خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Honor 7x

بررسی تخصصی Honor 7x

گوشی‌های مقرون به صرفه به گزینه‌های مناسبی برای خرید در بازار تبدیل شده‌اند زیرا قیمت گوشی‌های پرچم‌دار بسیار بالاتر از آن چیزی شده است که هر کسی توانایی خرید آن‌ها را داشته باشد. آنر 7 ایکس یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های بازار است که در این بررسی با آن آشنا می‌شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۲/۲

آنر 7 ایکس را می‌توان اولین تلاش خانواده آنر برای حضور در میان گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بلندقامت و تمام صفحه با نسبت ابعاد 18 به 9 دانست. اگر نمی‌خواهید عضو باشگاه گوشی‌های پرچم‌دار با قیمت‌های گران باشید انتخاب گوشی‌ای مثل آنر 7 ایکس در حال حاضر می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد. امکاناتی از جمله صفحه‌نمایش تمام صفحه با حاشیه‌های کم، دوربین دوتایی در قاب پشتی و جنس بدنه فلزی این گوشی مقرون به صرفه را، که قیمتی کمتر از 1 میلیون و 500 هزار تومان دارد، به یکی از محصولات مورد علاقه جوانان و کسانی تبدیل کرده که در انتخاب گوشی سخت پسند هستند و قصد پرداخت هزینه زیادی برای تلفن همراه ندارند. در این بررسی شما را با آنر 7 ایکس آشنا می‌کنیم و می‌گوییم که می‌توانید این گوشی را در کجای لیست خریدتان قرار دهید.

image

 

طراحی

اگر دوست دارید گوشی‌ای مدرن و به‌روز داشته باشید بدون شک صفحه‌نمایشی با لبه‌های بسیار کم یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های شماست. امروزه گوشی‌هایی مدرن حساب می‌شوند که صفحه‌نمایش‌هایی بدون حاشیه داشته باشند. آنر 7 ایکس از این موهبت برخوردار است و اولین چیزی که در آن نظر شما را به خودش جلب می‌کند صفحه‌نمایش بلندقامت و تمام صفحه‌اش است. بیشترین فضای قاب جلویی با صفحه‌نمایش 5.93 اینچی آن اشغال شده است. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی کنار خروجی صدای مخاطب، سنسورها و LED هشداردهنده دیده می‌شوند. پایین صفحه هم شاهد حضور لوگوی زیبای honor هستیم که با فونتی کامپیوتری نوشته شده است.

image

 

غلاف آنر 7 ایکس کاملا فلزی است و قاب پشتی طراحی‌اش به‌گونه‌ای است که تا لبه‌های صفحه‌نمایش کشیده شده و هیچ فاصله‌ای میان قاب پشتی و لبه‌های گوشی نیست. همین نبود فاصله میان فریم اطراف و قاب پشتی و خمیدگی در قاب سبب شده تا دست گرفتن و کار کردن با آنر 7 ایکس کار راحت و دوست‌داشتنی‌ای باشد. قاب پشتی دستگاه طراحی ساده و تختی دارد. دو دوربین بالای سمت چپ قاب پشتی جای گرفته‌اند، که طراحی‌ای شبیه به طراحی دوربین‌های میت 10 دارند.

image

لنز دو دوربین کمی از بدنه بیرون زده است و با اینکه در وسط قاب پشتی نیستند در کمال تعجب هیچ مشکلی برای دستگاه در قرار گرفتن روی سطح صاف ایجاد نمی‌کنند. حضور خط‌های آنتن در قاب پشتی به سبب فلزی بودن بدنه غیر قابل اجتناب است اما تصمیم سازنده بر این نبوده که این خط‌ها را پنهان کند و به همین سبب خط‌ها هیچ همخوانی‌ای با رنگ بدنه ندارند و خودشان را نشان می‌دهند. سنسور اثرانگشت بهترین مکان در قاب پشتی جای گرفته و طراحی شیک و هماهنگ با بدنه دارد.

image

 

پایین گوشی اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری صدا، میکروفون اصلی و درگاه ارتباطی میکرو یو اس بی قرار دارند. بر خلاف طراحی مدرن و به‌روز از درگاه تایپ سی برای گوشی استفاده نشده که کمی عجیب است. در لبه سمت راست دستگاه شاهد حضور کلیدهای ولوم و پاور هستیم که طراحی و جنسی شبیه به هم را دارند. در لبه سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت‌ها را می‌بینیم که کاورش به خوبی با لبه دستگاه هماهنگ است و هیچ بیرون‌زدگی یا تو رفتگی‌ای ندارد. بالای دستگاه هم جزئیات زیادی دیده نمی‌شود و فقط میکروفون دوم گوشی قرار دارد.

image

 

image
  
image

image
  
image


 

