خانهمقاله‌ها
نحوه پیدا کردن شماره سیم کارت در آیفون یا گوشی اندرویدی

نحوه پیدا کردن شماره سیم کارت در آیفون یا گوشی اندرویدی

برخی مواقع ممکن است شماره تلفن همراه خود را فراموش کرده و قصد داشته باشید توسط گوشی خود، به آن دست پیدا کنید.

۱۴۰۳/۲/۱۸

بیایید صادق باشیم؛ بسیاری از ما اگر دیگران از ما درخواست شماره نکنند، ممکن است پس از مدتی شماره تلفن همراه خود را فراموش کنیم. در این مواقع اگر یک شخص جدیدی به شماره ما نیاز داشته باشد، احتمالا دچار استیصال خواهیم شد. اما با روشی که در ادامه مرور می‌کنیم، می‌توانید در کسری از ثانیه به کمک گوشی خود، شماره تلفن همراه‌تان را پیدا کنید.

 

پیدا کردن شماره تلفن همراه به وسیله آیفون

بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله Contacts یا Phone مجهز به بخشی با عنوان My Card هستند که توسط اطلاعاتی که خودتان وارد کرده‌اید، پر شده است و ممکن است تلفنی که در این قسمت وارد کرده‌اید، همان شماره فعلی یا چیزی که دنبالش هستید نباشد. اما می‌توانید شماره خود را با طی کردن مسیر زیر به آسانی پیدا کنید:

وارد اپلیکیشن Settings شوید.

صفحه را به سمت پایین هدایت کرده و به بخش Phone بروید.

1-iPhone-Phone-Settings.jpeg

حالا از قسمت My Number می‌توانید شماره تلفن همراه خود را پیدا کنید.

2-iPhone-Phone-Settings-My-Number.jpeg

اگر گوشی شما یک سیم‌کارت داشته باشد، شماره شما در این قسمت قابل مشاهده است.

3-iPhone-Find-Phone-Number-Dual-SIM.jpeg

اما اگر از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنید، باید ابتدا وارد قسمت My Number شده و سپس شماره تلفن همراه مورد نیاز خود را از آن قسمت پیدا کنید.

پیدا کردن شماره تلفن همراه به وسیله گوشی اندرویدی

تعدد اسمارت فون‌های اندرویدی و شرکت‌های تولید کننده این محصولات که هر یک ظاهر اختصاصی خود را طراحی کرده‌اند، روند پیدا کردن شماره تلفن را کمی پیچیده می‌کند. مانند آیفون، شماره تلفن شما ممکن است در قسمت‌های مختلفی قابل مشاهده باشد؛ اما تعداد محدودی از آن‌ها شماره اصلی را نشان خواهند داد.

با طی کردن مسیر زیر، می‌توانید شماره تلفن همراه خود را پیدا کنید:

وارد اپلیکیشن Settings روی گوشی اندرویدی خود شوید.

4-Android-Pixel-About-Phone-Number.jpeg

صفحه را به سمت پایین هدایت کرده و وارد بخش About phone شوید. روی برخی محصولات اندرویدی، ممکن است این گزینه با عنوان About device در دسترس باشد. اگر برای پیدا کردن با مشکل مواجه شده‌اید، عبارت About را در اپلیکیشن Settings جستجو کنید.

5-Android-Pixel-Settings-About-phone.jpeg

به محض ورود به قسمت یاد شده، شماره تلفن شما تحت عنوان Phone number یا SIM status قابل مشاهده خواهد بود.

روش‌های دیگر برای پیدا کردن شماره تلفن همراه

تماس با یکی از دوستان یا اعضای خانواده: به محض تماس با شخصی دیگر، شماره تماس شما روی صفحه ظاهر می‌شود و به آسانی به آن دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از کدهای دستوری: بر اساس اپراتور مورد نظر، شما می‌توانید از کدهای دستوری برای پیدا کردن شماره تماس خود استفاده کنید. در ایران، با استفاده از کد دستوری ستاره ۷۳۳ ستاره ۲ مربع (#2*733*) فارغ از هر اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید شماره تلفن همراه خود را روی صفحه مشاهده کنید.

استفاده از اپلیکیشن مربوط به اپراتور: همچنین با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید به شماره تلفن همراه خود دست پیدا کنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)