خانهاخبار
اگر پیکسل 7 پرو دارید ذره‌ای برای مهاجرت به پیکسل 9 پرو XL شک نکنید

اگر پیکسل 7 پرو دارید ذره‌ای برای مهاجرت به پیکسل 9 پرو XL شک نکنید

به‌طور کلی توصیه نمی‌شود که گوشی خود را کمتر از دو سال پس از خرید ارتقا دهید. در بیشتر موارد، تفاوت‌های بین نسل‌ها به اندازه‌ای نیست که هزینه بیشتری را توجیه کند. اما اخیراً گوشی‌های Google Pixel تغییرات چشمگیری داشته‌اند و بسیاری از مشکلات نسل‌های قبلی برطرف شده است.

۲۷ شهریور ۱۴۰۳
product-image

گوگل پیکسل 9 پرو XL ظرفیت 128GB رم 16GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

گوگل پیکسل 7 پرو ظرفیت 512GB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

عمر باتری و شارژ

1.jpg

یکی از مشکلات اصلی دستگاه‌های Pixel از گذشته، عمر باتری بوده است. Pixel 7 Pro با پردازنده Tensor G2 بهبود یافته و اکنون تا حدود شش ساعت استفاده مداوم از صفحه‌نمایش را با یک بار شارژ فراهم می‌کند. اما Pixel 9 Pro XL با بهینه‌سازی‌های بیشتر، بیش از هشت ساعت استفاده از صفحه‌نمایش را ارائه می‌دهد. این تفاوت به معنای آن است که دیگر نیازی به شارژ مجدد قبل از بیرون رفتن ندارید و باتری برای تمام روز کافی است.

همچنین Pixel 9 Pro XL از نظر شارژ سریع‌تر عمل می‌کند. در حالی که Pixel 7 Pro با سرعت شارژ ۲۳ وات عرضه می‌شود، Pixel 9 Pro XL با سرعت ۴۵ وات ارتقا یافته است. این به این معنی است که اگر شبانه گوشی را شارژ نکرده‌اید، می‌توانید سریع‌تر آن را شارژ کنید.

بهبودهای Tensor G4 و مودم

1.jpg

بهبود عمر باتری در Pixel 9 Pro XL بدون اشاره به ارتقاهای Tensor G4 کامل نمی‌شود. این پردازنده نه تنها از نظر مصرف انرژی کارآمدتر است، بلکه به لطف سیستم خنک‌کننده با محفظه بخار، کمتر داغ می‌شود. در حالی که Pixel 8 Pro با پردازنده Tensor G3 خیلی مشکل گرمایشی نداشت، اما Pixel 9 Pro XL هیچ‌گونه مشکل گرمایشی ندارد و عملکرد آن فوق‌العاده بوده است.

کاربران Pixel 7 Pro همچنین از مودم بهبود یافته در Pixel 9 Pro XL لذت خواهند برد. در گذشته، گوشی‌های قدیمی‌تر Pixel گاهی اوقات در خارج از محدوده سیگنال 5G دچار مشکل می‌شدند، اما در Pixel 9 Pro XL این مشکل کاملاً برطرف شده و پوشش شبکه و سرعت اتصال بهبود یافته است.

نمایشگر Super Actua

1.jpg

نمایشگر Pixel 7 Pro با اینکه بهبودهایی نسبت به نسل‌های قبلی داشت، اما در مقایسه با پنل‌های Super Actua در Pixel 9 Pro XL تفاوت زیادی دارد. این نمایشگر جدید با روشنایی ۳۰۰۰ نیت، حتی در فضای باز و در نور شدید خورشید به‌خوبی قابل مشاهده است. اگر تصمیم به ارتقا بگیرید، چشمان شما از این تغییر قدردانی خواهند کرد.

Gemini Nano

1.jpg

گوگل در ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی به دستگاه‌های قدیمی‌تر خود عملکرد بهتری نسبت به انتظارات داشته است. با این حال، واضح است که سخت‌افزارهای قدیمی‌تر، حتی Tensor G2، در برخی موارد محدودیت‌هایی دارند. در حالی که Pixel 7 Pro دارای رم کافی است، اما نمی‌توان انتظار داشت که آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای آن ارائه شود.

در مقابل، تجربه هوش مصنوعی در Pixel 9 Pro XL بسیار عالی بوده است. ابزارهای هوش مصنوعی گوگل در این دستگاه با قدرت پردازش بیشتر Tensor G4 به‌خوبی اجرا می‌شوند. با ۱۶ گیگابایت رم موجود، می‌توان مطمئن بود که ویژگی‌های بیشتری از Gemini Nano برای سال‌ها به این دستگاه ارائه خواهد شد.

پشتیبانی نرم‌افزاری

گوگل با افزایش مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری به هفت سال، امکانات زیادی را برای Pixel 9 Pro XL به ارمغان آورده است. حتی اگر گوشی خود را برای این مدت طولانی نگه ندارید، ارزش آن در زمان فروش مجدد بالاتر خواهد بود. این همچنین به معنای آن است که گوگل باید برای مدت طولانی‌تری ویژگی‌ها و نرم‌افزارهای جدید را برای دستگاه‌های قدیمی‌تر خود بهینه‌سازی کند.

بهبودهای Pixel 9 Pro XL تنها به این موارد محدود نمی‌شود. حسگر اثر انگشت آن بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر از Pixel 7 Pro است. کیفیت ساخت نیز بهبود یافته و به نظر می‌رسد طراحی بهتری دارد. این بهبودها در نسخه کوچک‌تر Pixel 9 Pro نیز دیده می‌شوند.

البته، Pixel 7 Pro همچنان یک دستگاه فوق‌العاده است. بنابراین اگر از گوشی خود راضی هستید و همچنان از پشتیبانی نرم‌افزاری برخوردار است، نیازی به ارتقا ندارید. اما اگر تصمیم به ارتقا بگیرید، Pixel 9 Pro XL با بهبودهای قابل‌توجهی همراه است که بسیاری از مشکلاتی که کاربران Pixel در گذشته با آن‌ها مواجه بودند را برطرف می‌کند.

برچسب‌ها: