خانهاخبار
مولتی مدیا ، نردبان پیشرفت کارت های حافظه

مولتی مدیا ، نردبان پیشرفت کارت های حافظه

به گزارش گروه خبری GSM ، سال 2006 مقارن با طوفان تکنولوژی در زمینۀ کارت های حافظه بود و شاید یکی از مهمترین علل این پیشرفت ها افزایش رویکرد جامعه ........
۲۹ آذر ۱۳۸۵

تبلیغات

home_header
به گزارش گروه خبری GSM ، سال 2006 مقارن با طوفان تکنولوژی در زمینۀ کارت های حافظه بود و شاید یکی از مهمترین علل این پیشرفت ها افزایش رویکرد جامعه به سمت گوشی هایی با قابلیت پخش مولتی مدیا بود . تا جایی که تولیدکنندگان میکرو هارد دیسک های NAND را در اواخر سال تولید نمودند که هم به صورت جا سازی شده در گوشی و هم به صورت قابل تعویض مورد استفاده قرار گرفتند .
با وجود حساسیت و تبلیغ های فراوان در زمینۀ هارد دیسک های کوچک باز هم رویکرد اکثر جامعه به سمت کارت های حافظه می باشد و شاید کارت های حافظه NAND مهمترین جایگزین باشد . نکات مثبت این کارت ها نیز ضد ضربه بودن ، مصرف کم باتری و قابلیت تعویض و جا به جایی به نسبت هارد دیسک های کوچک می باشد .
به هر حال هاردهای کوچک با حافظه های 8 گیگابایتی در سال 2006 به بازار عرضه گردید و این در حالی است که در سال 2005 بیشترین حجم حافظه تنها 128 مگابایت بوده است و در سال 2006 اولین میکرو اس دی 2 گیگابایتی هم وارد بازار گردید .
کارت های حافظه قدرتمند می توانند بهترین وسیله برای انتقال فایل های مولتی مدیا به کامپیوترها باشند و تحقیقات نشان داده هارد دیسک های NAND تا سال 2011 کمتر از 10 درصد گوشی های جدید را شامل می شوند و پیش بینی می شود که در آن زمان فلش کارت های NAND بر تمامی تولیدات تلفن همراه حکمفرمایی خواهد نمود و از هارد دیسک های کوچک تنها در برخی موبایل های چند کاره استفاده خواهد شد .