خانهاخبار
به زودی قادر خواهید بود تا با موتور جستجوی گوگل صحبت کنید!

به زودی قادر خواهید بود تا با موتور جستجوی گوگل صحبت کنید!

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل گفته که این شرکت در حال کار بر روی قابلیتی است که در آن مردم به مانند chatGPT با موتور جستجوی این شرکت صحبت کنند.
۱۸ فروردین ۱۴۰۲

پس از اینکه مایکروسافت مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در موتور جستجوی خود «بینگ» رونمایی کرد، حالا نوبت به گوگل رسیده است و این شرکت در تلاش است تا به سرعت قابلیتی مشابه را ارایه دهد و اخیرا هم دیدیم که نسخه‌ای از chatGPT خود را با نام بارد (Bard) رونمایی کرد. اما این راه‌اندازی به اندازه کافی تمام و کمال نبود؛ با این حال ساندار پیچای مدیر عامل گوگل، گفته که گوگل بارد به سرعت در حال بهبود است.

image

 

به عنوان مثال یکی از این پیشرفت‌ها، کار کردن تیم موتور جستجوی این شرکت روی یک ویژگی مکالمه مانند chatGPT است. پیچای در مصاحبه اخیر خود توضیح داده که مردم به زودی می‌توانند با یک ربات مجهز به LLM (پشتیبانی کننده از گستره بزرگی از زبان‌ها) وارد گفتگو شوند.

مدیر عامل گوگل این موضوع را یک فرصت بزرگ می‌داند تا یک تهدید و با توجه به اینکه این شرکت بیش از ۹۳ درصد از کل بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد، این ویژگی مذکور احتمالا تاثیرگذارتر از ترکیب chatGPT با بینگ خواهد بود، البته در صورتی که به درستی انجام شود. با این حال ساندار پیچای هیچ چارچوب زمانی خاصی را عنوان نکرده، اما گمان می‌رود که زمان زیادی طول نخواهد کشید تا این قابلیت عرضه شود، زیرا گوگل برای انتشار آن به طور فشرده در حال کار است.