خانهاخبار
سقوط آزاد تاشوهای سامسونگ در بازار این کشور؛ رقابت‌ها شدیدتر می‌شود

سقوط آزاد تاشوهای سامسونگ در بازار این کشور؛ رقابت‌ها شدیدتر می‌شود

آمار موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در بازار چین افت چشمگیری داشته که خبر از شدیدتر شدن رقابت‌ها در بازار این کشور می‌دهد.

۱۴۰۳/۲/۱۲

سامسونگ جزو نخستین برندهایی بود که گوشی‌های تاشو را معرفی و روانه بازار کرد. به همین دلیل، غول فناوری کره به حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های تاشو در کشورهای مختلف از جمله چین شده بود. حالا اما به نظر می‌رسد شرایط برند کره در بازار چین چندان مناسب نیست و دیگر برندها گوی رقابت را از سامسونگ ربوده‌اند.

گوشی‌های تاشو سامسونگ که با نام‌های گلکسی زد فولد (با طراحی کتابی) و گلکسی زد فلیپ (با طراحی صدفی) عرضه می‌شوند به شناخته‌شده‌ترین گوشی‌های بازار محصولات تاشو بدل شده‌اند.

گوشی های تاشو سامسونگ

به تازگی اما موسسه تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشو در کشور چین (بازه زمانی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی) به ۵٫۹ درصد رسیده است. برای مقایسه، سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال گذشته سهمی ۲۶ درصدی از بازار گوشی‌های تاشو چین را در اختیار داشته است. 

با افت فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ، برندهایی مانند هواوی، آنر، ویوو و اوپو فرصت پیدا کردند که فروش محصولات تاشو خود را بهبود ببخشند. 

با سهمی ۴۴ درصدی از بازار گوشی‌های تاشو کشور چین، هواوی به پرفروش‌ترین برند بدل شده است. در جایگاه دوم لیست پرفروش‌ترین برندهای بازار گوشی‌های تاشو، آنر قرار گرفته که سهمی ۲۶ درصدی را به خود اختصاص داده است. دو برند ویوو و اوپو نیز به ترتیب جایگاه‌های سوم و چهارم را کسب کرده‌اند.

هواوی میت X5

شایان ذکر است که برخی دلایل ژئوپلیتیکی مانند تمایل کاربران چینی برای خرید محصولات ملی تاثیری بزرگی روی کاهش فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ داشته است. در واقع، حتی اگر سامسونگ گوشی‌های تاشو خود را با قابلیت‌های بیشتری همراه کند، کاربران چینی باز هم به سراغ محصولات کشور خود می‌روند. البته نباید از کیفیت بالای گوشی‌های تاشو چینی نیز غافل شویم که در جلب نظر کاربران و کارشناسان موفق ظاهر شده‌اند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)