خانهاخبار
خودکُشی یک نوجوان کُره ای پس از مشاهدۀ قبض موبایل خود

خودکُشی یک نوجوان کُره ای پس از مشاهدۀ قبض موبایل خود

به گزارش گروه خبری GSM به نقل از تالیا نیوز ، مقامات دولت کُره جنوبی در صدد هستند تا به نوعی بهای قبوض تلفن همراه نوجوانان این کشور را پایین ........
۲۵ آذر ۱۳۸۵

تبلیغات

home_header
به گزارش گروه خبری GSM به نقل از تالیا نیوز ، مقامات دولت کُره جنوبی در صدد هستند تا به نوعی بهای قبوض تلفن همراه نوجوانان این کشور را پایین آورند . مقامات این کشور به همین منظور تصمیم گرفته اند قوانین و مقررات جدیدی را وضع کنند که به والدین اجازه می دهد کنترل بیشتری بر میزان استفاده فرزندان خود از تلفن همراه اعمال  کنند .
نگرانی و مشکلات مربوطه به قبوض تلفن همراه در کشور کُره جنوبی امری متداول و نسبتاً فراگیر است . آمار و اطلاعات مربوط به خدمات تلفن همراه که از جانب اُپراتور های کُره جنوبی ارائه می شود نشانگر آن است که از هر 5 نفر ، 4 نفر تلفن همراه در اختیار دارند و حداقل از هر 10 دانش آموز 6 تن ار آنان یک تلفن همراه دارند .
مقامات وزارت مخابرات کُره جنوبی روز جمعه اعلام کردند که از ماه ژانویه ، نوجوانان برای استفادۀ بیش از حد از تلفن های همراه نیازمند کسب اجازه از والدین خود می باشند . مقامات کُره جنوبی  سقف مکالمه مجاز را تا 30 هزار " وون " ( معادل 32،57 دلار) در ماه تعیین کرده اند . بر اساس مقررات جدید والدین همچنین می توانند جزئیات و اطلاعات مربوط به نوع سرویس هایی را که فرزندانشان از آن ها بهره منده هستند ، دریافت کنند .
در حال حاضر والدین می توانند سقف مشخصی را برای میزان مکالمه فرزندانشان با تلفن همراه تعیین کنند ولی آن چه که نوجوانان می خواهند این است که اُپراتورهای کُره ای میزان تعیین شده را افزایش دهند .
گفتنی است در ماه فوریه ، یک نوجوان کُره ای پس از آن که قبض تلفن همراه خود را که بالغ بر 7/3 میلیون "وون" معادل 4010 دلار که برابر با 5/3 میلیون تومان بود را  دریافت کرد ، اقدام به خودکُشی نمود .