خانهاخبار
صفحه کلید هوشمند تلفن همراه طراحی شد !

صفحه کلید هوشمند تلفن همراه طراحی شد !

صفحه کلید هوشمند تلفن همراه که با تماس گوشی با بدن کاربر ، فعال یا قفل می شود به همت یک جوان مبتکر ایرانی ساخته شد . به گزارش گروه ........
۱۸ آذر ۱۳۸۵

تبلیغات

home_header
صفحه کلید هوشمند تلفن همراه که با تماس گوشی با بدن کاربر ، فعال یا قفل می شود به همت یک جوان مبتکر ایرانی ساخته شد .
به گزارش گروه خبری GSM به نقل از ایسنا ، بهروز عبدی مبتکر این طرح اظهار داشت : این سیستم که روی گوشی های غیر تاشو اجرا می شود ، می تواند به صورت خودکار صفحه کلید را فعال و یا قفل کند به طوری که وقتی کاربر گوشی تلفن همراه را لمس می کند ، سیستم به صورت هوشمند تماس بدن با گوشی را حس کرده و صفحه کلید فعال می شود و هنگامی که کابر از گوشی خود استفاده نمی کند ، صفحه کلید به صورت خودکار قفل می شود و کلیدها در اثر هرگونه فشار به غیر از تماس دست کاربر ، کار نمی کنند .
وی افزود : این سیستم از یک مدار الکترونیکی کوچک و یک صفحۀ فلزی نازک تشکیل شده که مدار الکترونیکی در داخل گوشی نصب شده و انرژی مورد نیاز خود را از باتری گوشی دریافت می کند و با اتصال به صفحه کلید گوشی می تواند صفحه کلید را فعال و یا قفل کند . همچنین صفحۀ فلزی نازکی نیز دور قالب گوشی تلفن در هنگام تماس بدن با گوشی ، بین بدن و مدار ، ارتباط برقرار می کند .
وی در خصوص نحوۀ کار سیستم توضیح داد : با راه اندازی این سیستم ، وقتی گوشی با بدن تماس ندارد ، صفحه کلید گوشی قفل بوده و همزمان با تماس دست با گوشی ، صفحۀ فلزی با ایجاد ارتباط بین دست و کاربر و مدار اصلی ولتاژ را در یک لحظه صفر می کند و سبب ارسال دستور فعال شدن صفحه کلید به بخش کنترلی سیستم می شود و این بخش پس از اخذ دستور فعال سازی ، باعث فعال شدن صفحه کلید تا مدت 30 میلی ثانیه می شود .
گفتنی است این طرح با همکاری بهروز عبدی ، اسماعیل آتش پز و مرضیه عیوقی اجرا شده است .