خانهمقاله‌ها
از مک‌بوک ایر M4 چه می‌دانیم؟

از مک‌بوک ایر M4 چه می‌دانیم؟

اپل سری مک‌بوک ایر خود را حدود ۳ ماه قبل معرفی کرد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که رونمایی از نسل بعدی این لپ‌تاپ محبوب خیلی زود باشد. امروز قصد داریم ببینیم تاکنون از مک‌بوک ایر M4 چه می‌دانیم و اصلا قرار است چه زمانی عرضه شود.

۱۴۰۳/۲/۱۴

اپل در حال کار بر روی معرفی نسل چهارم تراشه‌های اپل سیلیکون در سری مک است و در حالی که اولین مک‌های M4 در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد، مک بوک ایر تا سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی نمی‌شود.

از مک‌بوک ایر M4 چه می‌دانیم؟

این راهنما همه چیزهایی را که تاکنون در مورد نسل بعدی مک بوک ایر می‌دانیم برای شما بازگو می‌کند.

تراشه M4

مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک ‌بوک ایر به تازگی با تراشه‌های M3 در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ماه ۱۴۰۳) به‌روزرسانی شدند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها اولین دستگاه‌هایی نباشند که تراشه M4 را دریافت می‌کنند. اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ صبر کند، بنابراین حدود یک سال بین تراشه‌های M3 و M4 فاصله خواهد بود.

شایعات حاکی از آن است که تراشه M4 برای پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی که با دور بعدی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری عرضه می‌شوند، بر هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد. در حالی که بیشتر شایعات در حوزه هوش مصنوعی پیرامون iOS 18 بوده است، اما انتظار می‌رود اپل ادغام‌های هوش مصنوعی را در سراسر پلتفرم‌های خود عرضه کند. انتظار می‌رود تراشه M4 دارای یک موتور عصبی با هسته‌های بیشتر باشد و موتور عصبی وظایف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را انجام دهد. لازم به ذکر است که تراشه M3 دارای موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است.

M4-AI-Optimized-Feature-Teal.jpg

در حالی که اپل روی تراشه‌های M4 Max، M4 Pro، M4 و M4 Ultra کار می‌کند، انتظار می‌رود مدل‌های مک ‌بوک ایر تنها تراشه استاندارد M4 را دریافت کنند. بنابراین احتمال دارد حداقل دو نوع از چیپست M4 را ببینیم که تفاوت آنها در تعداد هسته‌های گرافیک آنها باشد. به عنوان مثال برای مک بوک ایر فعلی تراشه پایه M3 دارای یک گرافیک ۸ هسته‌ای است، اما یک گزینه گرافیک ۱۰ هسته‌ای نیز برای ان وجود دارد که کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند. اما پردازنده M3 برای همه نسخه‌ها یکسان است و قاعدتا در مورد M4 نیز باید همینطور باشد.

تراشه M4 به مانند M3 بر اساس فرآیند ۳ نانومتری اپل ساخته خواهد شد. بهبود عملکرد بین M3 و M4 به اندازه بهبودهای بین M2 و M3 نخواهد بود، زیرا هیچ تغییری در اندازه گره تولید آنها وجود ندارد، اما همچنان می‌توانیم انتظار افزایش متوسط ​​​​سرعت گرافیک و پردازنده را داشته باشیم.

طراحی

اپل طراحی مک بوک ایر را در سال ۲۰۲۲ بازنگری کرد و ما انتظار نداریم که طراحی با به‌روز‌رسانی سال ۲۰۲۵ بهینه شود. اپل اغلب بین تغییرات طراحی چندین سال صبر می‌کند و هیچ شایعه‌ای هم مبنی بر ظاهری جدید برای مک بوک ایر نسل بعدی وجود ندارد.

macbook-air-m3-green.jpg

این شرکت احتمالا به گزینه‌های سایز ۱۵٫۳ و ۱۳٫۶ اینچی پایبند بماند و می‌توان انتظار داشت همان بدنه مسطح و به سبک مک ‌بوک پرو با ترک پد فورس تاچ و نمایشگر با ناچ را در این دستگاه ببینیم. در حال حاضر به نظر می‌رسد که به‌روز‌رسانی مک بوک ایر ۲۰۲۵ روی بهبودهای داخلی متمرکز خواهد شد.

تاریخ عرضه

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، مک بوک ایر در بهار ۲۰۲۵ به‌روز‌رسانی می‌شود. بهار از ۲۰ مارس ۲۰۲۵ (۳۰ اسفند ۱۴۰۳) شروع می‌شود و در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۵ (۳۰ خرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد. حال باید دید اپل کدام‌یک از روزهای متعلق به این بازه زمانی را برای رونمایی از مک بوک ایرهای جدید خود برمی‌گزیند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)