خانهاخبار
هواوی و آنر پرفروش‌ترین برندهای بازار چین هستند

هواوی و آنر پرفروش‌ترین برندهای بازار چین هستند

با کاهش چشمگیر فروش آیفون در بازار چین، حالا هواوی و آنر به پرفروش‌ترین برندهای بازار این کشور بدل شده‌اند.

۱۴۰۳/۲/۷

به لطف تقاضای بالا برای گوشی‌های هواوی و آنر، فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین و در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رشدی برابر با ۶٫۵ درصد داشته است. موسسه تحقیقاتی IDC در گزارشی اعلام کرده که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۶۹ میلیون گوشی در بازار چین به فروش رفته است.

بازار گوشی‌های هوشمند در چین

در میان برندهای فعال در بازار چین، آنر و هواوی بیشترین تعداد گوشی را در بازه زمانی اشاره‌شده عرضه کرده‌اند. هر دوی این تولیدکنندگان با سهمی ۱۷ درصدی از بازار چین دوشادوش یکدیگر حرکت می‌کنند. 

در مقایسه با سایر برندها، فروش محصولات هواوی رشد بسیار قابل‌توجهی ۱۱۰ درصدی را در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی تجربه کرده است. گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده هواوی سهم بزرگی در موفقیت این شرکت داشته‌اند.

لیست برندهای پرفروش در بازار چین

آنر به دلیل تقاضای بالا برای سری پرچمدار مجیک ۶ عملکرد قابل‌قبولی داشته است. فروش گوشی‌های آنر به نسبت سه‌ماهه اول سال گذشته با رشد ۱۳ درصدی همراه شده است. از سوی دیگر، اوپو به سومین برند پرفروش بازار چین بدل شده و سهمی ۱۵٫۷ درصدی از بازار چین را به خود اختصاص داده است.

در جایگاه چهارم لیست برندهای پرفروش بازار چین، اپل را مشاهده می‌کنیم که سهمی ۱۵٫۶ درصدی را کسب کرده است. در حال حاضر، اپل سری آيفون ۱۵ را با تخفیف در بازار چین به فروش می‌رساند ولی به نظر می‌رسد این موضوع نیز تاثیری کاهش فروش سری پرچمدار اپل نداشته است.

ویوو با سهمی ۱۴ درصدی از بازار چین در جایگاه پنجم لیست IDC قرار گرفته است. در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال گذشته میلادی، فروش گوشی‌های این برند ۱۰ درصد کاهش داشته است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)