خانهاخبار
کوالکام متهم به تقلب گسترده در نتایج بنچ‌مارک چیپست‌هایش شد!

کوالکام متهم به تقلب گسترده در نتایج بنچ‌مارک چیپست‌هایش شد!

گزارش امروز با توجه به اسناد و رویه‌ای که کوالکام برای معرفی تراشه‌های جدید خود برای لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته، توضیح داده که این شرکت به طریقه‌ای بی‌سابقه نتایج بنچ‌مارک پردازنده‌های خود را دستکاری کرده است.

۱۴۰۳/۲/۶

کوالکام متهم به تقلب در عملکرد بنچمارک پردازنده‌های جدید اسنپدراگون اکس الیت و اسنپدراگون اکس پلاس است که برای لپ تاپ‌ها ساخته شده‌اند. از آنجایی که این تراشه‌ها می‌توانند از نظر عملکرد رقیب اپل سیلیکون (یا همان تراشه‌های سری M اپل) باشند، این موضوع بسیار مهم است و می‌تواند ضربه مهمی به «لپ تاپ‌های ویندوزی با پردازنده مبتنی بر آرم» بزند.

تقلب بی‌سابقه کوالکام در نتایج بنچ مارک چیپست‌های خود

به گفته «SemiAccurate»، کوالکام در حال تقلب در نتایج بنچمارک برای چیپست اسنپدراگون اکس الیت و اکس پلاس خود است و این طراح تراشه به طوری بی‌سابقه اطلاعات غلط به تولیدکنندگان و رسانه‌ها می‌دهد. منبع خبر امروز در گزارش خود به دو تولیدکننده مهم و آنچه که «منبع مطمئن در کوالکام» می‌نامد، اشاره کرده است. یکی از اصلی‌ترین مسایلی که به آن اشاره شده این است که حتی تولیدکنندگان برتر نیز نمی‌توانند نتایج بنچمارک کوالکام را بازسازی کنند. این شرکت مستقر در سن دیگو آمریکا، هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده و همین موضوع به شک و تردیدها دامن زده است.

در جریان کنفرانس اسنپدراگون در اکتبر گذشته (مهرماه ۱۴۰۲)، کوالکام در جریان جلسه توجیهی پردازنده اسنپدراگون اکس الیت، کمی سختگیرانه عمل کرد. در MWC hgfji همه چیز بدتر شد زیرا این شرکت اسلایدهایی را منتشر کرد که نشان می‌داد پردازنده تراشه اکس الیت از تراشه‌های سری M اپل، AMD و اینتل بدون نمایش داده‌ای که این ادعاها را تایید کند، بهتر عمل می‌کند. واقعیت این است که این معیارها بدون استفاده از یک منبع اطلاعات درست و موثق ایجاد شده‌اند و رسانه‌ها مجاز به اجرا یا آزمایش چیزی نیستند. کوالکام گفته که قبل از اعلام رسمی تراشه‌ها به رسانه‌ها زمان می‌دهد تا این اطلاعات را تایید کنند. حالا امروز موعد این قولش رسیده اما ظاهرا کوالکام به وعده خود عمل نکرده است.

بدتر از آن اینکه زمانی که سازندگان نمونه‌های اولیه خود را دریافت کردند، اعداد عملکرد بسیار کمتر از ۵۰ درصد از ارقام ادعا شده توسط کوالکام بوده است. گزارش امروز می‌گوید که در بنچمارک‌ها تقلب صورت گرفته و البته که کوالکام از آن آگاه بوده است. لپ ‌تاپ‌هایی که از تراشه‌های جدید استفاده می‌کنند در ماه ژوئن عرضه می‌شوند و کوالکام همچنان اجازه آزمایش مستقل سخت‌ افزار را نخواهد داد.

اگر از خوانندگان قدیمی خبرهای حوزه فناوری هستید، ممکن است به خاطر بیاورید که در سال ۲۰۱۴ هر دو شرکت HTC و سامسونگ اعتراف کردند که گوشی های آنها، از جمله اچ‌تی‌سی وان (M8)، به طور مصنوعی امتیازات بنچمارک را افزایش داده‌اند. سامسونگ هم در آن زمان گفته بود که سامسونگ گلکسی نوت ۳ فرکانس‌های پردازنده و گرافیک خود را هنگام اجرای ویژگی‌هایی که نیاز به عملکرد قابل توجهی دارند، به حداکثر می رساند.

در هر صورت با توجه به نوع رونمایی از چیپست‌های جدید کوالکام و محدودیت‌هایی که این شرکت برای در اختیار دادن آنها برای تست ایجاد کرده، کاملا محتمل است که در آینده‌ای نزدیک شاهد این باشیم که با مشکلی بزرگ در خصوص تراشه‌های خود مواجه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)