خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Memrise

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Memrise

یادگیری زبان این روزها دغدغه بسیاری از جوانان است. یکی از وسایلی که می‌تواند به یادگیری کمک کند همین تلفن هوشمندی است که در طول روز زمان زیادی با آن می‌گذرانیم. با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی آموزش زبان آشنا کنیم.
۱۳۹۴/۱۱/۲۰
image

 

یادگیری زبان این روزها دیگر به ضرورت تبدیل شده است. طبعا یکی از راه‌های زبان‌آموزی رفتن به کلاس زبان است، اما شاید شما وقت کلاس رفتن یا توانایی پرداخت هزینه کلاس‌ها را نداشته باشید. به‌هرحال این مسائل نباید مانع یادگیری شما شود. به‌کمک اپلیکیشن Memrise می‌توانید به‌راحتی زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و... را بیاموزید و از یادگیری لذت ببرید. ممرایز به‌نوعی یک کلاس اختصاصی جذاب و پرتحرک است.

 

ثبت‌نام

برای ثبت‌نام در اپلیکیشن ممرایز سه راه پیش رو دارید: با حساب گوگل یا حساب فیس‌بوکتان می‌توانید ثبت‌نام کنید، ولی اگر تمایل ندارید که از این حساب‌ها برای ثبت‌نام استفاده کنید، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات شامل شناسه کاربری، ایمیل و رمز عبور دلخواهتان در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنید.

 

image
 
image

 

انتخاب زبان برای یادگیری

پس از ثبت‌نام لیست زبان‌های موجود برای آموزش به شما نشان داده می‌شود. در این قسمت با دو زبانه روبرو می‌شوید. یکی از آنها زبانه Languages است که در آن می‌توانید انتخاب کنید که دوست دارید چه زبانی یاد بگیرید. در حال حاضر دوره‌های مربوط به 98 زبان زنده دنیا در این اپلیکیشن برای آموزش تعبیه شده است. در زبانه دیگر، با عنوان Other Topics، می‌توانید زبان را تخصصی‌تر یاد بگیرید. در اینجا دوره‌هایی وجود دارد که شما را با اصطلاحات تخصصی رشته‌های مختلف مانند هنر، ریاضیات، تاریخ، اطلاعات عمومی و... در زبان انگلیسی آشنا می‌کند. به‌منظور ادامه معرفی، زبان انگلیسی را برای آموزش انتخاب می‌کنیم.

 

image
 
image

 

با انتخاب هر زبان منویی به‌صورت کشویی باز می‌شود که یک دوره مناسب برای یادگیری آن زبان را به شما پیشنهاد می‌کند. می‌توانید آن دوره را انتخاب کنید یا برای بررسی سایر دوره‌ها گزینه Or Browse More Courses را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمام دوره‌هایی که برای آموزش زبان انتخابی شما در سیستم وجود دارد نشان داده می‌شود. این دوره‌ها ممکن است شامل آموزش کلمات، اصطلاحات، گرامر و... باشد. هر دوره یک عنوان دارد و توضیحی کوتاه در مورد اینکه آن دوره چه هدفی دنبال می‌کند.علاوه بر این می‌توانید مشاهده کنید که هم‌اکنون چه تعداد زبان‌آموز در حال گذراندن آن دوره‌اند. دورههای ممرایز بسیار متنوع‌اند و از سطوح بسیار ابتدایی هر زبان تا سطوح پیشرفته را شامل می‌شوند.

 

image
 
image

 

آموزش قدم به قدم

پس از انتخاب دوره موردنظر فرایند یادگیری شما آغاز می‌شود. آموزش در ممرایز قدم به قدم است و اصول خاصی دارد. اولین بار که از اپلیکیشن استفاده کنید، نکاتی در مورد بخش‌های مختلف به شما گفته می‌شود. صفحه مربوط به هر کلمه بخش‌های مختلفی دارد: در بالای صفحه خود کلمه و زیر آن معنایش نوشته شده است. برخی دوره‌ها تلفظ صوتی کلمات را نیز دارند. همچنین نوع کلمه نیز مشخص شده که اسم، فعل، قید یا... است. پایین هر صفحه کادری با عنوان Mem وجود دارد که شامل تصاویر، توضیحات و مثال‌های بیشتر برای یادگیری بهتر آن کلمه است. تصاویر ممکن است کاملا مرتبط یا کاملا غیرمرتبط باشد، به گونه‌ای که باعث تثبیت کلمه در ذهن شما شود. برای هر کلمه 7 Mem نشان داده می‌شود که کاربران مختلف ایجاد کرده‌اند و بیش از سایر Mem ها طرفدار داشته‌اند. با حرکت Memها به چپ و راست می‌توانید آنها را مرور کنید. اگر شما نیز نکته‌ای به ذهنتان برسد، می‌توانید خودتان یک Mem بسازید. پس از مشاهده هفتمین مم، کادری وجود دارد که با زدن روی آن صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که می‌توانید نکته مد نظرتان را در آن یادداشت کنید. اگر بخواهید تصویری به‌عنوان مم اضافه کنید، باید از طریق سایت وارد عمل شوید.

 

image
 
image

 

هنگامی که معنی کلمه را کاملا متوجه شدید، با زدن دکمه آبی‌رنگ پایین صفحه فرایند پرسش ممرایز آغاز می‌شود. ممرایز به روش‌های مختلف یادگیری شما را تست می‌کند: گاهی تلفظ کلمه‌ای را پخش می‌کند و از شما می‌خواهد از بین 4 گزینه کلمه مذکور را پیدا کنید، گاهی معنی کلمه را به شما می‌دهد و از شما خود کلمه را می‌خواهد یا، برعکس، با فهمیدن کلمه باید از بین گزینه‌های موجود معنی آن را بیابید. تستی هم برای بررسی یادگیری دیکته کلمه وجود دارد که از شما می‌خواهد کلمه را تایپ کنید. اگر به قسمت بالای سمت راست صفحه نگاه کنید، دایره‌ای می‌بینید که در آن یک گل در حال رشد نشان داده می‌شود. هر پاسخ درستی که برای یک کلمه بدهید، باعث رشد بیشتر آن گل می‌شود و زمانی که گل کاملا شکوفا شود، یعنی آن کلمه را یاد گرفته‌اید. بعد از اینکه کلمه‌ای به‌طور کامل یاد گرفته شد، به بخش review منتقل می‌شود و ممرایز هر چند وقت یک بار با پرسیدن سوالاتی از شما آن را برایتان مرور می‌کند.

 

 هنگامی که اولین بار قصد خروج از اپلیکیشن دارید، از شما پرسیده می‌شود که دوست دارید در چه ساعتی از روز نوتیفیکیشنی برایتان ارسال شود که مرور را به شما یادآوری کند. این زمان بعدا از طریق منوی تنظیمات نیز قابل تغییر است.

حال دیگر کار با اپلیکیشن را آغاز کرده‌اید. زین پس بعد از ورود به اپلیکیشن صفحه‌ای با سه زبانه مشاهده می‌کنید. در زبانه اول لیستی از دوره‌هایی که انتخاب کرده‌اید و تعداد کلماتی که یاد گرفته‌اید نشان داده می‌شود. در زبانه دوم می‌توانید دوستانتان را مشاهده کنید و ببینید نسبت به آنها چه وضعیتی دارید. اگر بخواهید دوستی را اضافه کنید، کافی است روی آیکون صورتی‌رنگ بزنید و از طریق فیس‌بوک یا جستجوی شناسه کاربری دوستتان را در ممرایز بیابید. همچنین می‌توانید او را به استفاده از اپلیکیشن ممرایز دعوت کنید. زبانه سوم نیز مربوط است به اطلاعات کلی حساب کاربری شما، آواتارتان و تعداد دنبال‌کنندگان و کسانی که دنبالشان می‌کنید.

 

image
 
image

 

ابزارهای مختلف ممرایز

هنگامی که در صفحه اصلی روی دکمه Continue، که زیر هر دوره قرار دارد، می‌زنید، 6 قابلیت مختلف اپلیکیشن برایتان نشان داده می‌شود. Learn new words شما را به بخش یادگیری منتقل می‌کند که پیش از این در موردش توضیح دادیم. Classic Review نیز شما را به بخش مربوط به یادآوری و مرور منتقل می‌کند و به‌کمک سوالات مختلف کلمات برایتان یادآوری می‌شود. بخش Speed Review شیوه جدیدی از مرور است که باید در زمان محدودی به سوالات پاسخ دهید. مرور کردن کلمات با این متد برایتان حکم بازی سرگرم‌کننده پیدا می‌کند. بخش My Difficult Words برای مرور کلماتی است که یک بار به سوال مربوط به آنها اشتباه پاسخ داده‌اید. بخش Listening Skills نیز برای به چالش کشیدن توانایی شنیداری شما به‌طور اختصاصی است. البته دو بخش مذکور در نسخه Pro اپلیکیشن وجود دارد که برای آن باید ماهانه هزینه‌ای پرداخت کنید. اما اگر نمی‌خواهید پولی برای این اپلیکیشن بپردازید، زیاد نگران نباشید، زیرا با همان سه ابزار اول نیز به‌خوبی کارتان راه می‌افتد.

 

image

 

امتیاز و هدف روزانه

ممرایز یک ابزار مفید برای تنظیم وقتی که می‌خواهید برای آموزش هر دوره در روز بگذارید در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بدین ترتیب که به‌ازای هر سوال که در هر یک از بخش‌های نرم‌افزار پاسخ دهید، امتیازی به شما داده می‌شود. براساس این امتیازات می‌توانید هدف روزانه خود را تنظیم کنید. سه هدف مختلف برای این کار در نظر گرفته شده است: 1500 امتیاز در روز یا به‌عبارتی 5 دقیقه در روز، 6000 امتیاز در روز یا به‌عبارتی 15 دقیقه در روز و 20000 امتیاز روزانه یا به‌عبارتی 45 دقیقه در روز. برای تعیین هدف روزانه خود روی هر دوره در صفحه اصلی بزنید و از طریق بخش Set A Daily Goal هدف روزانه‌تان را تعیین کنید. دقت کنید که هدف روزانه برای استفاده شما از اپلیکیشن محدودیتی ایجاد نمی‌کند: شما می‌توانید بیشتر یا کمتر از آن امتیاز موجود در هر روز هم به یادگیری بپردازید. این ابزار تنها برای منظم کردن برنامه شماست.

 

image
 
image

 

صفحه اختصاصی هر دوره

با زدن روی هر دوره در صفحه اصلی وارد صفحه اختصاصی دوره می‌شوید؛ جایی که می‌توانید هدف روزانه‌تان را تنظیم کنید و مشاهده کنید در طی هفته گذشته چه روزهایی هدف روزانه‌تان را تکمیل کرده‌اید. همچنین می‌توانید تعداد کلماتی را ببینید که در این دوره آموخته‌اید. در قسمت levels می‌توانید کل بخش‌های آن دوره و کلمات آن را به همراه درصد پیشرفت خودتان مشاهده کنید. در بخش leaderboard نیز می‌توانید عملکرد خودتان را با سایر زبان‌آموزان این دوره مقایسه کنید. همچنین می‌توانید با زدن روی دکمه دانلود در بالای صفحه هر دوره را به‌طور کامل دانلود کنید تا بتوانید به‌صورت آفلاین نیز آن را فرابگیرید. توجه داشته باشید در این صورت تنها به یک Mem برای هر کلمه دسترسی خواهید داشت.

 

image

 

سایر بخش‌ها

تا اینجا تقریبا با تمام بخش‌های اپلیکیشن Memrise آشنا شده‌اید. هنگامی که در صفحه اصلی روی سه نقطه بالای سمت راست ضربه بزنید، برایتان گزینه‌هایی نشان داده می‌شود:

About Memrise: توضیحاتی در مورد اپلیکیشن و نسخه فعلی آن به شما می‌دهد.

Memrise Science: به شما توضیح می‌دهد ممرایز براساس چه اصول و الگوریتمی کلمات را در ذهن شما ماندگار می‌کند.

 

image
 
image

 

Help: قسمتی است که از طریق آن می‌توانید با سازندگان اپلیکیشن در ارتباط باشید.

Settings: در این بخش تنظیمات کلی اپلیکیشن وجود دارد. برای مثال، می‌توانید ساعت یادآور روزانه را تغییر دهید، تعیین کنید با ورود به صفحه هر کلمه تلفظ آن به‌طور خودکار پخش شود یا خیر و تنظیماتی از این قبیل.

 

image

 

ممرایز علاوه بر اپلیکیشن وب‌سایت جامع و خوبی دارد که می‌توانید از طریق آن نیز به یادگیری بپردازید. یادگیری زبان با ممرایز هیجان‌انگیز‌تر از هر روش دیگری است. Memrise به شما کمک می‌کند همه‌جا و با کمترین هزینه زبان‌های مختلف را فرابگیرید. این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است که از طریق لینک‌های زیر می‌توانید آن را دریافت کنید.

 

image
 
image
 
image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

لیلا

۱۳۹۹/۱۲/۱۹
سلام ممنون از سایت خوبتون
ی سوال
اگر بخوام کورسی که ساختم رو صدا گذاری کنم ، چطور اینکارو انجام بدم، قسمت صدا رو هم فعال کردم تو تنظیماتش ، فقط نمیدونم چطوری صدا رو بذارم.
قبلا از راهنمایی شما تشکر میکنم.

فرشته

۱۳۹۹/۱۰/۲۸
سلام برای ثبت نام من ایمیل یا جیمیلم رو که می زنم با رمز عبور همش میگه اشتباهه فراموشی هم که میزنم درست نمیشه لطفا بگین چه کار کنم؟

افسانه

۱۳۹۸/۴/۲۶
سلام من از كجا ميتونم معني فارسي براش بيارم

۱۳۹۸/۳/۱۰
دوستان من زبان اسپانیای انتخاب کردم مرحله یک خوندم بقیه مرحله ها بسته شده یعنی فقط 1درس تونستم بخونم. چیکار کنم؟

۱۳۹۸/۳/۱۰
دوستان من زبان اسپانیای انتخاب کردم مرحله یک خوندم بقیه مرحله ها بسته شده یعنی فقط 1درس تونستم بخونم. چیکار کنم؟