خانهاخبار
کاربران سری آیفون ۱۶ امکان بازیابی دستگاه خود به صورت بی‌سیم را خواهند داشت

کاربران سری آیفون ۱۶ امکان بازیابی دستگاه خود به صورت بی‌سیم را خواهند داشت

یکی از قابلیت‌های جدید سری آیفون ۱۶ به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه خود را به صورت بی‌سیم بازیابی کنند.

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

اگر تا به حال با مشکلاتی مانند بوت‌لوپ یا بریک شدن آیفون خود مواجه شده‌اید، می‌دانید که آخرین راه‌حل، اتصال آن به کامپیوتر و بازیابی فرم‌ور با آیتونز بوده است. اکنون به گزارش خبرگزاری 9to5Mac، مدل‌های جدید آیفون ۱۶ به لطف RecoveryOS، توانایی بازیابی محتوای نرم افزاری خود به صورت بی‌سیم را دارند.

iphone 1.jpeg

این ویژگی به آیفون ۱۶ اجازه می‌دهد تا به صورت بی‌سیم از یک آیفون یا آیپد دیگر که iOS 18 یا iPadOS 18 را اجرا می‌کنند، بازیابی شود. RecoveryOS مدتی است که در دستگاه‌های اپل واچ و اپل تی‌وی وجود دارد و عرضه آن روی محبوب‌ترین دستگاه اپل یا همان آیفون، گام مثبتی از سوی این شرکت محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، کاربران آیفون ۱۶ می‌توانند به سادگی دستگاه آسیب‌دیده خود را روی یک آیفون یا آیپد دیگر (که به وای فای و بلوتوث متصل است) قرار دهند. سپس دستگاه دوم آخرین نسخه iOS را دانلود کرده و آن را به صورت بی‌سیم به آیفون آسیب‌دیده منتقل می‌کند.

iphone 2.jpg

مدل‌های جدید آیفون ۱۶ با یک پارتیشن بازیابی اختصاصی برای مدیریت این فرآیند عرضه می‌شوند، این پارتیشن حتی بدون دسترسی به پارتیشن اصلی iOS نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، هنوز مشخص نشده که آیا RecoveryOS به آیفون‌ها و آیپد‌های قدیمی‌تر نیز راه یافته یا در انحصار جدیدترین مدل‌های آیفون خواهد بود.