خانهاخبار
راه اندازی سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت : مشترکان باید گوشی های تلفن خود را تعویض کنند ؟

راه اندازی سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت : مشترکان باید گوشی های تلفن خود را تعویض کنند ؟

به گزارش گروه خبری GSM ، مسئولان مخابرات از آماده شدن سرویس پیام کوتاه (SMS) تلفن ثابت از لحاظ فنی تا 2 ماه آینده خبر می دهند ، اما گوشی ........
۲۹ آذر ۱۳۸۵

تبلیغات

home_header
به گزارش گروه خبری GSM ، مسئولان مخابرات از آماده شدن سرویس پیام کوتاه (SMS) تلفن ثابت از لحاظ فنی تا 2 ماه آینده خبر می دهند ، اما گوشی های تلفن ثابت معمولی امکان ارسال SMS را ندارند و با توجه به این که باید از گوشی های خاصی برای این امر استفاده کرد ، باید دید فراگیری این سرویس در کشور تا چه زمانی و با صرف چه هزینه ای انجام خواهد شد ؟
بنابر اظهارات مدیران ، مخابرات در حال حاضر بستر لازم را برای ارسال SMS از طریق تلفن ثابت داراست ، اما این امر مستلزم آن است که گوشی های خاص آن در دسترس عموم قرار گیرد ؛ چرا که گوشی های معمولی تلفن ثابت امکان ارسال SMS مانند گوشی تلفن همراه را ندارند .
کارشناسان بر این عقیده اند که بیشتر تلفن های ثابت موجود در بازار برای چند دهۀ گذشته است ، اما شبکۀ تلفن همراه شبکۀ جدیدی است و گوشی های آن نیز قابلیت ویژۀ ارسال SMS را دارند ؛ از این رو ، عملی شدن این امر برای مشترکان تلفن ثابت ، مستلزم تهیۀ گوشی های خاصی است که قابلیت ارسال SMS داشته باشند ، همچنین طرف مقابل نیز که این پیام برای وی ارسال می شود ، باید از این گوشی ها برخوردار باشد تا پیام مورد نظر را بتواند دریافت و ذخیره کند .
بنابراین ، استفاده از این سرویس مستلزم صرف هزینه است و مشترکان باید گوشی های تلفن خود را تغییر دهند ، از این رو اشکالات اجرایی دارد ؛ چرا که بیش از 99 درصد گوشی های تلفن ثابت موجود این قابلیت را ندارند . رییس هیأت مدیرۀ شرکت مخابرات ایران ، با تأکید بر این که در فعال شدن سرویس SMS تلفن ثابت سیستم شبکه تغییر زیادی نخواهد کرد ، گفته بود : از لحاظ فنی و پس از تست نهایی این سرویس ظرف دو ماه آینده برای ارائه به مشترکان آمادۀ راه اندازی خواهد بود که در صورت تقاضای مشترکان و با تغییر گوشی های تلفن ثابت قابل استفاده خواهد بود .
بنابراین برای ارائۀ سرویس ارسال SMS از طریق تلفن ثابت در گام اول ، باید گوشی های تلفن ثابت با قابلیت این امر در میان مشترکان فراگیر شود که عمومی شدن آن مستلزم صرف هزینه از سوی مشترکان است که به نظر می رسد تحقق آن به یک باره امکان پذیر نیست .