خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۰ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۰ میلیون تومان

در این فهرست نگاهی به بهترین گوشی‌های بازار تا ۱۰ میلیون تومان در شهریور ماه ۱۴۰۳ خواهیم داشت که ارزش خرید بالایی دارند.

بهترین گوشی تا 10 میلیون چیست؟ قطعا این یکی از سوال‌هایی است که بارها توسط بسیاری از کاربران پرسیده می‌شود.

در این بازه قیمتی با گوشی‌های میان رده سروکار داریم که از مشخصات فنی تقریبا مشابهی بهره می‌برند و در چنین شرایطی انتخاب برای کاربران سخت می‌شود.

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
product-image

شیائومی پوکو C65 ظرفیت 128GB رم 4GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

سامسونگ گلکسی A15 ظرفیت 128GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی های بازار تا 10 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با نیازهای خود، انتخاب مناسبی داشته باشید.

البته باید بگوییم که موارد قرار گرفته در این لیست بر اساس قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و اگر به دنبال گوشی‌های ۷ میلیون و بالاتر هستید باید به انتهای مقاله مراجعه کنید.

بهترین گوشی های بازار تا 10 میلیون تومان

چنانچه قصد خرید گوشی در بازه‌های قیمتی مختلفی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار ایران را مطالعه کنید که به‌صورت ماهانه آپدیت می‌شود.

اگر ماندگاری باتری برایتان اهمیت دارد؛ شیائومی Poco M6 فایوجی

اغلب گوشی‌های ۷ تا ۱۰ میلیون تومان از نظر باتری ماندگاری خوبی دارند، ولی انتخاب دستگاهی که بیشترین ماندگاری را داشته باشد، کمی دشوار است.

قیمت پوکو شیائومی

با این حال، شیائومی Poco M6 به لطف سخت‌افزار کم مصرف و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند با استفاده‌های سبک تا ۲ روز دوام بیاورد. همچین برای کوتاه‌تر کردن مدت زمان انتظار به شارژ سریع ۱۸ واتی مجهز شده که داخل جعبه قرار گرفته است.

در بخش نمایشگر میان‌رده پوکو به پنل ۶.۷۴ اینچ IPS LCD مجهز شده که از رزولوشن +HD پشتیبانی می‌کند. همچنین از نکات مثبت این پنل می‌توان به برخورداری از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتزی اشاره کرد که عملکرد روان و سریعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تراشه در نظر گرفته شده برای شیائومی پوکو M6 مدیاتک دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس است که نیروی پردازشی خود را از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 تامین می‌کند و می‌تواند به اکثر نیازهای روزمره کاربران پاسخ دهد.

در پنل پشتی پوکو M6 می‌توان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز کمکی اشاره کرد که در شرایط نوری مناسب عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند. دوربین سلفی این گوشی حسگر ۵ مگاپیکسلی دارد که امکان فیلمبرداری Full HD را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اگر به دنبال بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان هستید؛ Poco C65

یکی از بهترین گوشی‌های بازار که می‌توانید تا ۷ میلیون تومان خریداری کنید، شیائومی Poco C65 است. این دستگاه از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد و کیفیت ساخت مطلوبی دارد. همچنین باید بگوییم که طراحی گوشی اقتصادی شیائومی مشابه به محصولات بالارده این شرکت است.

قیمت روز گوشی شیائومی پوکو

در بخش نمایشگر انتخاب چینی‌های برای گوشی قیمت مناسب خود پنل ۶.۷۴ اینچ از نوع IPS LCD است که توانایی نمایش محتوا با وضوح +HD دارد. همچنین این پنل از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که عملکرد روان و سریعی را برای کاربران به ارمغان می‌آرود.

در بخش سخت افزار گوشی شیائومی پوکو C65 به تراشه میان‌رده مدیاتک Helio G85 مجهز شده که از فرایند ساخت ۱۲ نانومتری پشتیبانی می‌کند. این چیپ از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 بهره می‌برد که از قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک برخوردار است. 

همچنین باید اشاره کنیم که این دستگاه از درگاه کارت حافظه جانبی اختصاصی پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه افزایش فضای ذخیر‌ه‌سازی می‌دهد.

در پنل پشتی این گوشی می‌توان چینش دوربین‌های دوگانه اشاره کرد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

در نهایت هم باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی شیائومی اشاره کنیم که با استفاده سبک و روزمره می‌تواند تا یک روز کامل کاربران را همراهی کند. همچنین چینی‌ها برای پوکو C65 شارژ سریع ۱۸ واتی در نظر گرفته‌اند که داخل جعبه قرار گرفته و نیازی به خرید جداگانه ندارد.

اگر رابط‌کاربری روان و امکانات شخصی‌سازی برایتان اهمیت دارد؛ ریلمی 11 فورجی

ریلمی یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه است و سری Realme 11 هم از دستگاه‌های میان‌رده این شرکت به حساب می‌آیند. گوشی ریلمی 11 نسخه 4G از طراحی مدرن و زیبایی بهره می‌برد و وزن ۱۷۸ گرمی آن هم باعث می‌شود به خوبی در دست قرار بگیرد.

