خانهمقاله‌ها
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود عکاسی با گوشی هوشمند

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود عکاسی با گوشی هوشمند

پای هوش‌مصنوعی مدت زیادی است که به عکاسی باز شده، اما می‌دانید بهترین اپ‌ها برای استفاده از این قابلیت کدام هستند؟

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

هوش مصنوعی می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان ویرایش عکس‌ها به چندین روش کمک کند، مانند حذف پس‌زمینه و انجام تنظیمات سریع رنگی. این راهنما فهرستی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود عکاسی با گوشی هوشمند را معرفی می‌کند.

Pixlr

Pixlr یکی از بهترین ابزارها برای تغییر اندازه تصاویر به صورت آنلاین است و همچنین دارای چندین ابزار هوش مصنوعی است که می‌تواند عکس‌های گوشی هوشمند را برجسته کند. به عنوان مثال، ابزار Generative Fill به کاربران این امکان را می‌دهد که ناحیه‌ای از تصویر را انتخاب کرده و آن را با هر چیزی که می‌خواهند جایگزین کنند. برای جایگزینی بخشی از تصویر (یا تولید چیزی جدید)، کافی است یک متن دستوری وارد شود.

برای کسانی که تمایل دارند پس‌زمینه را با یک رنگ ساده جایگزین کنند، Pixlr می‌تواند پس‌زمینه را حذف کند. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که نتایج متغیری وجود دارد؛ گاهی اوقات بیش از حد از تصویر حذف می‌شود. اگر عکسی با دیگران گرفته شده، ابزار Face Swap می‌تواند یک تصویر سرگرم‌کننده برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند.

برای استفاده از ابزار Generative Fill، ۵۰ اعتبار داده می‌شود که هر دستور یک اعتبار هزینه دارد. برای ویرایش پیشرفته‌تر تصاویر، می‌توان نحوه ترکیب دو عکس با استفاده از Generative Fill در Photoshop را یاد گرفت.

 

Adobe Express

Adobe Express نیز یکی از ابزارهای عالی برای بهبود عکس‌های گوشی هوشمند است؛ علاوه بر تنظیمات هوش مصنوعی، برای ویرایش دستی پایه عکس‌ها نیز مناسب است. با Adobe Express، کاربران می‌توانند اشیاء را با براش کردن یک ناحیه کامل و انتخاب اندازه براش حذف کنند. این گزینه‌ای عالی برای حذف لکه‌های ناخواسته و اشیاء مزاحم مانند سطل زباله است.

برای کارهای بیشتر، Adobe Express به کاربران امکان می‌دهد پس‌زمینه را به طور کامل حذف کنند. علاوه بر این، می‌توان اشیاء جدید را با Generative Fill وارد کرد که مشابه Pixlr عمل می‌کند؛ کاربران باید یک متن دستوری وارد کنند تا توضیح دهند چه چیزی باید در تصویر ظاهر شود.

با استفاده از Adobe Express، همچنین می‌توان از متن‌های دستوری برای ایجاد قالب‌های جدید برای عکس‌های گوشی هوشمند استفاده کرد. این یکی از امکانات جالبی است که Adobe Express ارائه می‌دهد.

 

Photoroom

Photoroom به طور خودکار پس‌زمینه عکس‌ها را هنگام آپلود حذف می‌کند، اما این قابلیت قابل لغو است. مگر اینکه از قبل برنامه‌ریزی شده باشد که پس‌زمینه حذف شود، توصیه می‌شود این مرحله را رد کنید، ولی باید به سرعت عمل کرد زیرا حذف آن زمان زیادی نمی‌برد.

این برنامه دارای مجموعه‌ای چشمگیر از ابزارهای هوش مصنوعی است، از جمله یک ابزار رتوش که به کاربران امکان می‌دهد بخش‌های مختلف تصویر را براش کرده و اشیاء ناخواسته را حذف کنند. این ابزار یکی از موثرترین ابزارهای حذف اشیاء به شمار می‌رود.

همچنین دارای یک ابزار پس‌زمینه هوش مصنوعی است که امکان انتخاب از میان چندین گزینه پیش‌فرض مانند کوهستان، ساحل و خیابان را فراهم می‌کند. از آنجا که Photoroom دارای ابزارهای ویرایش دستی متنوعی مانند تنظیم اشباع، سایه‌ها و رنگ‌ها است، ابزاری ایده‌آل برای ترکیب ویرایش هوش مصنوعی و دستی محسوب می‌شود.

 

Photoshop Express

Photoshop Express یکی دیگر از ابزارهای عالی برای ویرایش عکس در گوشی‌های هوشمند است و شامل چندین ابزار هوش مصنوعی است که به سرعت بخشیدن به تنظیمات کمک می‌کند. یکی از مفیدترین ابزارها، ویژگی Generative Expand است که امکان کشیدن تصویر به یک ناحیه بزرگتر را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند بین حالت‌های مربع، پرتره، وایداسکرین و منظره انتخاب کنند.

با این حال، ابزار Generative Expand نیاز به بهبود دارد. هنگام تبدیل یک تصویر پرتره به منظره، برخی از قسمت‌های تصویر به شکلی غیرعادی نمایش داده می‌شد. بنابراین، توصیه می‌شود از آن برای تصاویری با یک سوژه یا برای حفظ همان نسبت ابعاد استفاده شود.

Photoshop Express همچنین دارای ابزار Generative Fill است که امکان تغییر پس‌زمینه و افزودن عناصر مختلف به تصویر را فراهم می‌کند.

 

ویرایشگر عکس هوش مصنوعی Canva

canva-yapay-zeka-1068x580-1.png

با استفاده از Canva می‌توان به‌راحتی چندین پروژه ایجاد کرد و ویرایشگر عکس هوش مصنوعی آن راهی ساده برای بهینه‌سازی فرآیند ویرایش است. برای استفاده از اکثر ابزارهای ویرایش عکس هوش مصنوعی Canva، نیاز به اشتراک Canva Pro است، اما یک دوره آزمایشی رایگان برای امتحان ابزارها نیز وجود دارد.

بهتر است از این ابزار در مرورگر وب استفاده شود، زیرا هنگام استفاده از آن در دستگاه‌های همراه، برنامه ممکن است مشکل داشته باشد. با این حال، فارغ از پلتفرمی که برای دسترسی به این برنامه استفاده می‌شود، ابزارهای ویرایش متعددی در دسترس هستند، از جمله ویژگی Magic Edit که امکان براش کردن بخش‌های مختلف تصویر و وارد کردن یک متن دستوری برای تعیین مراحل بعدی را فراهم می‌کند.

سایر ابزارهای هوش مصنوعی Canva که ارزش بررسی دارند، شامل حذف پس‌زمینه، Magic Expander و Magic Grab می‌شوند.

 

Pixomatic

splash.png

Pixomatic نیز چندین ابزار هوش مصنوعی برای بهبود عکس‌های گوشی هوشمند ارائه می‌دهد، از جمله ویژگی Cut که مناطق خارج از محدوده انتخابی را حذف می‌کند. همچنین می‌توان بخش‌هایی از تصویر را که نیاز به تار شدن دارند، انتخاب کرد، که این گزینه مناسبی برای ایجاد افکت بوکه با دوربینی است که حالت پرتره ندارد.

Pixomatic همچنین دارای ویژگی Magic Cut است که بدون نیاز به تلاش زیاد پس‌زمینه را حذف می‌کند. این ویژگی‌ها در کنار امکانات دیگری مانند برش شکل، مهرهای کلون، فیلترها، برش و موارد دیگر قرار دارند.

 

ویرایشگر پس‌زمینه Magic Eraser

Magic Eraser یک ابزار ساده ویرایش هوش مصنوعی است که چند ویژگی محدود دارد. امکان حذف آسان پس‌زمینه و همچنین حذف اشیاء خاص در تصویر وجود دارد. هر دو ابزار به کاربران اجازه می‌دهند روی مناطقی که می‌خواهند حذف کنند، بکشند.

با استفاده از ویژگی حذف اشیاء، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند ناحیه‌ای از تصویر را با استفاده از ابزار Lasso یا Line انتخاب کنند. علاوه بر این، امکان کلون کردن بخش‌های خاصی نیز وجود دارد. در صورت استفاده از نسخه رایگان، می‌توان تا سه حذف در روز انجام داد.

چه هدف حذف اشیاء، حذف پس‌زمینه یا تغییر جنبه‌های مختلف تصویر باشد، ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی متعددی برای انجام این کار وجود دارد. برخی از این ابزارها امکانات ویرایش دستی را تکمیل می‌کنند و ارزش امتحان کردن دارند زیرا بهترین ویژگی‌های هر دو دنیا را ارائه می‌دهند.