GSM-logo
خانهاخبار
رنو کولئوس 2017 ؛ پرچمدار فرانسوی با قیمت رقابتی در ایران

رنو کولئوس 2017 ؛ پرچمدار فرانسوی با قیمت رقابتی در ایران

خریداران هیوندای سانتافه مراقب باشید! نگین خودرو بزودی نسل جدید رنو کولئوس را راهی خیابان‌های کشورمان می‌کند.
۲۸ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

home_header

اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2000 بود که نام کولئوس شنیده شد؛ کانسپتی با طراحی‌ای متفاوت از آنچه در دنیای شاسی­‌بلندها رایج بود. اما با گذشت زمان فرم ساختارشکنانه آن عادی­‌تر و سرانجام نسل اول کولئوس در سال 2008 به خط تولید وارد شد و بیش از 300 هزار دستگاه از آن در سراسر دنیا، از جمله ایران، به فروش رفت.

پس از گذشت مدتی نسبتا طولانی نسل دوم کولئوس در نمایشگاه خودرو پکن 2016 رونمایی شد. اما چرا رونمایی در چین؟ چون مهم‌ترین بازار رنو به شمار می­‌رود؛ آن­‌ها از سال 2009 بیش از 135 هزار دستگاه کولئوس در بازار چین به فروش رسانده­‌اند. 6 ماه بعد از پکن، کولئوس جدید در نمایشگاه خودرو پاریس، اولین رونمایی‌اش را در اروپا تجربه کرد.

 

 

ظاهری جدید ولی با همان پیشرانه سابق!

با این حال با معرفی نسل دوم، رنو بازار هدف خود را وسعت بخشیده است. کولئوس 2017 در ظاهر خوشبختانه چیزی از نسل قبلی‌اش به ارث نبرده است، اما در باطن چرا. جدول زیر تفاوت فنی دو نسل کولئوس را به خوبی نشان می‌دهد.

کولئوس (از 2016 به بعد) نسل دوم کولئوس (از 2008 تا 2016)
CVTگیربکسCVT
چهار چرخ محرک (4WD)محورمحرکچهار چرخ محرک (4WD)
4 خطی/16 تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ4 خطی/16
2488حجم موتور (سی‌سی)2488
170/6000قدرت (دوردردقیقه/اسب‌بخار)170/6000
226/4400گشتاور (دوردردقیقه/نیوتن‌متر)226/4400
200حداکثر سرعت (کلیومتربرساعت)186
9.8شتاب 0 تا 100 (ثانیه)9.3
1678/2063/4672طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر)1695/2120/4520
2705فاصله محوری (میلیمتر)2690
1608وزن خالص (کیلوگرم)1655
225/60R 18رینگ و لاستیک استاندارد225/60 ZR17
10.7مصرف شهری (لیتردر 100 کیلومتر)12
6.9مصرف جاده‌ای (لیتردر 100 کیلومتر)8
8.3مصرف ترکیبی (لیتردر 100 کیلومتر)9.5
60حجم مخزن سوخت (لیتر)65
722پیمایش (کیلومتر)684

دو پرچمدار از یک برند

انتظار خریداران شاسی­‌بلندها، راحتی، فضای جادار کابین و عملکردی چالاک است. کولئوس هم توانسته به خوبی این نیازها را برآورده کند. رنو در سال 2015 و 2016، با معرفی محصولات باکیفیتی همچون رنو اسکیپ و رنو تلیسمان نشان داد که سعی دارد وجهه خود را ارتقا ببخشد. کولئوس جدید ترکیبی از شاسی­‌بلندی تنومند با ویژگی­‌ها و امکانات سدانی رده‌بالا مانند تلیسمان است. استایل کولئوس شباهت­‌های بسیاری به تلیسمان دارد؛ سدانی که توانسته جوایز متعددی برای طراحی بی­‌نظیرش کسب کند.

شباهت کولئوس به تلیسمان اتفاقی نیست، تیم طراحی تلیسمان به رهبری Alexis Martot، به طور موازی دو پروژه را جلو می­‌بردند.

کولئوس، به عنوان یکی از برترین محصولات رنو در عصر جدید، با لوگویی بزرگ‌تر از قبل، درب موتور کشیده و استفاده از تزئینات کرومی در جای­‌جای بدنه سعی می‌کند جایگاه خود را در میان رقبا ارتقا دهد. همچنین شاهد خطوط کشیده و برجسته در آن هستیم، در عقب هم نحوه نصب چراغ‌ها آن‌را عریض­‌تر جلوه می­‌دهد. البته از مشخصه­‌های کلاسیک خودروهای شاسی­‌بلند هم بهره­‌مند است، مانند: رینگ­‌های بزرگ، سقف با ساختار آلومینیومی، ساختار محافظ­‌گونه درب‌ها. تصاویر زیر مربوط به رونمایی کولئوس در نمایشگاه خودرو تهران است.

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری نمایشگاه خودرو تهران

عکس: مرتضی احمدیه

مهم‌ترین اتفاقی که در کولئوس 2017 رخ داده، تغییر ابعاد و اندازه آن است. رنو با اضافه‌شدن شاسی‌بلند کجار به خانواده‌اش، دو محصول در یک سگمنت داشت که اصلا منطقی نبود. به همین دلیل دست به تغیر ابعاد کولئوس زد و آن را از کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور (کامپکت) به کلاس شاسی‌بلندهای متوسط ارتقا داد؛ این یعنی کولئوس جدید حالا 3 ردیف صندلی دارد.

تیپ E3 کولئوس چه امکاناتی دارد؟

کولئوس 2017 نخستین شاسی‌بلند D-segment رنوست و به همین دلیل فرانسوی‌ها برای آن سنگ تمام گذاشته‌اند. فضای کابین رنو کولئوس، ماهرانه مشخصه­‌های یک شاسی­‌بلند تنومند و کیفیت مورد انتظار از سدانی خانوادگی را مخلوط می­‌کند. کنسول مرکزی بزرگ آن تاکیدی بر راحتی فوق­‌العاده­‌ای است که سرنشینان تجربه خواهند کرد.

 

 

در داخل کابین به کمک خطوطی که هماهنگی کامل با زبان طراحی خارجی دارند، فضایی راحت و زیبا خلق شده است. صندلی­‌ها هم با ابعاد و طراحی مناسبشان به خوبی سرنشین را مهار می­‌کنند. برای افزایش راحتی از فوم­‌هایی با درجه تراکم متغیر در آن­‌ها استفاده شده است. در عقب هم فضای سخاوتمندانه‌ای تدارک دیده شده است!

طبق اعلام نگین خودرو، کولئوس E3 در ایران مجهز به امکانات زیر است:

  • مانیتور 8.7 اینچی لمسی
  • پخش حرفه‌ای BOSE با 13 اسپیکر
  • سانروف پانوراما
  • سیستم پارک اتومات
  • بازشدن هوشمند درب صندوق
  • تریم داخلی چرم / روکش چرم فرمان
  • ترمز پارک
  • هشداردهنده نقطه کور
  • مه‌شکن‌های چرخشی جلو / دی‌لایت / اتولایت
  • کنترل پایداری
  • کمکی حرکت در سربالایی
  • سنسور باد تایر / سنسور باران / سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین عقب
  • قابلیت نصب صندلی کودک در عقب
  • دو دیفرانسیل هوشمند
  • محفظه خنک‌کن جالیوانی
  • شش ایربگ
  • آینه‌های تاشو برقی با گرمکن
  • تهویه دوگانه اتومات / دریچه‌های تهویه عقب
  • خروجی 12 ولت در کنسول و صندوق عقب
  • کروز کنترل / محدودکننده سرعت
  • رینگ 18 اینچی آلومینیومی دو رنگ
  • صندلی‌های تاشو لمسی عقب
  • صندلی 8 حالته برقی راننده
  • صندلی 6 حالته برقی سرنشین جلو

از نظر عملکرد، کولئوس به لطف فاصله 213 میلی­متری از کف زمین و زاویه ورود و خروج 19 و 26 درجه، توانایی رفتن به هر نقطه­‌ای را دارد.  البته استفاده از سیستم چهارچرخ محرک جدید 4x4i این ویژگی را به بالاترین سطح رسانده است. کولئوس به لطف این تکنولوژی به بهترین شکل توانایی­‌های حرکتی خود را به رخ رقیبان کشانده است.

به لطف سوئیچی که در کنسول قرار دارد استفاده از سیستم چهارچرخ محرک بسیار آسان است. به کمک این سوئیچ انتخاب حالت رانندگی بین دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل امکان­‌پذیر است. در صورتی که 4WD را انتخاب کنید گشتاور لازم به­‌طور خودکار بین چرخ­‌های جلو و عقب تقسیم می­‌شود.
کولئوس 2017 در کابین چیزی دارد که بقیه ندارند! در ردیف دوم صندلی‌ها فضای زانوی سرنشینان معادل 28.9 سانتیمتر است که یعنی نسبت به همه رقیبانش از جمله کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه، جادارترین است.
بسته به نسخه انتخابی، صندلی جلو از ویژگی‌های متعددی بهره‌مند است: قابلیت تنظیم در شش جهت، قابلیت تظیم گودی کمر، سیستم گرمکن با قابلیت انتخاب دو درجه متفاوت، تهویه یکپارچه برای کاهش درجه حرارت در آب و هوای گرم.
سیستم R-LINK 2 مرکز کنترلی برای سیستم‌های مسیریابی، سرگرمی، رادیو و تلفن است. صفحه نمایشی 8.7 اینچی با قابلیت تشخیص دو لمس همزمان به عنوان رهبر این سیستم نقش آفرینی می‌کند.
فضای بار با ساختار مدولار و ظرفیتی معادل با 624 لیتر، به علاوه طبقه هوشمند قابل جابجایی. با قابلیت خم کردن صندلی‌های ردیف عقب، ظرفیت فضای بار بیشتر می‌شود. در داخل کابین هم فضاهای کاربردی جهت ذخیره اجسام به ظرفیت 35 لیتر وجود دارد.
بسته به بازاری که در آن عرضه می‌شود به سیستم‌های کمکی متعددی مجهز خواهد شد. سیستم‌هایی مانند ترمز اضطراری، هشدار تغییر مسیر، حفظ فاصله ایمنی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب و سنسور پارک.

چه قیمتی دارد؟

فروش کولئوس در پاییز 2016 در استرالیا، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز شد و در ادامه نیز روسیه، چین و نهایتا تمام بازار اروپا میزبان آن هستند. کولئوس در صورت ورود به بازار ایران اول از همه باید با دو رقیب قدر روبرو شود: هیوندای سانتافه، که پرفروش‌ترین شاسی‌بلند وارداتی بازار است، و دیگری کیا سورنتو.

بیشتر بخوانید:

معرفی رنو تلیسمان

معرفی نیسان ایکس تریل

آخرین قیمت + شرایط فروش نگین خودرو

علاوه بر‌ این دو کره‌ای، کولئوس دو حریف ژاپنی هم دارد: یکی میتسوبیشی اوتلندر 2017 و دیگری هم کسی نیست جز برادرخوانده‌اش، نیسان ایکس تریل. آخرین رقیب قیمتی کولئوس در ایران دی‌اس 6 آرین موتور است که بیش از 6 ماه از ورودش به بازار ایران نمی‌گذرد. حالا باتوجه به این پنج رقیب، اگر نگین خودرو دست به واردات این خودرو بزند احتمالا کولئوس 2017 را با قیمتی بین 200 تا 240 میلیون تومان تحویل مشتریان ایرانی می‌دهد.

 کولئوس 2017دی اس 6اوتلندر 2017سورنتو 2017سانتافه 2017
حجم پیشرانه2.4L1.6L-Turbo2.4L2.4L2.4L
قدرت170hp165hp170hp188hp190hp
گشتاور226nm240nm232nm241nm245nm
شتاب9.8sec9.5sec10.5sec9.8sec10.9sec
سرعت200km/h195km/h190km/h190km/h190km/h
مصرف ترکیبی8.3L6.7L9.3L10.7L11.2L
 
 آخرین قیمت-آخرین قیمتآخرین قیمتآخرین قیمت

به‌روزرسانی - 15 آذر 95 : جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو، از رونمایی کولئوس 2017 در نمایشگاه خودروی تهران خبر داد که یعنی اواخر بهمن‌ماه امسال کولئوس جدید را از نزدیک خواهیم دید. کولئوس‌های سفارش ایران از مارس 2017 ، سه ماه دیگر، تولید می‌شوند که یعنی موعد تحویل آن حداقل از اواسط بهار 96 است. کولئوس ایران، دو نسخه کم‌آپشن و فول آپشن خواهد داشت و هردو مدل نیز دو دیفرانسیل هستند. همانند رنو تلیسمان، رنو کولئوس فروخته شده در بازار ایران نیز بیشتر از مدل فول‌آپشن است. مدیرعامل نگین خودرو درمورد قیمت کولئوس می‌گوید: « تمام تلاشم را می‌کنم تا در صورت ثبات قیمت ارز، بهای تمام شده خودرو را کمتر از 200 میلیون تومان اعلام کنم » از این جمله می‌توان حدس زد که تیپ فول‌آپشن کولئوس بیشتر از این‌ها قیمت دارد!

لورنس ⁣وَن دِن اَکر، طراح ارشد رنو در نمایشگاه تهران

به‌روزرسانی - 26 بهمن 95: نسل جدید رنو کولئوس برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. در این رونمایی آقای لورنس ون دن اکر، طراح ارشد رنو، نیز حضور داشت؛ این طراح 52 ساله هلندی خالق مدل‌هایی چون رنو کپچر، نسل چهارم رنو کلیو (2012 به بعد) و مفهومی Trezor است. طبق اعلام نگین خودرو قیمت پایه برای نخستین سری تحویلی کولئوس 199.5 میلیون تومان است. نسخه فول کولئوس 2017 نیز همچون تلیسمان 2017 ، تیپ E3 نام دارد.

بیشتر بخوانید:

نسل چهارم رنو کلیو در ایران

معرفی سوپرالکتریکی Trezor


 

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!


نظرات (30 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

سید

۱۳۹۶/۸/۵
من نون تو خون میزنم میخورم..مردم چه ماشینایی سوار میشن
خدایا خسته ام

افشین

۱۳۹۶/۶/۸
من رنو کولئوس ثبت نام کردم قرار بود 2 ماه کاری تحویل بگیرم به عبارتی 60 روز تقویمی که یک ماه تاخیر داشتند و البته از جریمه تاخیر هم خبری نیست علاوه بر اون ماشین سه آپشن کم داره که توجیه کردن رنو فرانسه برای خوروهای ایران نمیزاره و همینطور ناویگیشن اونها هم فعال نیستند بعلاوه بابت اتوپارک هم از ما پول اضافه گرفتن بلاخره اینجا آشفته بازاره و هر کی هرکی

وحید

۱۳۹۶/۵/۸
روی تاریخ تحویل خودرو توسط شرکت نگین خودرو اصلا نمیشه حساب کرد.فوق العاده شرکت بدقول و بد عهدی هست.من ۱۵ فروردین ثبت نام کردم و کل مبلغ را هم پرداخت کردم تا امروز که خودرو را تحویل نگرفتم و تا آخر مرداد هم خبری نیست.

payam

۱۳۹۶/۳/۶
دوست عزيز ١٢درصد از سهام نيسان مال رنو ست در ضمن اين ماشين محصول مشترك نيسان با رنو هست و از پلتفرم ايكس تريل ميباشد در حال حاضر فقط هوندا سى ار وى اونم تورينگ ش سر تر از اين

محمدهاشم شیرکوند

۱۳۹۶/۲/۲۹
با توجه به توان مالی من رنو داستر را خیلی می پسندم

پیشنهاد سردبیر