خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های تاشوی بازار (مهر ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های تاشوی بازار (مهر ۱۴۰۳)

در این راهنمای خرید، بهترین گوشی‌های تاشوی فعلی بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۵ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

گوشی‌های تاشو با طراحی‌های خلاقانه و نوآورانه خود، تجربه‌ای کاملاً جدید از دنیای موبایل را به کاربران ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها با قابلیت تا شدن، در فرم‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند و هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

foldable main.jpeg

در این راهنمای خرید، نگاهی به بهترین گوشی‌های تاشوی فعلی بازار خواهیم انداخت. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی تاشوی جدید را دارید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

سامسونگ گلکسی زد فولد ۶

fold.jpg

گلکسی زد فولد ۶ یکی از بهترین گوشی‌های تاشو بازار است که در ماه جولای ۲۰۲۴ معرفی شد. این گوشی دارای نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی از نوع داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1856p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. در سوی دیگر، این محصول یک نمایشگر بیرونی ۶.۳ اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 968p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر را نیز به همراه داشته که لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲ نیز روی آن وجود دارد.

این محصول که همانند نسل پیشین خود، از قلم‌های استایلس اس پن سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند؛ موفق به کسب گواهی IP48 شده که در بین گوشی‌های تاشو، چندان رایج نیست. گلکسی زد فولد ۵ از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل سوم استفاده کرده و در نسخه‌هایی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و بین ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 روانه بازار شد.

در بخش دوربین، سامسونگ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال در این محصول استفاده کرده که توسط یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌شود. این گوشی دارای دو دوربین سلفی بوده که یکی از آنها، به شکل مخفی زیر نمایشگر درونی گوشی قرار گرفته و رزولوشن ۴ مگاپیکسل را دارد؛ در سوی دیگر، یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز درون پانچ هول واقع در بالای نمایشگر بیرونی این گوشی قرار گرفته است.

از دیگر امکانات این گوشی تاشو، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور اشاره کرد. سامسونگ در این گوشی از یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپری بهره برده که از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی برای افرادی که به نمایشگر‌های بزرگ‌تر و مولتی تسکینگ علاقه داشته و البته توان خرید آن را دارند؛ گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل سوم در کنار نمایشگر درونی بزرگ و باکیفیت این محصول، تجربه کاربری جذابی را حین استفاده از آن رقم می‌زند.

 

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶

flip.jpg

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ که در ماه جولای ۲۰۲۴ معرفی شد؛ به عنوان یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های تاشوی صدفی بازار شناخته می‌شود.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع داینامیک امولد 2X بوده که به صورت صدفی تا می‌شود. نمایشگر این گوشی، رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر را داشته و یک نمایشگر ثانویه سوپر امولد ۳.۴ اینچی با رزولوشن 720p نیز در هنگام بسته بودن دستگاه قابل مشاهده است. به دلیل تاشو بودن این گوشی، نمایشگر اصلی آن فاقد لایه حفاظتی است؛ اما نمایشگر بیرونی آن از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲ استفاده می‌کند. این گوشی همچنین گواهی IP48 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب را ارائه داده که برای یک گوشی تاشو، واقعا تحسین برانگیز است.

این محصول به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل سوم روانه بازار شده که در سایر پرچمداران سال ۲۰۲۴ این شرکت نیز قرار گرفته است. گلکسی زد فلیپ ۶ در نسخه‌هایی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قابل تهیه است. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 به بازار عرضه شد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ دارای سیستم دوربین دوگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال است و توسط یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی این گوشی نیز درون پانچ هول واقع در قسمت بالایی نمایشگر آن قرار دارد.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز روی دکمه پاور قرار گرفته است. گلکسی زد فلیپ ۶ از یک باتری ۴٫۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده و از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیت شارژ بی‌سیم در این دستگاه با سرعت ۱۵ وات وجود داشته و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز در آن دیده می‌شود.

با وجودی که این گوشی نسبت به نسل پیشین تغییرات فراوانی را به همراه نداشته است؛ باید گفت که عواملی چون چیپست قدرتمند، نمایشگر ثانویه بزرگ‌تر و مقاومت در برابر نفوذ آب، سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ را به گزینه مناسبی در بین گوشی‌های تاشوی صدفی تبدیل می‌کنند.

 

آنر مجیک V3

honor.jpg

آنر مجیک V3 که در ماه جولای ۲۰۲۴ معرفی شد؛ یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین گوشی‌های تاشوی بازار به حساب می‌آید. این گوشی دارای نمایشگر داخلی ۷.۹۲ اینچی از نوع LTPO امولد با رزولوشن 2156p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. نمایشگر بیرونی آنر مجیک V3 نیز از نوع LTPO اولد بوده و رزولوشن 1060p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد.