آنر 7 ایکسی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید نتیجه 15 ماه کار طراحی و تست 28 دستگاه اولیه یا همان پروتایپ است. این آنر 7 ایکس با وجود صفحه‌نمایش بزرگش طراحی غول‌پیکری ندارد و به‌راحتی در کف دست می‌نشیند. دستگاه هیچ تمایلی برای لیز خوردن و فرار کردن از دست‌های کاربر ندارد و شاید اولین بار که می‌بینیدش باورتان نشود که با گوشی‌ای با قیمت کمتر از 1 میلیون و 500 هزار تومان روبرو هستید.

image

 

صفحه‌نمایش

یکی از نقاط قوت آنر 7 ایکس صفحه‌نمایش بدون حاشیه‌اش است. صفحه‌نمایش در این گوشی از جنس IPS است و کیفیتی برابر 1080×2160 پیکسل دارد که به فول اچ‌دی پلاس شهرت دارد. تراکم پیکسلی در این صفحه‌نمایش برابر 407 پیکسل در اینچ است که برای صفحه‌ای با اندازه 5.9 اینچ بسیار خوب است. با چشم غیرمسلح امکان تشخیص پیکسل‌ها برایتان وجود ندارد.

image

 

روشنایی صفحه‌نمایش 458 نیتس است که در حالت دستی و خودکار هیچ تفاوتی در میزان نهایت روشنایی وجود ندارد اما با وجود این زیر نور خورشید صفحه‌نمایش خوب کار می‌کند و هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا در آن وجود ندارد. روشنایی پیکسل‌های سیاه صفحه‌نمایش هم برابر 0.2 نیتس است که نشان می‌دهد عمق رنگ مشکی در این صفحه زیاد است و منجر به کنتراست بالاتر می‌شود. البته نمی‌توان عمق رنگ مشکی در این صفحه‌نمایش را با صفحه‌نمایش‌های آمولد یکسان دانست اما در نوع خودش و در میان رقبا عمق رنگ مشکی قابل‌توجهی دارد.

زاویه دید خوب یکی دیگر از ویژگی‌های این صفحه‌نمایش است. اگر با بیشترین زاویه به گوشی نگاه کنید افت رنگ یا به‌هم‌ریختگی نوری را در آن مشاهده نمی‌کنید. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش شفاف و روشن نمایش داده می‌شوند و هیچ مبالغه‌ای هم در نمایش آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

image

 

تنظیمات زیادی در بخش صفحه‌نمایش دستگاه وجود ندارد. از تنظیمات قابل‌ذکر در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Eye Comfort: حتما با این ویژگی آشنا هستید. با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش یا حداقل کم‌نور می‌شوند و نور پیکسل‌های زرد روی صفحه غالب می‌شود. این قابلیت برای زمانی مناسب است که در محیط تاریک مشغول کار کردن با گوشی باشید. مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند امکان زمان‌بندی دادن به این ویژگی و کم‌وزیاد کردن شدت روشنایی وجود دارد.

image

 

Color temperature: در این بخش سه تنظیم برای نمایش رنگ‌ها و شدت گرمای آن‌ها وجود دارد. اولین تنظیم، تنظیم پیش‌فرض است. دومین تنظیم گرم و سوم تنظیم سرد و درنهایت امکان تنظیم دستی با جا به جایی و حرکت بین رنگ‌ها توسط کاربر وجود دارد.

image

 

Full Screen Display: در این بخش می‌توانید برنامه‌هایی را مشاهده کنید که با اندازه 18:9 صفحه‌نمایش سازگار نیستند اما می‌توانید آن‌ها را مجبور کنید تا در این اندازه به نمایش دربیایند.

image

 

سخت‌افزار

سنسور اثرانگشت در قاب پشتی و بهترین جای آن قرار گرفته است. این سنسور دقت و سرعت بسیار خوبی دارد و یکی از بهترین سنسورهای اثرانگشتی است که تا امروز با آن کار کرده‌ایم. نکته بسیار مثبت در مورد این سنسور این است که برای فعال شدنش به فشار هیچ کلیدی نیاز ندارید و تنها با لمس اثرانگشت فعال و آماده به کار می‌شود و قفل صفحه را باز می‌کند.

image

 

پردازنده دستگاه ساخت کمپانی HiSilicon است. این پردازنده کایرین 659 است که عضو جدیدی از پردازنده‌های کایرین به حساب می‌آید. کایرین 659 پردازنده‌ای 8 هسته‌ای است که 4 هسته آن فرکانس 2.36 و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند. بازی کردن روی صفحه نمایش بزرگ و پر زرق و برق این گوشی بسیار لذت بخش است به خصوص اینکه بدون هیچ مشکلی تمامی بازی‌ها را اجرا می‌کند. ما بازی Asphalt 8: Airborne، Dead Trigger 2 و Injustice 2 را روی این گوشی تست کردیم و تمام بازی‌ها در نهایت کیفیت بدون هیچ مشکلی از پس اجرای بازی برآمدند.