گوشی ریلمی ۱۱ 4G

گوشی ریلمی ۱۱ به صفحه نمایشی ۶.۴ اینچ از نوع AMOLED مجهز شده که می‌تواند وضوح +Full HD ارائه دهد. نرخ‌نوسازی در نظر گرفته شده برای این پنل ۹۰ هرتز است که با توجه به برچسب قیمتی محصول نکته منفی محسوب نمی‌شود.

از نکات دیگر این صفحه نمایش می‌توان به بیشینه روشنایی ۱۰۰۰ نیت و برخورداری از محافظ گوریلا گلس نسخه ۵ اشاره کرد.

در قلب تپنده این دستگاه، ریلمی به سراغ تراشه مدیاتک هلیو G99 رفته که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 نیروی خود را تامین می‌کند. بد نیست اشاره کنیم که این تراشه از قدرت کافی برای کارهای روزمره و نیمه سنگین برخوردار است.

داخل ماژول دوربین بزرگ گوشی Realme 11 4G دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار گرفته و برای عکس‌های سلفی هم دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به‌کار رفته است.

گوشی ریلمی ۱۱ فورجی هم مانند بسیاری از میان‌رده‌های دیگر از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. باتری که از حداکثر شارژ با توان ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند و نیازی به خریداری آداپتور به‌صورت جداگانه نیست.

اگر صفحه نمایش و سخت افزار برایتان اهمیت دارد؛ سامسونگ Galaxy A15

اگر صفحه نمایش برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید تقریبا بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان بابت خرید گوشی موبایل هزینه کنید، گلکسی A15 می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این گوشی از زبان طراحی محصولات بالارده سامسونگ بهره می‌برد و کیفیت ساخت بالای آن حس ارزانی را به کاربر منتقل نمی‌کند.

گوشی گلکسی A15

در جلوی Galaxy A15 سامسونگ شاهد قرارگیری پنل ۶.۵ اینچ Super AMOLED هستیم که از وضوح Full HD پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۸۰۰ نیت روشنایی تولید کند؛ در واقع این میزان روشنایی برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید مناسب است. همچنین باید اشاره کنیم که نرخ‌نوسازی این پنل ۹۰ هرتز در نظر گرفته شده تا گشت‌و‌گذار در وب یا منوهای دستگاه سریع و روان باشد.

سامسونگ برای A15 از تراشه مدیاتک هلیو G99 استفاده کرده که از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره می‌برد. همچنین کاربرانی که از یک سیم‌کارت استفاده می‌کنند، این امکان را خواهند داشت تا با استفاده درگاه کارت حافظه جانبی فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهند.

شرکت کره‌ای در پنل پشتی گلکسی A15 به سراغ چینش دوربین‌های سه‌گانه رفته که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار، دوربین ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکر. 

وظیفه ثبت عکس‌های سلفی هم بر عهده دوربین عریض ۱۳ مگاپیکسلی است که از قابلیت فیلمبرداری با وضوح Full HD پشتیبانی می‌کند. انرژی روزمره گلکسی A15 سامسونگ را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین کرده و باید بگوییم که قابلیت شارژ با حداکثر توان ۲۵ وات را هم دارد.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های بازار تا 10 میلیون تومان پرداختیم تا بتوانید متناسب با نیازهای خود انتخاب درستی داشته باشید. به‌نظر شما بهترین گوشی هوشمند در بازه 10 میلیون تومان چیست؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی سامسونگ تا 7 میلیون تومان چیست؟

یکی از بهترین گوشی های سامسونگ که تا ۹ میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، گلکسی A15 است که به‌طور کامل درباره مشخصات این محصول در این مطلب صحبت کرده‌ایم.

کدام گوشی تا 10 میلیون تومان برای بازی کردن مناسب است؟

کم‌تر دستگاهی در این بازه قیمتی برای بازی کردن مناسب هستند. با این حال، ریلمی ۱۱ و گلکسی A15 از مواردی به‌شمار می‌آیند که توانایی اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات متوسط را دارند.

کدام گوشی تا 10 میلیون تومان ضد آب است؟

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ فورجی از استاندارد IP54 پشتیبانی می‌کند و فقط در برابر پاشش آب و نفوذ ذرات غبار مقاوم است.

گوشی‌های معمولا چند آپدیت اندروید دریافت می‌کنند؟

اغلب گوشی‌های میان رده تا 10 میلیون تومان تا 4 سال پچ‌های امنیتی دریافت می‌کنند که شامل 3 نسخه از به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید می‌شود. البته میان‌رده‌های سامسونگ تا 5 سال توسط این شرکت پشتیبانی می‌شوند.

product-image

شیائومی پوکو C65 ظرفیت 128GB رم 4GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

سامسونگ گلکسی A15 ظرفیت 128GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده