خانهاخبار
تراشه جدید هواوی در تست‌های گیمینگ فراتر از انتظار ظاهر شد

تراشه جدید هواوی در تست‌های گیمینگ فراتر از انتظار ظاهر شد

هواوی نسل جدید سری پرچمدار خود یعنی سری Pura 70 را با تراشه جدیدی همراه کرده که Kirin 9010 نام دارد و حالا در بنچمارک‌های مختلفی قرار گرفته است.

 

۱۴۰۳/۲/۱

چند روز پیش، هواوی از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری Pura 70 رونمایی کرد که به تراشه جدید این برند یعنی Kirin 9010 مجهز هستند. تراشه جدید هواوی را می‌توان نسخه بهبودیافته تراشه نسل قبلی Kirin 9000s به شمار آورد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، یک نشریه چینی تراشه Kirin 9010 را به همراه گوشی هواوی Pura 70 اولترا زیر ذره‌بین برده تا عملکرد آن را در اجرای بازی‌ها و همچنین بنچمارک‌های مختلف بررسی کند.

هواوی Pura 70 اولترا

تراشه Kirin 9010 از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که شامل یک هسته اصلی Taishan با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتزی، سه هسته میانی Taishan با فرکانس ۲٫۱۸ گیگاهرتزی و چهار هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۱٫۵۵ گیگاهرتزی می‌شود. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Maleoon 910 است که از فرکانس ۷۵۰ مگاهرتزی پشتیبانی می‌کند.

بنچمارک‌ها

در بنچمارک آنتوتو، هواوی Pura 70 اولترا موفق شده که امتیاز کلی ۹۴۰٬۰۰۰ را به خود اختصاص دهد. از سوی دیگر، تراشه هواوی در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ نیز به ترتیب امتیازهای ۱۴۳۱ و ۴۴۳۰ را کسب کرده است. 

تست آنتوتو هواوی Pura 70 اولترا.jpg

بنچمارک آنتوتو

با فعال‌سازی حالت پردازشی قدرتمند، نتایج بنچمارک گیک‌بنچ اندکی بهبود پیدا می‌کند و در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب به ۱۴۴۰ و ۴۴۳۶ افزایش پیدا می‌کند. به روی کاغد، تراشه Kirin 9010 در مقایسه با Kirin 9000s به طور جزئی بهتر شده است.

بخش چند هسته ای گیک بنچ هواوی Pura 70 اولترا
 
بخش چند هسته‌ای گیک‌بنچ
 
بخش تک هسته ای گیک بنچ هواوی Pura 70 اولترا

بخش تک هسته‌ای گیک‌بنچ

در آزمون 3DMark Wild Life EXTREME، پردازنده گرافیکی تراشه هواوی در دمای اتاق امتیاز ۱۵۷۵ و در حالت خنک‌کننده نیز امتیاز ۱۵۷۷ را ثبت کرده است. با توجه به این نتایج، به نظر می‌رسد پردازنده گرافیکی Kirin 9010 نیز بهبود جزئی داشته است.

آزمون 3Dmark هواوی Pura 70 اولترا

تست گیمینگ

برخلاف بهبود جزئی Kirin 9010 در بنچمارک‌ها، تراشه جدید هواوی در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین موفق ظاهر شده است. 

در بالاترین حالت تنظیمات گرافیکی (شصت فریم برثانیه قفل‌شده) و غیرفعال بودن ویژگی بهبود فریم ریت، هواوی Pura 70 اولترا موفق شد که بازی Genshin Imapct را در دمای اتاق با میانگین نرخ فریم ریت ۶۰٫۲ فریم‌برثانیه اجرا کند.

تست بازی هواوی Pura 70 اولترا

آزمون بازی Genshin Impact

در ۱۰ دقیقه نخست اجرای بازی، نرخ فریم ریت تقریبا ثابت باقی مانده ولی پس از گذشت ۱۵ دقیقه فریم ریت به ۵۵ فریم‌برثانیه کاهش پیدا کرد. در زمان اجرای بازی، بدنه گوشی هواوی دمای حداکثری ۴۶ درجه سلسیوس را ثبت کرد.

تست بازی هواوی Pura 70 اولترا ۱

آزمون بازی Honaki: Star Rail

در بازی گرافیکی Honaki: Star Rail، هواوی Pura 70 اولترا در بالاترین حالت تنظیمات گرافیکی و در ۱۵ دقیقه نخست موفق شد نرخ ۵۳ فریم‌بر‌ثانیه را ثبت کند. دمای گوشی در حین اجرای بازی به ۴۹ درجه رسید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)