این محصول از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل سوم استفاده می‌کند و در نسخه‌هایی با ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. آنر مجیک V3 دارای سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری MagicOS 8 بوده و از سرویس‌های گوگل نیز پشتیبانی می‌کند.

آنر در این گوشی از سیستم دوربین سه‌گانه‌ای استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولتراواید ۴۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۲ درجه و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابر می‌شود. این گوشی دارای دو دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بوده که یکی از آنها در بالای نمایشگر داخلی و دیگری نیز در بالای نمایشگر بیرونی گوشی قرار دارد.

مجیک V3 اسپیکر‌های استریو را به همراه داشته و سنسور اثر انگشت آن نیز روی دکمه پاور گوشی قرار گرفته است. باتری این گوشی، ۵۱۵۰ میلی آمپری بوده و از شارژ سریع ۶۶ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

آنر مجیک V3 یکی از بهترین گوشی‌های تاشو بازار بوده و به لطف ضخامت و وزن کم خود، تجربه کاربری فوق العاده‌ای را برای کاربران به همراه دارد. با وجود عرضه جهانی این محصول، باید گفت که یافتن این گوشی با قیمت مناسب در بازار کار چندان ساده‌ای نیست.

 

شیائومی میکس فولد ۴

xiaomi.jpg

شیائومی میکس فولد ۴، یکی از قدرتمندترین گوشی‌های تاشو بازار است که با طراحی زیبا، سخت‌افزار قدرتمند و دوربین‌های باکیفیت، تجربه‌ای منحصر به‌ فرد از کار با گوشی را به شما ارائه می‌دهد.

شیائومی میکس فولد ۴ با نمایشگر داخلی ۷.۹۸ اینچی از نوع LTPO امولد با رزولوشن 2224p و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی، تصاویری شفاف و زنده را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر بیرونی ۶.۵۶ اینچی از نوع LTPO امولد با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز برای کاربری‌های روزمره بسیار مناسب است.

چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل سوم در کنار ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی، سرعت و عملکرد بی‌نظیری را برای شیائومی میکس فولد ۴ به ارمغان می‌آورد. با این گوشی می‌توانید به راحتی به انجام بازی‌های سنگین، ویرایش عکس و فیلم و اجرای برنامه‌های مختلف بپردازید.

سیستم دوربین چهارگانه شیائومی میکس فولد ۴ شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر و زوم اپتیکال ۲ برابر، دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه می‌شود. در سوی دیگر، دو دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در پانچ‌ هول نمایشگر‌های این گوشی قرار گرفته‌اند.

این گوشی از باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ‌ سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی استفاده کرده و از جمله سایر قابلیت‌های آن، می‌توان به اسپیکرهای استریو با تنظیم هارمن کاردن و سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور اشاره کرد

شیائومی میکس فولد ۴ با طراحی جذاب، نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمند و دوربین‌های عالی، انتخابی ایده‌آل برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی تاشو با عملکرد عالی و امکانات فراوان هستند.

 

وان پلاس اوپن

oneplus.jpg

وان‌پلاس اوپن، نخستین تلاش وان‌ پلاس در دنیای گوشی‌های تاشو بوده که با طراحی زیبا، نمایشگر باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

وان‌ پلاس اوپن با نمایشگر داخلی ۷.۸۲ اینچی از نوع LTPO امولد با رزولوشن 2268p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، تصاویری شفاف و زنده را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر بیرونی ۶.۳۱ اینچی با رزولوشن 1116p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز تجربه لذت‌بخشی را حین استفاده از این گوشی در حالت بسته فراهم می‌کند. هر دو نمایشگر از لایه حفاظتی Dragontrail Glass بهره برده تا خیال شما را بابت خط و خش راحت کند. این گوشی همچنین با دریافت گواهی IPX4 در برابر نفوذ قطرات آب نیز مقاومت دارد.

وان پلاس در این محصول از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دوم در کنار ۱۶ گیگابایت حافطه رم و ۵۱۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 استفاده کرده است. با وجود عرضه نسل جدید چیپست‌های پرچمدار کوالکام، پردازنده به کار رفته در این محصول همچنان به راحتی از پس اجرای تمامی بازی‌ها و نرم‌ افزارهای سنگین بر می‌آید.

سیستم دوربین سه‌گانه وان‌ پلاس اوپن شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۴ درجه و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر می‌شود. دوربین سلفی قرار گرفته روی نمایشگر کاور گوشی، ۳۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی نمایشگر اصلی نیز ۲۰ مگاپیکسلی است.

این گوشی دارای یک باتری ۴۸۰۵ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ معکوس است و امکاناتی چون سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور و اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس را به همراه دارد.

وان‌ پلاس اوپن با طراحی خاص و جذاب، دوربین‌های با کیفیت و سخت افزار قدرتمند، همچنان نقش یکی از بهترین گوشی‌های تاشوی بازار را دارد. 

 

گوگل پیکسل ۹ پرو فولد

pixel.jpg

گوگل پیکسل ۹ پرو فولد، نسل جدید گوشی‌های تاشو گوگل است که با بهبودهای قابل توجه در طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار، تجربه‌ای بی‌نظیر از کار با گوشی را به شما ارائه می‌دهد. این گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین‌های پیشرفته‌تر و عملکرد سریع‌تر نسبت به نسل پیشین، به رقیبی جدی برای سایر گوشی‌های تاشو تبدیل شده است.

پیکسل ۹ پرو فولد با نمایشگر داخلی ۸ اینچی از نوع LTPO اولد با رزولوشن 2076p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر، تصاویری شفاف، زنده و با روشنایی بیشتر را ارائه می‌دهد. نمایشگر بیرونی ۶.۳ اینچی گوشی نیز از نوع اولد است و با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، گزینه مناسبی برای استفاده از گوشی در حالت بسته محسوب می‌شود.

چیپست قدرتمند گوگل تنسور G4 در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم، سرعت و عملکرد بی‌نظیری را برای گوگل پیکسل فولد پرو به ارمغان می‌آورد. این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت قابل تهیه است.

پیکسل ۹ پرو فولد به دوربین‌های پیشرفته‌تری نسبت به نسل قبل مجهز شده است. سیستم دوربین سه‌گانه این گوشی شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتوی با لرزشگیر و زوم اپتیکال ۵ برابر و دوربین اولتراواید ۱۰.۵ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۷ درجه می‌شود. دو دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز در بخش پانچ هول نمایشگر بیرونی و درونی گوشی قرار دارند.

نسل جدید گوشی‌های تاشوی پیکسل با سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری ساده و روان گوگل، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای کاربران فراهم می‌کنند. این گوشی همچنین قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی انحصاری سری پیکسل را به همراه دارد.

این گوشی دارای باتری ۴۶۵۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۱ واتی و شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی است و از جمله سایر قابلیت‌های آن، می‌توان به اسپیکرهای استریو و سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور اشاره کرد.

این گوشی در مقایسه با نسل پیشین یا همان پیکسل فولد، پیشرفت‌های فراوانی را به همراه داشته و اگر به دنبال تجربه یک گوشی تاشو با رابط کاربری جذاب گوشی‌های پیکسل هستید؛ به تهیه پیکسل ۹ پرو فولد فکر کنید.

 

موتورولا ریزر ۵۰ اولترا

motorola.jpg

موتورولا ریزر ۵۰ اولترا با طراحی نوستالژیک و ویژگی‌های مدرن، یادآور گوشی‌های تاشوی قدیمی و جذاب سری ریزر موتورولا است. این گوشی در ماه ژوئن ۲۰۲۴ روانه بازار شد.

این گوشی نمایشگر داخلی ۶.۹ اینچی از نوع LTPO امولد با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی متغیر را به همراه داشته و نمایشگر بیرونی ۴ اینچی آن نیز رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی را ارائه می‌دهد. نمایشگر کاور این گوشی همچنین با استفاده از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس، مقاومت بیشتری در برابر ضربات دارد.

موتورولا در این محصول از چیپست اسنپدراگون 8s نسل سوم در کنار ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 استفاده کرده است. این گوشی موفق به کسب گواهی IPX8 شده و در برابر نفوذ آب مقاومت دارد.

موتورولا ریزر ۵۰ اولترا به سیستم دوربین دوگانه‌ای مجهز شده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دوگانه و لرزشگیر اپتیکال و یک دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر می‌شود. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز برای ثبت سلفی‌های باکیفیت در اختیار شما قرار دارد.

این گوشی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۵ واتی استفاده می‌کند. نسل جدید موتورولا ریزر همچنین دارای سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور و اسپیکر‌های استریو است.

موتورولا ریزر ۵۰ اولترا گزینه جذابی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشوی صدفی محسوب می‌شود. البته، باید گفت که هنوز شاهد حضور گسترده این محصول در بازار ایران نیستیم.