– نویسنده مهمان: شیائومی، تولید کننده چینی گوشی های موبایل که این روزها نامش بسیار بر سر زبان ها افتاده، به تازگی با بازکردن یک فروشگاه آنلاین برای فروش لوازم دیجیتال، وارد فضای خرده فروشی اروپا و آمریکا شده است. این شرکت که 46 میلیارد دلار ارزش گذاری شده فعلا تنها به فروش 4 محصول خود که آنها را بهترین فروش آزمایشی نام نهاده است اقدام می کند.
– نویسنده مهمان: شیائومی، تولید کننده چینی گوشی های موبایل که این روزها نامش بسیار بر سر زبان ها افتاده، به تازگی با بازکردن یک فروشگاه آنلاین برای فروش لوازم دیجیتال، وارد فضای خرده فروشی اروپا و آمریکا شده است. این شرکت که 46 میلیارد دلار ارزش گذاری شده فعلا تنها به فروش 4 محصول خود که آنها را بهترین فروش آزمایشی نام نهاده است اقدام می کند.
محصولاتی که برای شروع در این فروشگاه آنلاین قرار گرفته اند شامل دستبند سلامتی 14.99 دلاری، هدفون های 79.99 دلاری، دو نمونه پاور بانک USB (یک نمونه 9.99 دلاری که 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و حدود دو بار شارژ کامل آیفون دوام دارد و یک نمونه بزرگتر که 10400 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و قیمت آن 13.99 دلار است) هستند. این شرکت کاربران را برای ساخت هرچه سریع تر حساب کاربری در فروشگاه خود تشویق می کند و گفته است که از هر محصول تعداد محدودی موجود است.
نائب رئیس بخش جهانی شیائومی، هیوگو بارا، پیش از این در اوایل سال خبر از عرضه محصولات در اروپا و آمریکا را داده بود اما در مورد فروش گوشی های این شرکت در فروشگاه چیزی نگفته بود. در آن زمان، بارا دلایلی همچون گواهینامه های سخت افزاری، آزمایش های نرم افزاری و دیگر چالش های قانونی را به عنوان موانع سر راه برای فروش گوشی ها و تبلت های این شرکت در آمریکا نام برده بود.
به هر حال این شرکت هنوز هم متهم به کپی کردن طراحی محصولاتش از طراحی شرکت های آمریکایی است، اتهامی که البته اگر به محصولات این شرکت و اپل در کنار هم نگاه کنیم می بینیم که چندان بی راه هم نیست.
اگر این شرکت بتواند برای دیگر محصولات خود خریدارانی پیدا کند احتمالا به فکر راهی برای فروش گوشی های خود نیز خواهد افتاد. البته نباید از این نکته غافل شد که اگر گوشی های این شرکت به بازار آمریکا و اروپا راه یابد احتمالا پس از آن شاهد حضور گسترده آن ها در بازار کشورمان نیز خواهیم بود.
منبع: TheVerge