خانهاخبار
سامسونگ نسل جدید رم‌های 4 گیگابایتی خود را معرفی کرد

سامسونگ نسل جدید رم‌های 4 گیگابایتی خود را معرفی کرد

۱۳۹۲/۱۰/۹

سامسونگ همیشه دوست داشته که برتر باشد و در دنیای موبایل از دیگر رقبا عقب نماند. علاقه بیشتر سامسونگ به این است که در تکنولوژی‌های پایه‌ای مانند پردازنده و رم این فاصله را بیشتر کند تا دیگر کمپانی‌ها به نوعی به آن محتاج باشند.

 

به گزارش سامسونگ امروز نوع جدیدی از رم‌های خود را معرفی کرد. این رم‌ها DRAM  یا همان  Dynamic RAM  هستند. سامسونگ وعده داده که این رم‌ها سرعت بیشتری را در عوض مصرف انرژی کمتری ارائه دهند. این رم‌های 8 گیگابیتی  آخرنی نسل رم‌های سامسونگ برای موبایل‌ها با نام LPDDR4  هستند.

 

اجازه دهید موضوع را کمی روشن تر کنیم. توجه کنید این رم 8 گیگابایتی نیست بلکه 8 گیگابیتی است که تقریبا 125 مگابایت می‌شود که به نظر چندان زیاد نمی‌آیند اما به لطف تکنولوژی پردازنده‌های 20 نانومتری سامسونگ می تواند هر 1 گیگابایت را در داخل 1 قالب سیلیکون جای دهد و 4 عدد از این قالب‌ها را در داخل یک پردازنده بگنجاند که در مجموع شما یک رم 4 گیگابایتی را در اختیار خواهید داشت. که از رم 3 گیگابایتی نوت 3 بیشتر است.

 

اما در موبایل همه چیز میزان فضای ذخیره سازی دیتا نیست، در اینجا اندازه و مصرف انرژی هم مهم هستند، رم‌ها باید مصرف  انرژی کمی داشته باشند. در حال حاضر تمام گوشی‌های موبایل رم‌های LPDDR2 و LPDDR3 را در خود دارند، سامسونگ اکنون نسل LPDDR4 را معرفی کرد که ولتاژ کمتر و در نتیجه مصرف انرژی پایین تری را دارند، به علاوه این رم در انتقال دیتا سرعتی 2 برابر رم‌های LPDDR3 دارد  و 40 درصد انرژی کمتری نسبت به این رم‌ها مصرف خواهند کرد.

 

image

 

در حال حاضر سامسونگ در مورد زمان ارائه این رم‌ها صحبتی نکرده است، اما تصور همه بر این است که سامسونگ در گوشی بعدی خود یعنی گلکسی اس 5 که به احتمال قوی قرار است در نمایشگاه CES2014 معرفی شود استفاده خواهد کرد.

 

منبع: androidcommunity

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (55 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۲
عزیزی که نتیجه گیری کردی اندروید اشغاله یا کمپانی ها سر هم کلاه میزارن!!! من نکسوس دارم و خالص اندرویده و به هیچ عنوان مشکل رم و سی پی یو ندارم! سامسونگ متاسفانه رو گوشی هاش کلی برنامه بدردنخور میریزه که مثه چی رم مصرف میکنه! حالا فیسبوک و وایبر و چنتا برنامه دیگه که همشون تو بک گراند پردازش میشن هم نصب کنی گوشی سامسونگیت لگ میزنه چون تا خر خره پر میشه رمش! این اشکال سامسونگه ! من سامسونگ داشتم و از این موضوع رنج بردم. نه مثه اپل یه سیستم ابتدایی و بسته میخوام نه مثل مال سامسونگ شلوغ پلوغ ! واقعا الان به نظرم بهترین گوشی های اندروید رو موتورولا میزنه با گوشی های تحت لیسانس گوگلش. moto x و moto g. این رم چهار هم برا بازی نیست! آقایی که میگی مگه بازیه چقد رم میخوان ! شما هنوز فرق desktop با handheld رو نمیدونی! کمپانی که گیم درست میکنه سعی میکنه مطمئن شه رو همه گوشی ها کار کنه! برا همون مصرف و نیازهاشو تنظیم میکنه مثه بازی کامپیوتر نیست که ! این رم چهار برای پردازنده 64 بیتی سامسونگه . محض اطلاعتون بدلیل سرعت A8-64 bit باید رمتون بالای 4 باشه ! یه نگاه به لپ تاپتون بندازین و ببینین که 64 بیت با رم چهار کار میکنه! اپل فقط برا بازار گرمی 64 بیت رو گزاشت رو گوشیش ! مثه touch id! طرفدارای اپل میگن برای اولین بار و فلان! همین اثر انگشت یه سال پیشش رو گوشی های موتورولا بود! فقط patent نکرده بود ! اگه میکرد اپل اینجوری جولان نمیداد! ساسمسونگ چند ماه بعد 64 bit با رم 4 میده! و فقط میمونه گوگل اندروی و ماشین dalvik cache رو از 32 به 64 تغییر بده تا کاملا بشه ازش استفاده کرد! با تبدیل 4 تا برنامه گوشیت 64 بیت نمیشه!(طرفدارای اپل بخونن حتما) روزبه! تایید کن جی اس ام !

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اقا جون یکم اطلاعات زیا کن یکم چشات باز کن ببین تو دنیا چه خبره در حال حاضر برند سامسونگ جز 10 برند مطرح دنیا رهست

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اون آقایی ک اومده سیستم خونشو با سیستم موبایل مقایسه میکنه همون بهتر ک بره بشینه تو خونه بازی کنه.آخه مرد گوشی چ ربطی به کامپیوتر داره!!!!!!!!!!!

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۱
دوستان عزیزم چرا از تولیدات داخلی مث GLX حمایت نمیکنید!!!؟؟ هرچی باشه هم توی جیب جا میشه هم مونتاژه چینه. :-)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۱
توجه کردی جی اس ام بد جوری سامسونگ پرستن. اصلا تو این نظرات نظر منفی براس سامسونگ وجود نداره خیلی تابلو سانسور میکنید