خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

گوشی‌های میان‌رده بخش بزرگی از بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. این دستگاه‌ها به علت ارائه امکانات و قابلیت‌های متنوع با برچسب قیمتی به‌صرفه توانسته توجهی بسیاری از کاربران را جلب کرده‌اند. همچنین باید اشاره کنیم فهرست بهترین گوشی‌های موبایل تا ۷ میلیون تومان در شهریور ماه ۱۴۰۳ به‌روزرسانی شده است.

۱۱ فروردین ۱۴۰۳
product-image

ریلمی C53 ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

آنر X7a ظرفیت 128GB رم 4GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

سامسونگ گلکسی A05s ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو M5s ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

اگر هنگام خرید بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان با مشکل و چالش روبه‌رو هستید، در این مطلب قصد داریم گوشی های بازار تا ۷ میلیون تومان را معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به نیازها و کاربری خود دستگاه مناسبی خریداری کنید. با ما همراه باشید.

فهرست بهترین گوشی های موبایل بازار تا ۷ میلیون تومان

بازه قیمتی ۵ تا ۷ میلیون تومان از تنوع محصول بسیار بالایی بهره می‌برد که انتخاب را برای کاربران سخت می‌کند.

گوشی‌های ۷ میلیون تومانی اغلب از سخت افزار مناسب، صفحه نمایش‌های باکیفیت و دوربین‌های نسبتا قابل قبولی برخوردارند و گزینه‌های به مراتب مطلوب‌تری برای استفاده‌های روزمره به حساب می‌آیند. 

اگر قصد بازی کردن با گوشی خود یا کاربری سنگین و حرفه‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گوشی های ۱۰ میلیون تومان بروید که از سخت افزار قدرتمندتری بهره می‌برند. فهرستی که در ادامه مقابلتان قرار می‌گیرد، بر اساس ترتیب قیمت کم به زیاد مرتب شده است.

اگر با کمترین هزینه می‌خواهید، بیشترین کارایی را دریافت کنید؛ شیائومی پوکو M5s

در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید در بازه ۵ تا ۷ میلیون تومان خریداری کنید، پوکو M5s نام دارد که با قیمت مناسبی، امکانات قابل قبولی را ارائه می‌دهد. این میان‌رده خوش قیمت از شیائومی از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد و از نظر ابعاد جمع و جور به حساب می‌آید.

گوشی شیائومی پوکو m5s

در بخش نمایشگر Poco M5s شاهد قرارگیری یک پنل ۶.۴۳ اینچ از نوع AMOLED هستیم که در مقایسه با رقبای خود کیفیت بسیار بالایی دارد. این پنل امولد توانایی ارائه وضوح Full HD و گزینه ایده‌آلی برای مشاهده فیلم و  سریال به حساب می‌آید.

شیائومی برای M5s پوکو به سراغ تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک به نام Helio G95 رفته است؛ تراشه‌ای که به لطف برخورداری از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 عملکرد و توان پردازشی مطلوبی دارد و به راحتی از پس امور روزانه یا اجرای بازی‌های نسبتا سنگین می‌آید. البته باید بگوییم که نباید از این گوشی انتظار یک گوشی گیمینگ داشت.

در پنل پشتی Xiaomi Poco M5s ماژول دوربین چهارگانه قرار گرفته که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. داخل حفره پنل جلویی هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

در نهایت وظیفه تامین انرژی این گوشی برعهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. در مجموع اگر با بودجه تقریبی ۵.۵ میلیون تومان به دنبال خرید گوشی هستید که از نظر صفحه نمایش، باتری و سخت افزار عملکرد مناسبی داشته باشد، گوشی شیائومی پوکو M5s ارزش خرید بالایی دارد. البته از نکات منفی این دستگاه باید به برخورداری از نسخه دوازدهم سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد.

اگر ماندگاری باتری برایتان اهمیت دارد؛ آنر X7a

ماندگاری باتری یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید گوشی موبایل است و آنر X7a یکی از بهترین گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه از این نظر به حساب می‌آید.

قیمت روز گوشی آنر

آنر برای X7a از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که با استفاده‌های سنگین هم تا یک روز کامل دوام می‌آورد. همچنین این میان‌رده خوش قیمت از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند تا کاربران مدت زمان زیادی را منتظر نمانند.

از نظر ظاهری آنر ایکس ۷ ای طراحی قابل قبولی دارد و کیفیت آن هم با توجه به برچسب قیمتی مطلوب است.

در بخش نمایشگر آنر X7a به پنلی ۶.۷۵ اینچ از نوع TFT LCD مجهز شده است که از وضوح +HD بهره می‌برد. در بخش سخت افزار گوشی مناسب آنر تراشه مدیاتک هلیو G37 قرار گرفته که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 می‌شود.

در پنل پشتی ماژول دوربین این دستگاه از چهار حسگر دوربین ۵۰، ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی با لنزهای به ترتیب عریض، اولتراواید، ماکرو و تشخیص عمق میزبانی می‌کند.

اگر به دنبال گوشی همه فن حریف هستید؛ سامسونگ Galaxy A05s

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید تا ۷ میلیون تومان خریداری کنید. طراحی زیبا و مدرن از نکات مثبت این میان‌رده اقتصادی به حساب می‌آید و کیفیت ساخت مطلوبی دارد.

galaxy-a05s-in-hands.jpg

در بخش نمایشگر سامسونگ A05s پنل ۶.۷ اینچ قرار گرفته که محتوا را با وضوح +Full HD روی پنل PLS LCD نمایش می‌دهد. همچنین باید بگوییم که نرخ‌نوسازی این پنل ۹۰ هرتز است و عملکرد روان و سریعی را به نمایش می‌گذارد.

از نظر سخت افزاری باید اشاره کنیم گوشی سامسونگ Galaxy A05s به تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز شده که شامل یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 610 می‌شود و برای استفاده‌های معمولی و سبک گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

پنل پشتی A05s سامسونگ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میزبانی می‌کند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که دوربین سلفی این گوشی اقتصادی سامسونگ ۱۳ مگاپیکسل است و می‌تواند Full HD هم ویدیو ضبط کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته برای این دستگاه با استفاده‌های سبک می‌تواند تا یک روز کامل دوام بیاورد. همچنین این گوشی اقتصادی از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که آداپتور آن را باید جداگانه خریداری کنید.

اگر یک گوشی با قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوع می‌خواهید؛ ریلمی C53

گوشی‌های ریلمی به‌لطف رابط‌کاربری روان و سبک خود توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران را جلب کنند. گوشی Realme C53 از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد و شرکت چینی در ساخت آن از متریال پلاستیک استفاده کرده است.

قیمت روز گوشی ریلمی

در بخش نمایشگر این دستگاه می‌توان پنل IPS LCD اشاره کرد که وضوح +Full HD دارد و از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز هم برخوردار است.

برای اینکه C53 ریملی بتواند از پس کارهای روزمره و ساده برآید، به تراشه Unisoc Tiger T612 مجهز شده است. این تراشه شامل یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 می‌شود.

از نظر نرم‌افزاری باید اشاره کنیم که گوشی موبایل ریلمی C53 با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط‌کاربری Realme UI روانه بازار شده و امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در پنل پشتی می‌توان این دستگاه فقط دو دوربین قرار گرفته که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و حسگر ۰.۳ مگاپیکسلی عمق سنج می‌شود. دوربین سلفی که در حفره پنل جلویی میزبانی می‌شود، از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

ریلمی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای میان‌رده خوش قیمت خود استفاده کرده و برای شارژ مجدد آن حداکثر توان ۳۳ وات در نظر گرفته شده است.

سخن آخر

انتخاب بهترین گوشی تا ۷ میلیون با توجه به تنوع بالا کار چندان آسانی نیست. تیم جی اس ام در این مقاله تمام سعی خود را کرده تا دستگاه‌هایی را به شما معرفی کند که با توجه به قیمت، ارزش خرید بالایی داشته باشند و بتوانند از پس انتظارات کاربران برآیند. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی از نظر باتری تا ۷ میلیون تومان چیست؟

یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید تا ۷ میلیون خریداری کنید که از نظر باتری عملکرد بسیار خوبی دارد، گوشی آنر X7a است که می‌تواند تا یک روز و نیم شارژ نگه‌دارد.

چه گوشی تا ۷ میلیون تومان برای بازی کردن مناسب است؟

اکثر گوشی‌های بازه ۵ تا ۷ میلیون تومان گزینه مناسبی برای بازی کردن نیستند، ولی شما با سامسونگ Galaxy A15 می‌توانید اکثر بازی‌های سنگین را با تنظیمات متوسط اجرا کنید.

product-image

ریلمی C53 ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

آنر X7a ظرفیت 128GB رم 4GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

سامسونگ گلکسی A05s ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو M5s ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده