتاژ 4 میلیون گوشی موبایل امر پیچیده ای نیست.
بهجتی افزود: با توجه به حجم بالای واگذاری های اپراتورهای اول و شروع به کار اپراتور دوم و نیاز جاری بازار، برآورد میشود تا پایان سال به 6 میلیون گوشی تلفن همراه نیاز باشد. اگر وضع کنونی استمرار یابد و هزینه قاچاق کماکان کمتر از هزینه تعرفه باشد، عمده این نیاز از محل واردات غیر قانونی تامین خواهد شد و برنده واقعی بازار مانند ماه های گذشته قاچاقچیان خواهند بود. با توجه به شرایط موجود تعرفه بالای 30 درصد منجر به واردات غیر قانونی آن خواهد شد.