خانهاخبار
ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به سافاری می‌آیند

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به سافاری می‌آیند

بر اساس گزارش امروز، قرار است iOS 18 به طور کلی سافاری را متحول کند و قابلیت‌هایی را به آن اضافه کند که بسیار کاربردی خواهد بود.

۱۴۰۳/۲/۱۲

اپل اینسایدر گزارش داده که سافاری مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بهبودهای رابط کاربری را در iOS 18 به دست خواهد آورد.

سافاری

این مرورگر اختصاصی اپل ظاهرا طیف وسیعی از ترفندهای بصری را در کنار چندین ابزار جدید برای بهبود تجربه مرور دریافت خواهد کرد که در زیر به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • ابزار دستیار مرورگر «جستجوی هوشمند» که از فناوری هوش مصنوعی اپل برای شناسایی موضوعات و عبارات کلیدی در صفحات وب برای اهداف خلاصه‌سازی استفاده می‌کند
  • یک ابزار «پاک کن وب» که به کاربران اجازه می‌دهد تا بخش‌های ناخواسته صفحات وب را به راحتی حذف کنند. این پاک کردن دایمی خواهد بود، حتی در صورت بازدید مجدد از یک سایت، مگر اینکه تغییرات برگردانده شوند
  • یک منوی جدید و با دسترسی سریع که از نوار آدرس بیرون می‌آید که ابزارهای صفحه را ادغام می‌کند و برخی از عملکردهایی را که در حال حاضر در برگه اشتراک‌گذاری قرار دارند، آورده و آنها را در کنار ابزارهای جدید قرار می‌دهد

همچنین انتظار می‌رود که نسخه‌های iPadOS و macOS سافاری بیشتر با هم هماهنگ شوند. به نظر می‌رسد این ویژگی‌های جدید در کنار بیلدهای داخلی iOS 18 و macOS 15 پیش از رونمایی از آن‌ها در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ژوئن (خرداد ماه) در حال ارزیابی هستند. در اوایل ماه جاری میلادی کدهای پشتیبان در سرورهای اپل نشان دادند که دستیار مرورگر سافاری جدید در حال توسعه است و این گزارش را تایید می کند.

گفته می‌شود در آینده‌ای دورتر، اپل در حال کار بر روی نسخه قدرتمندتر Visual Look Up است که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام مرور تصاویر، اطلاعات محصولات را به دست آورند. البته انتظار می‌رود این ویژگی در سال ۲۰۲۵ منتشر شود.

هفته گذشته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ هم گفت که iOS 18 بسیاری از برنامه‌های داخلی اپل، از جمله Photos، فیتنس، میل و Notes را متحول خواهد کرد. نسل بعدی سیستم‌ عامل‌های اپل قرار است در جریان رویداد WWDC اپل در ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) پیش ‌نمایش شوند و این به‌روزرسانی‌ها باید به طور گسترده در پاییز امسال منتشر شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)