خانهاخبار
نگرانی اهالی موسیقی از ارسال فایل های موسیقی با تلفن همراه !

نگرانی اهالی موسیقی از ارسال فایل های موسیقی با تلفن همراه !

به گزارش گروه خبری GSM ، نوجوانان اروپایی و آمریکایی به نحوی روز افزون به تبادل موسیقی از طریق تلفن های همراه خود می پردازند ، بی آن که بدانند ........
۱۸ آذر ۱۳۸۵

تبلیغات

home_header
به گزارش گروه خبری GSM ، نوجوانان اروپایی و آمریکایی به نحوی روز افزون به تبادل موسیقی از طریق تلفن های همراه خود می پردازند ، بی آن که بدانند این کار آنان اغلب قانون شکنی محسوب می شود . نظرسنجی که در همین خصوص در میان 1500 نوجوان 8 تا 13 سالۀ انگلیسی صورت گرفته است نشان می دهد که تقریباً یک سوم آنان از طریق تلفن های همراه خود به تبادل موسیقی می پردازند .
نوجوانان برای این کار از سیستم بلوتوث که در اکثر گوشی ها تعبیه شده است ، استفاده می کنند که البته این اقدام آنان بدون جلب رضایت صاحبان امتیاز کپی رایت انجام می شود . " رابین هارت " یکی از کارکنان مؤسسۀ Intuitive Media که نظرسنجی مذکور را انجام داده است در همین خصوص تصریح کرد اقدام مذکور برای صنعت موسیقی یک نگرانی محسوب می شود .
براساس این گزارش تقریباً نیمی از نوجوانانی (45%) که اظهار داشته اند از طریق تلفن های همراه خود به تبادل موسیقی نمی پردازند ، تصریح کرده اند به این کار علاقه دارند . آقای هارت که خود در واقع یکی از بنیانگذاران مؤسسۀ تحقیقاتی مذکور محسوب می شود در همین خصوص می گوید : " تبادل موسیقی از طریق اینترنت از جانب صنعت موسیقی به عنوان یکی از عوامل خطرناکی محسوب می شود که صنعت موسیقی در چند سال اخیر با آن مواجه شده است و این تحقیقات نشان می دهد که تلفن های همراه می توانند مشکلات و خطرات مذکور را افزایش دهند ."
به گفتۀ وی : " نوجوانان خود واقف نیستند که عملی برخلاف قانون را انجام می دهند و دست اندکاران صنعت مربوطه نیز نباید در این مرحله تدابیر و اقدامات قانونی را به منظور متوقف ساختن آنان اعمال کنند . "
وی در همین خصوص تصریح می کند : " از آن جایی که نوجوانان این اقدام را کاملاً ناخودآگاه و معصومانه انجام می دهند بنابراین ما نباید آنان را به عنوان مجرم در نظر گیریم . "