خانهمقاله‌ها
راهنمای جامع حل مشکل Not Registered on Network روی گوشی‌های سامسونگ

راهنمای جامع حل مشکل Not Registered on Network روی گوشی‌های سامسونگ

اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، ممکن است با پیغام خطای Not Registered on Network مواجه شده باشید. اما راه حل چیست؟

۱۴۰۳/۲/۲۰

بر خلاف گوشی‌های هوشمند، سیم‌کارت‌ها در طی سال‌های اخیر با پیشرفت خاصی همراه نبوده‌اند؛ به این ترتیب ممکن است برخی مواقع ارتباط آن‌ها با اپراتور قطع شده یا با مشکلاتی مواجه شوند. اگر از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید، ممکن است با پیغام خطای Not Registered on Network تا به حال روبرو شده باشید.

پیام یاد شده ممکن است به دلایل مختلف روی صفحه نمایش ظاهر شود، اما راه حل آن بسیار ساده است. در این مطلب، قصد داریم مشکل یاد شده را با هم حل و فصل کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

معنای پیام Not Registered on Network چیست؟

زمانی که گوشی هوشمند یا تبلت سامسونگ شما امکان اتصال به اپراتور را از دست بدهد، این پیغام روی صفحه ظاهر می‌شود. به این ترتیب شما امکان استفاده از خدمات اپراتور مانند برقراری تماس یا ارسال اس‌ام‌اس یا حتی استفاده از اینترنت سلولار را نخواهید داشت.

چه چیزی باعث نمایش پیام Not Registered on Network می‌شود؟

پیغام یاد شده ممکن است روی تمامی گوشی‌های اندرویدی ظاهر شود و این موضوع محدود به گوشی‌های سامسونگ نمی‌شود. از آن جا که دلیل نمایش این پیام عدم اتصال گوشی به اپراتور است، لذا رفع و رجوع کردن آن بسیار ساده است.

یکی از مهم ترین دلایل بروز چنین مشکلی، عدم شناسایی سیم‌کارت از سمت گوشی است. لذا ممکن است که مشکل نرم‌افزاری بوده یا اگر به تازگی گوشی خود را آپدیت کرده‌اید، وجود یک باگ نرم‌افزاری مسبب این اتفاق شده باشد. همچنین در صورتی که به کشور دیگری سفر کرده و اپراتور شما در آن کشور پشتیبانی مخابراتی نداشته باشد، چنین اتفاقی روی می‌دهد.

1-Galaxy-network-not-available.jpeg

نحوه رفع پیام Not Registered on Network

با طی کردن مراحل زیر، می‌توانید مطمئن شوید که مشکل پیش آمده به آسانی حل می‌شود.

قدم اول: گوشی خود را ریستارت کنید. آسان‌ترین کار ممکن در این شرایط، ریستارت کردن گوشی است. به این ترتیب برخی مشکلات نرم‌افزاری حل و فصل خواهد شد.

قدم دوم: سیم کارت خود را فعال کنید. برخی مواقع ممکن است به صورت ناخودآگاه، انگشت شما روی آيکون پرواز خورده و دستگاه وارد حالت Airplane Mode شده باشد. لذا این موضوع را نیز چک کنید. همچنین با مراجعه به Settings> Connections مطمئن شوید که سیم کارت شما فعال است.

قدم سوم: غیر فعال کردن وای فای. برخی اپراتورها ممکن است سرویس‌دهی به خدمات قدیمی مانند 2G و 3G را کنار بگذارند و اگر گوشی شما به شبکه 4G یا 5G متصل نباشد، امکان آنتن‌دهی وجود نخواهد داشت. برای اطمینان از این موضوع، اتصال گوشی با شبکه وای‌فای را قطع کنید.

قدم چهارم: سوییچ کردن بین حالت LTE و 5G. اگر مراحل پیشین مشکل را حل نکرد، نوع شبکه را تغییر دهید. برای انجام این کار مسیر Settings> Connections> Mobile networks را طی کنید، وارد بخش Network mode شوید حالت آن را بین LTE و 5G تغییر دهید.

2-Samsung-Galaxy-One-UI-Network-mode-settings.jpeg

قدم پنجم: انتخاب دستی اپراتور. اگر تا به حال موفق به حل مشکل نشده‌اید، توصیه می‌کنیم گزینه انتخاب اپراتور را از روی حالت خودکار برداشته و آن را دستی تنظیم کنید. برای انجام این کار مسیر Settings> Connections> Mobile networks> Network operators را طی کرده، گزینه Select automatically را در وضعیت خاموش قرار داده و اپراتور خود را به صورت دستی انتخاب کنید.

3-Samsung-Galaxy-One-UI-Network-operator-settings.jpeg

قدم ششم: گوشی خود را آپدیت کنید. برخی مواقع قدیمی بودن سیستم عامل و ایرادات نرم‌افزاری موجب بروز مشکلاتی می‌شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم همواره گوشی خود را به آخرین نسخه آپگرید کنید.

قدم هفتم: وارد کردن مجدد سیم کارت. اگر مراحل بالا باعث حل مشکل نشد، ممکن است گوشی شما نمی‌تواند ارتباط درستی با سیم‌کارت برقرار کند. برای اطمینان از این موضوع آن را از محفظه مربوطه خارج کرده و مجددا جایگذاری کنید. اگر گوشی شما دو سیم‌کارته است، جای آن‌ها را با یکدیگر عوض کنید.

قدم هشتم: از سیم‌کارت دیگری استفاده کنید. اگر جایگذاری مجدد سیم‌کارت مشکل Not Registered on Network را حل نکرد، پیشنهاد می‌کنیم از سیم‌کارت دیگری استفاده کنید. اگر مشکل حل شد، سیم‌کارت شما قدیمی شده و باید آن را با نسخه جدیدتر جایگزین کنید.

قدم نهم: چک کردن سازگاری با شبکه. اگر به تازگی به کشور جدیدی مهاجرت یا سفر کرده‌اید یا گوشی هوشمند خود را از کشور دیگری خریداری کرده‌اید، ممکن است اختلالی در این زمینه وجود داشته باشد. لذا پیشنهاد می‌کنیم به دفاتر پشتیبانی اپراتور مربوطه مراجعه کرده و این موضوع را چک کنید.

قدم دهم: تماس با سرویس دهنده. اگر هیچ یک از روش‌های بالا موجبات حل مشکل را فراهم نکرد، باید به دفاتر ارائه دهنده خدمات اپراتور خود مراجعه کرده و موضوع را با آن‌ها در میان بگذارید. ممکن است احتیاج به تغییر یا تعویض سیم‌کارت داشته باشید.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)