image
  
image

 

اسپیکر گوشی تک کاناله است و در پایینش قرار گرفته. این اسپیکر در حین مکالمه کارش را خوب انجام می‌دهد اما برای گوش کردن به موزیک نمی‌توان زیاد روی آن حساب باز کرد. وقتی صدای اسپیکر را بلند می‌کنید صدا تیز می‌شود و توانایی زیادی هم در پخش صدای باس ندارد.

image

 

درگاه سیم‌کارت‌های گوشی نه تنها کاوری فلزی دارد بلکه غلافش هم فلزی در نظر گرفته شده است. امکان استفاده از دو سیم‌کارت همزمان در این گوشی وجود دارد که درگاه سیم‌کارت دوم با کارت حافظه خارجی مشترک است. اگر نخواهید از دو سیم‌کارت استفاده کنید می‌توانید از یک کارت حافظه خارجی تا ظرفیت 256 گیگابایت استفاده کنید.

image

 

حافظه داخلی دستگاه 64 گیگابایت است که همان ابتدای کار 12 گیگابایت از آن در اختیار فایل‌های سیستمی است. حافظه رم دستگاه هم 4 گیگابایت در نظر گرفته شده است. با بسته بودن تمام برنامه‌ها روی گوشی حدود 1.8 گیگابایت از این حافظه رم آزاد است که نشان از سبک بودن رابط کاربری و توانایی بالای گوشی در انجام اعمال مولتی تسکینگ دارد.

image

 

نرم‌افزار

اندروید نسخه 7 پیش‌فرض روی گوشی نصب است و رابط کاربری اموشن یو آی 5.1 مانند لباسی زیبا روی آن نشسته است. اموشن یو آی قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد که کمک می‌کند با توجه به سلیقه خودتان گوشی را به شکل دلخواه تزئین کنید.

image

 

در بخش تنظیمات موارد زیر از همه مهم‌تر هستند که توانایی اموشن یو آی در شخصی‌سازی را نشان می‌دهند.

Home Screen Style: در این بخش می‌توانید نوع نمایش برنامه‌ها در صفحه اصلی را انتخاب کنید. دو حالت نمایش برای برنامه‌ها وجود دارد. در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همان صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و در حالت دوم برنامه‌ها در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور نمایش داده می‌شوند و صفحه اصلی برای قرار گیری ویجت ها و برنامه‌های پرکاربرد خالی می‌ماند.

image

 

Notification & Status bar: در این بخش می‌توان نمایش نوتیفیکیشن ها را مدیریت کرد یا اینکه می‌توان در بخش نوار ابزار نمایش بعضی جزئیات مانند سرعت شبکه، درصد باتری یا نوع نمایش نوتیفیکیشن ها را تعیین کرد.

image

 

Navigation Key: 4 حالت نمایش برای نمایش کلیدهای ناوبری داخل صفحه‌نمایش وجود دارد که در این بخش می‌توان هر کدام از آن‌ها را به دلخواه تعیین کرد.

image

 

Fingerprint ID: در این بخش تنظیمات مربوط به سنسور اثرانگشت گنجانده شده است. علاوه بر تعریف و حذف یک یا چند اثرانگشت می‌توان در این بخش تنظیمات سنسور را به‌گونه‌ای انتخاب کرد که بتوان از آن برای کارهای دیگری مانند عکس گرفتن، نمایش نوتیفیکیشن بار، پاسخ به تماس‌ها و مرور در گالری استفاده کرد.

image

 

Smart assistance: در این بخش تنظیمات تعاملی با گوشی گنجانده شده است. به‌عنوان‌مثال می‌توان تنظیم کرد تا با برگرداندن گوشی در هنگام زنگ خوردن گوشی سایلنت شود یا اینکه با دوبار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش صفحه خاموش یا روشن شود. علاوه بر این تنظیم ویژگی‌ای مانند MirrorShare که امکان نمایش محتوای در حال پخش روی صفحه را در صفحه‌ای بزرگ‌تر می‌دهد هم در این قسمت وجود دارد.

image

 

دوربین

همانند گوشی‌ای مانند آنر 9 در این گوشی نیز شاهد حضور دو دوربین در قاب پشتی هستیم؛ اما بر خلاف آنر 9 یکی از دوربین‌ها سنسور 16 مگاپیکسلی و لنز دیگر سنسور 2 مگاپیکسلی دارد. حضور سنسور 2 مگاپیکسلی در اینجا کمک می‌کند تا گوشی توانایی گرفتن عکس‌های بوکه یا همان پرتره را داشته باشد. علاوه بر این سنسور 2 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات در نور کم به کمک گوشی می‌آید.

image
  
image

 

قبل از اینکه بخواهیم در مورد کیفیت عکس‌ها صحبت کنیم اجازه بدهید کمی در مورد منوی دوربین حرف بزنیم. اگر پیش‌ازاین با گوشی‌های آنر کار کرده باشید منوی دوربین برایتان نا آشنا نیست. در این منو سوییچ‌هایی که برای یک عکاسی معمولی نیازند در صفحه ویوفایندر وجود دارند اما اگر بخواهید به تنظیمات بیشتر دسترسی داشته باشید با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی صفحه ویوفایندر این امکان برایتان فراهم می‌شود. با کشیدن انگشت به سمت چپ روی منوی اصلی صفحه تنظیمات نمایش داده می‌شود و با کشیدن انگشت به سمت راست صفحه مودها نمایان می‌شوند.

image
  
image

 

عکس‌هایی که با گوشی در نور روز گرفته می‌شوند رضایت‌بخش هستند اما بهترین نیستند. عکس‌های گرفته شده با گوشی در نور روز رنگ‌های طبیعی دارند و جزئیات خوب در آن‌ها ثبت می‌شوند. متاسفانه رنج دینامیکی خیلی بالا نیست و شارپی تصاویر هم زیاد چنگی به دل نمی‌زند. در نور کم رنگ‌ها کمی رنگ پریده می‌شوند و شاید قسمت‌هایی از عکس تار شوند. سرعت فوکوس دوربین بسیار خوب است و هیچ نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد. در مجموع زمانی که عکس‌های گرفته شده با گوشی را روی گوشی هوشمند خودتان نگاه می‌کنید هیچ مشکلی ندارند اما اگر بخواهید آن‌ها را روی صفحه بزرگ‌تر ببینید به‌خصوص عکس‌هایی که در نور کم گرفته شده باشند نویز زیادی دارند که به چشم می‌آید.

نمونه عکس‌های روز

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image


 


نمونه عکس‌های شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در نور روز درحالت عادی و در حالت فعال بودن افکت بوکه

image
  
image

 

نمونه عکس‌‌های دوربین سلفی در نور شب بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

 


نمونه عکس‌های دوربین اصلی در حالت پرتره

image
  
image

 

باتری

باتری ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعتی دارد که حتی از بسیاری پرچم‌داران بازار بیشتر است. این باتری به‌راحتی تا 2 روز در استفاده معمولی پاسخگوی نیاز کاربر است زیرا صفحه‌نمایش و پردازنده کم مصرف هستند. در صورت استفاده سنگین از گوشی بدون هیچ مشکلی می‌توانید تا 1 روز کامل از آنر 7 ایکس کار بکشید. 

image

 

نتیجه تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

  • کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 40 درصد
  • کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 12 درصد
  • مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 7 ساعت

 

بخریم؟

بی‌هیچ شکی آنر 7 ایکس گوشی‌ای بسیار خوش قیمت در این بازاری است که هر روز با افزایش قیمت گوشی‌ها به‌خصوص پرچم‌داران روبرو هستیم. کیفیت بسیار خوب صفحه‌نمایش، جنس فلزی بدنه، باتری با عمر و ماندگاری بالا، طراحی مدرن به سبب تمام صفحه بودن صفحه‌نمایش و از همه مهم‌تر حضور دو دوربین اصلی در قاب پشتی آنر 7 ایکس را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران سخت پسند و به‌خصوص جوانانی تبدیل کرده است که به دنبال گوشی‌های مدرن و شیک برای عکاسی و بازی کردن و تماشای فیلم هستند و قصد ندارند هزینه زیادی برای گوشی موبایل پرداخت کنند.

image

 

عکس: روح الله حسینی

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

مهنا

۱۳۹۹/۹/۲۳
دارک مود داره این گوشی؟
من تقریبا ی سال میشه گرفتم هیچ ایرادی نداره فقط هرچی میگردم من دارک مود رو پیدا نمیکنم.بعضی وقتا چشم ادمو اذیت میکنه اگه دارک مود داره لطفا بگین به من????

M.B

۱۳۹۸/۱/۱۸
بین این گوشی و y7 prime 2019 کدوم رو پیشنهاد میدید؟
لطفا سریع راهنمایی کنید

fahi

۱۳۹۷/۱۱/۲۱
سلام این گوشی بهتره یا انر 10 لایت

NAHAL

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
سلام بین گوشی
Huawei P Smart
Huawei P 8 Lite
Honor X 7
Honor 9 Lite
P 8 Lite

صادقی

۱۳۹۷/۱۱/۱۰
من نزدیک 3ماهه این گوشیو خریدم و خیلی راضیم