گوشیهای هوشمند با تنوعی بینظیر این روزها توجه هر کاربری را به خود جلب میکنند؛ گوشیهایی که هر روز قابلیت جدیدی به آنها اضافه میشود تا خریداران را وسوسه کند. اما تبلیغات شرکتها چقدر تاثیرگذار است و چقدر کاربران را به سمت گوشیهای جدید میکشاند؟ کاربرانی که شاید هنوز زمان تعویض گوشیشان فرا نرسیده باشد.
حتما شما هم چند سال پیش و روزگاری را که گوشیهای نوکیا حرف اول را در بازار میزدند به خاطر دارید؛ گوشیهایی که به خاطر سختجانی و دوام زیادشان در بازار معروف بودند و عوض کردن زودهنگامشان معنایی نداشت. حالا اما مقاومت زیاد گوشی چندان اهمیتی ندارد وقتی گوشیها را باید پس از مدت کوتاهی عوض کرد تا از تکنولوژی عقب نماند.
هفته گذشته نظرسنجیمان را به این موضوع اختصاص دادیم و از شما سوال کردیم هر چند وقت یکبار گوشی خود را عوض میکنید. تقریبا نیمی از کاربران (45.75) گفتهاند زمانی که گوشیشان دیگر قابل استفاده نباشد به سراغ گوشی جدید میروند و حدود 29 درصد هم گفتهاند هر دو سال یکبار گوشیشان را تعویض می کنند. در میان گروه اول، برخی نیز تاکید کردهاند که گوشیشان پس از دو سال نیز دیگر قابل استفاده نیست. از این موضوع میتوان نتیجه گرفت که گوشیهای هوشمند امروزی بیشتر از دو سال قابل استفاده نیستند و اغلب افراد پس از دو سال گوشی خود را تعویض میکنند.
در میان سایر شرکتکنندگان در نظرسنجی، حدود 25 درصد هم گوشی خود را سالی یک بار یا هر زمان که مدل جدیدش عرضه شود، عوض میکنند. نتایج نظرسنجی را در ادامه مشاهده میکنید.