خانهاخبار
تراشه جدید هواوی با بهبود جزئی همراه شده است

تراشه جدید هواوی با بهبود جزئی همراه شده است

هواوی به تازگی همراه با سری پرچمدار Pura 70 از تراشه جدید خود موسوم به Kirin 9010 رونمایی کرده که از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد.

۱۴۰۳/۱/۳۱

هواوی امروز سری پرچمدار Pura 70 را معرفی کرد که از سیستم دوربین پیشرفته و طراحی جدید برخوردار است. به علاوه، نسل جدید پرچمدار هواوی به تراشه جدیدی به نام Kirin 9010 مجهز شده است که جانشین تراشه Kirin 9000s به شمار می‌رود.

متاسفانه هواوی جزئیات دقیق تراشه Kirin 9010 را در اختیار کاربران قرار نداده ولی برخی بنچمارک‌های اولیه بخشی از مشخصات فنی تراشه جدید هواوی را تایید کرده‌اند.

شایان ذکر است که تراشه Kirin 9010 از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای برخوردار است که به دلیل بهره‌مندی از فناوری هایپرتردینگ (Hyperthreading)، در بنچمارک‌ها به صورت ۱۲ هسته‌ای نمایش داده می‌شود.

امتیاز تراشه Kirin 9010

امتیاز تراشه Kirin 9010

فناوری هایپرتردینگ قابلیت جدیدی در صنعت تراشه به شمار نمی‌رود و هسته‌های Taishan به کار رفته در Kirin 9000s و Kirin 9010 از ویژگی مذکور پشتیبانی می‌کنند. هایپرتردینگ به تکنیکی اطلاق می‌شود که در آن پردازنده مرکزی یک هسته واقعی خود را دو هسته مجازی تبدیل می‌کند تا پردازش‌ها سریع‌تر انجام شوند.

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نشان داده‌اند که تراشه Kirin 9010 با بهبود جزئی در مقایسه با نسل قبلی همراه شده است. در واقع، این بهبود اندک نیز به لطف افزایش نه چندان زیاد فرکانس‌ هسته‌ها به دست آمده است. در هر دو بخش عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، Kirin 9010 بهبود جزئی را ثبت کرده است.

امتیاز تراشه Kirin 9000s

امتیاز تراشه Kirin 9000s

امتیازهای دو تراشه هواوی به قرار زیر است:

  • تراشه Kirin 9010: امتیاز ۱۴۴۲ در بخش تک هسته‌ای و امتیاز ۴۴۷۱ در بخش چند هسته‌ای
  • تراشه Kirin 9000s: امتیاز ۱۳۳۰ در بخش تک هسته‌ای و امتیاز ۴۱۲۳ در بخش چند هسته‌ای

به طور دقیق‌تر، تراشه Kirin 9010 در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بهبود ۸ درصدی را ثبت کرده است.

هواوی Pura 70 اولترا

هواوی Pura 70 اولترا

تراشه Kirin 9010 از یک هسته اصلی Taishan با فرکانس ۲٫۳۰ گیگاهرتزی، سه هسته میانی Taishan با فرکانس ۲٫۱۸ گیگاهرتزی و چهار هسته کورتکس A510 با فرکانس ۱٫۵۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تراشه Maleoon 910 است که از فرکانس ۷۵۰ مگاهرتزی پشتیبانی می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)