خانهاخبار
Nvidia پردازنده جدید 64 بیتی موبایلی با گرافیک 192 هسته‌ای خود را معرفی کرد

Nvidia پردازنده جدید 64 بیتی موبایلی با گرافیک 192 هسته‌ای خود را معرفی کرد

با این پردازنده می‌توانید تجربه کاری بازی‌های رایانه‌ای را روی موبایل داشته باشید.
۱۳۹۲/۱۰/۱۶

هنوز نمایشگاه CES شروع نشده که کمپانی‌های شروع به معرفی محصولات جدید خود کرده‌اند. اولین قدم را نیز در این زمینه Nvidia برداشته است.

 

به گزارش Nvidia پردازنده جدید موبایلی خود، Tegra5 را معرفی کرد، این پردازنده باعث شد که این شرکت به کلوب پردازنده های 64 بیتی بپیوندد. این شرکت ادعا کرده که این پردازنده جدید می‌تواند تجربه کاربری شبیه به رایانه‌ها را در زمینه بازی به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها وارد کند.

 

در مراسمی که این کمپانی در لاس وگاس در نمایشگاه CES برگزار کرده رئیس این شرکت اعلام کرده که پردازنده جدید موبایلی این شرکت یعنی Tegra K1 که بخش گرافیک آن 192 هسته دارد، سطح محاسبه‌ای را برای موبایل به همراه خواهد داشت که پردازنده‌های رایانه‌ای دارند.

 

image

 

دستگاه‌هایی که بر روی خود این پردازنده را دارند می‌توانند بازی‌های که موتور Unreal Engine 4 را دارند اجرا کنند بنابراین این بدان معنی است که بهترین بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی دنیا این امکان را دارند که قابلیت سازگار شدن با گوشی‌های موبایلی و تبلت‌ها را داشته باشند.

 

اما این تمام کاری نیست که این پردازنده انجام می‌دهد، Tegra K1 می‌تواند برای تلویزیون‌های با کیفیت 4K، کنسول‌های بازی و ماشین‌ها نیز استفاده شود. این پردازنده جایگزین Tegra4 که در سال گذشته معرفی شده است خواهد شد.

 

منبع: pocket-lint

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اونو واسه اونهایی میگم که میگن سامسونگ برترین تولید کننده ی پردازنده جهان هست! سامسونگ که خیلی دوست داره باشه اما متاسفانه توی این زمینه اصلا قوی نیست حتی مدتی پردازنده تولید کرد برای PC و لپ تاپ اما از کارش پشیمون شد چون پردازندهاش قابل رقابت با برندهایی مثله اینتل و..نبودن. اگر هم دقت کرده باشید توی زمینه ی PC و لپ تاپ حرفی واسه گفتن ندارن!!واسه همین بی سروصدا خودشو سوق داد به تولید حافظه های انبوه و ارزونتر...هارد و کول دیسک و فلش و...!!در حاله حاضر هم بزرگترین تولید کننده ی چیپ های حافظه هست نه تولید کننده ی تراشه های پردازشی!!! در زمینه ی تراشه های پردازش موبایل هم که پردازشهای ARM هستند باز هم همون داستان داره تکرار میشه و خودشون هم دارن به این قضیه یک جورهایی اعتراف میکنن با استفاده ی محدود از اسنپدراگون توی مدل های خاصی از نوت3 و اس 4 و...و مقایسه ی کارایی نسبت به تعداد کمتر هسته ها و مصرف کمتر انرژی.در حال حاضر شرکت کولکوم چنان قوی شده که اینتل در مقابلش نتونست به رقابت بپردازه و شکست خورد.

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۳
اون اقایی که میگی سامسونگ برترین تولید کننده سی پی یو هست پس کوالکام این وسط شلغمه؟؟؟

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۲
یکی نیست به این مهندسا که نظر میدن بگه آخه ینی عقل شما بیشتر میرسه یا شرکت تولید کننده اون سی پی یو مطمئن باشید اون شرکتی که اینو تولید کرده خودشم میتونه مشکل مصرف باتریشو حل کنه تز های خوشگل از خودتون ندین

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۱
به سامسونگ نمیرسه

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۱
برترین سازنده پردازنده در جهان سامسونگ هست.اینو همه میدونند