خانهاخبار
زمان رونمایی از سری شیائومی ۱۵ تایید شد

زمان رونمایی از سری شیائومی ۱۵ تایید شد

سری پرچمدار جدید شیائومی در تاریخ ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی (۲ آبان ۱۴۰۳) و همراه با تراشه Snapdragon 8 Elite معرفی خواهد شد.

۶ مهر ۱۴۰۳

روز گذشته، شیائومی زمان رونمایی و تراشه به کاررفته در سری Xiaomi 15 را به صورت رسمی تایید کرد. در این راستا، گوشی‌های شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو در تاریخ ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی (۲ آبان ۱۴۰۳) معرفی خواهند شد و به تراشه قدرتمند کوالکام مجهز می‌شوند. 

در حالی که انتظار می‌رفت سخت‌‌افزار جدید غول تراشه‌سازی آمریکایی با نام اسنپدراگون ۸ نسل چهار عرضه شود، شیائومی اعلام کرد که این چیپست از نام Snapdragon 8 Elite‌ بهره می‌برد. ظاهراً کوالکام بار دیگر شیوه نام‌گذاری تراشه‌های پرچمدار خود را تغییر خواهد داد. 

تیزر زمان رونمایی از سری شیائومی ۱۵

اسنپدراگون ۸ الیت در طی رویداد Snapdragon Summit که در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳ اکتبر (۳۰ مهر تا ۲ آبان) برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این تراشه برپایه فرآیند ۳ نانومتری ساخته شده و از هسته‌های اختصاص Oryon‌ بهره می‌برد. شایعه شده پردازنده گرافیکی این چیپست به نسبت نسل قبلی تا ۵۶ درصد بهبود خواهد داشت. 

شایان ذکر است دو پرچمدار جدید شیائومی به اولین گوشی‌های بازار بدل خواهند شد که با تراشه موردانتظار کوالکام عرضه می‌شوند. 

شیائومی ۱۴ پرو

براساس گزارش‌های غیر رسمی، سری پرچمدار این برند از نمایشگر اولد با رزولوشن تصویر 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار خواهد شد. به علاوه، مدل پرو از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، فوق‌عریض و تله‌فوتو پریسکوپی بهره خواهد برد. 

انرژی موردنیاز این دستگاه احتمالاً توسط باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر تامین خواهد شد که با شارژ ۹۰ واتی همراه می‌شود. از سوی دیگر، مدل استاندارد باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را به همراه خواهد داشت. 

برچسب‌ها: