خانهاخبار
گوشی وارداتی حجاج ثبت نمی شود

گوشی وارداتی حجاج ثبت نمی شود

به گزارش گروه خبری GSM ، سریال گوشی های تلفن همراه مسافرین که به صورت شخصی وارد کشور می شوند حتی به صورت محدود، در سیستم شرکت ارتباطات سیار ثبت ........
۱۳ آذر ۱۳۸۵

تبلیغات

home_header
به گزارش گروه خبری GSM ، سریال گوشی های تلفن همراه مسافرین که به صورت شخصی وارد کشور می شوند حتی به صورت محدود، در سیستم شرکت ارتباطات سیار ثبت نمی شود. مهندس مسعود فاتح ، معاون رسانه ای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ، با بیان این مطلب افزود : به منظور جلوگیری از ورود گوشی های غیر مجاز به کشور ، امکان ثبت سریال گوشی وارداتی تنها به صورت انبوه وجود دارد و مسافرین حتی اگر به صورت شخصی به وارد کردن یک گوشی اقدام کنند ، امکان ثبت سریال این گوشی وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به حجاج بیت الله الحرام که ممکن است با خود گوشی تلفن همراه وارد کشور کنند ، تصریح کرد: این گوشی ها در سیستم ارتباطات سیار ثبت نمی شود. فاتح ، خاطر نشان کرد:خریداران گوشی تلفن همراه هنگام خرید از فروشنده تعهد کتبی بگیرند که در صورت عدم تطابق سریال گوشی ، موظف به تعویض گوشی یا بازپرداخت پول به مشتری شوند .
 
                                   
 
معاون رسانه ای وزارت ارتباطات ، به خریداران گوشی تلفن همراه ، توصیه کرد: در هنگام خرید گوشی حتما کد *#06# را وارد کرده و سریال نمایش دریافت شده را با سریال پشت گوشی ، روی جعبه و متن گارانتی مطابقت دهند.وی ، تصریح کرد: در صورتی که دارندگان گوشی تلفن همراه با مشکل عدم تطبیق سریال گوشی تلفن همراه مواجه شدند حتما به مرکزی که از آنجا گوشی را خریده اند ، مراجعه کنند و فروشنده موظف به تعویض و باز پرداخت قیمت گوشی به خریدار است.
مهندس فاتح ، یادآور شد:شهروندان حتما گوشی های خود را از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر که بتوانند پاسخگو باشند تهیه کنند. وی ، در مورد روال قانونی ثبت شماره سریال گوشی های تلفن همراهی که پس از 20 آبان ماه از مبادی قانونی وارد کشور می شوند ، گفت : شماره سریال این گوشی های مجاز توسط گمرک برای فعال سازی به شرکت ارتباطات سیار در قالب CD اعلام می شود.
بعد از اعلام این شماره سریال ها به ارتباطات سیار ،افراد مطمئن باشند گوشی آنها مشکلی نخواهد داشت.