خانهاخبار
سامسونگ بار دیگر به پرفروش‌ترین برند بازار تبدیل شد

سامسونگ بار دیگر به پرفروش‌ترین برند بازار تبدیل شد

بازار گوشی در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی رشد مثبت ۱۰ درصدی را داشته که در دو سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 

۱۴۰۳/۲/۱۱

موسسه تحقیقاتی Canalys در جدیدترین گزارش خود به تحلیل میزان فروش برندهای مختلف در بازار گوشی پرداخته است. طبق بررسی‌های این موسسه، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۲۹۶ میلیون گوشی به طور جهانی عرضه شده است. 

با این میزان از حجم عرضه، بازار گوشی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش فروش ۱۰ درصدی را ثبت کرده که پس از ۱۰ سه‌ماهه متوالی، نخستین رشد دو رقمی این بازار محسوب می‌شود.

رشد ۱۰ درصدی بازار گوشی

با عرضه ۶۰ میلیون گوشی و در اختیار داشتن ۲۰ درصد از کل بازار، سامسونگ در مقام نخست لیست پرفروش‌ترین برندهای گوشی در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی قرار گرفته است. عمده موفقیت سامسونگ به فروش بالای مدل‌های مختلف سری گلکسی A و همچنین تقاضای بالا کاربران برای سری گلکسی اس ۲۴ مربوط بوده است. 

معرفی و عرضه زودهنگام سری گلکسی اس ۲۴ نیز باعث شد که سامسونگ در بازه زمانی ذکرشده حدود ۱۳٫۵ میلیون واحد از سری پرچمدار خود را به فروش برساند که در مقایسه با سال گذشته، حدود ۳۵ درصد بیشتر شده است. 

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

در جایگاه دوم لیست برند اپل دیده می‌شود که حدود ۴۸ میلیون آیفون روانه بازار کرده و سهمی ۱۶ درصدی را به خود اختصاص داده است. غول فناوری آمریکایی با کاهشی ۱۶ درصدی در فروش آیفون‌ها مواجه شده که خبر از عملکرد نه چندان خوب سری آیفون ۱۵ می‌دهد. 

در مقام سوم لیست پرفروش‌ترین برندها، شیائومی را مشاهده می‌کنیم که حدود ۴۰ میلیون گوشی عرضه کرده و سهمی ۱۴ درصدی را از بازار به خود اختصاص داده است.

لیست پروفروش ترین برندهای بازار

شرکت Transsion که برندهای ای‌تل، تکنو و اینفینیکس را در اختیار دارد در جایگاه چهارم لیست برندهای پرفروش‌ قرار گرفته است. این شرکت حدود ۲۸ میلیون گوشی عرضه کرده و ۱۰ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. به لطف میزان تقاضای بالا در بازارهای نوظهور مانند خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، شرکت Transsion رشدی ۸۸ درصدی در فروش گوشی را ثبت کرده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)