سری آیفون 12 از مشکلات نمایشگر بهره می برند؛ آپدیت نرم افزاری در راه است
به نظر میرسد که نمایش صفحهای سبز رنگ، یکی از موارد مورد علاقه شرکتهای سازنده گوشیهای هوشمند هنگام ایجاد باگهای نرمافزاری است. اوایل سال جاری میلادی، دارندگان گلکسی اس 20 اولترا با ارائه یک آپدیت نرمافزاری، یک صفحه سبز رنگ را اغلب روی گوشی هوشمند خود مشاهده میکردند. همچنین اسمارت فون وان پلاس 8 پرو نیز در سال جاری، با مشکلی مواجه شده بود که برخی مواقع در شرایط نوری بسیار کم، صفحهای خاکستری رنگ را به کاربر نمایش میداد. خوشبختانه چنین مشکلی روی محصولات پیکسل گوگل رخ نداد. اما سال گذشته، پیکسل 4 XL نیز با چنین معضلی روبرو بود.
از طرف دیگر آیفون 11 پرو مکس اپل نیز در سال گذشته، با مشکل نمایش صفحه سبز رنگ روبرو بود که اپل با ارائه آپدیت نرمافزاری iOS 13.6.1 این موضوع را بر طرف نمود. اما به تازگی بر اساس شکایات مطرح شده توسط برخی کاربران استفاده کننده از محصولات سری آيفون 12 در انجمن پشتیبانی وب سایت اپل، ظاهرا این محصولات نیز از ایراد نمایش سبز یا خاکستری رنگ رنج میبرند. یکی از این افراد با نام کاربری m4x1k، مشکل خود را چنین گزارش کرده است:
من به تازگی دو آيفون 12 خریداری کردهام و هر دو با چنین مشکلی روبرو هستند. در فضاهای تاریک، زمانی که اسلایدر روشنایی نمایشگر را به کمتر از 90 درصد انتقال میدهم، با صفحه زشت و کریح زیر روبرو میشوم که پیکسلهای مربوط به نقاط مشکی رنگ به صورت کامل خاموش نشده و رنگ سبز به جای آنها نمایش داده میشود. در شرایط نوری کافی نیز پیکسلهای سیاه رنگ پس از چند ثانیه خاموش میشوند.

شخص دیگری با نام کاربری David2762 این موضوع را تأیید کرده و چنین عنوان کرده است:
این مشکل برای من هم اتفاق افتاده است. سه آيفون 12 پرو (دو آيفون در آلمان و یک آیفون در آمریکا) با چنین معضلی روبرو شدهاند. جای تعجب است که یک محصول با قیمت بالا، با چنین مشکلات ابتدایی روبرو شده است. آيفون 11 پرو من فوقالعاده بود. خوشبختانه این سه آیفون را مرجوع کرده و امیدوام که آیفون 12 پرو مکس با چنین مشکلاتی روبرو نباشد.
به نظر میرسد که کلیه این شکایات، برای زمانی است که درصد روشنایی به کمتر از 90 درصد میرسد. البته برخی کاربران مدعی شدهاند که این صفحه سبز رنگ پس از مدتی به صورت خودکار از بین میرود.
یکی از کاربران اعلام کرده است که پس از مکاتبه با اپل، توانسته دو بار محصول خود را مرجوع کرده و آيفون جدیدی را دریافت کند. البته این موضوع، چیزی نیست که کوپرتینوییها به دنبال آن بودهاند. ظاهرا مسئولان و مهندسان اپل در حال کار روی آپدیت نرمافزاری هستند تا به کمک ارائه آن، این معضل را حل کنند.
مسئولان وب سایت مک رومورز ضمن مکاتبه با مسئولان، دریافتهاند که آنها با توجه به شکایات کاربران، از این موضوع اطلاع پیدا کرده و به تکنسینهای خود اظهار داشتهاند که از سرویسدهی به آیفونهای 2020 خودداری کرده و به دارندگان این محصولات توصیه کنند که آپدیتهای نرمافزاری دورهای که برای این آیفونها عرضه میشود را به صورت مرتب نصب کنند و همواره دستگاه خود را بروز نگه دارند. این موضوع حاکی از آن است که کوپرتینوییها، از حل چنین مشکلی به کمک ارائه آپدیت نرمافزاری شدیدا مطمئن هستند.
برچسبها: