خانهاخبار
پاسخ به سوالات

پاسخ به سوالات

طبق وعده‌ای که داده بودیم امروز به سوالات شما کاربران عزیز پاسخ می‌دهیم
۱۳۹۱/۸/۲۳

همانطور که به شما وعده داده بودیم امروز روز پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

 

در ابتدا باید ذکر کنیم که بدلیل استقبال زیاد کاربران از این موضوع و روانه شدن حجم زیادی از سوالات امکان پاسخگویی به تمام سوالات در طول این هفته امکان پذیر نبود به همین خاطر جواب سوالاتی را که بیشترین تکرار را داشتند امروز برای شما قرار می‌دهیم و به باقی سوال‌ها در روزهای آتی به ترتیب پاسخ خواهیم داد، به شما قول خواهیم داد که به تمام سوالاتی که پرسیده شده جواب می‌دهیم پس نگران این موضوع که سوال شما بدون جواب مانده نباشید زیرا در روزهای آتی می‌توانید جواب آن‌ها را در سایت مشاهده کنید.

 

یک سوال که بین بسیاری از دوستان مشترک بود و تعداد زیادی از کاربران پرسیده بودند "نحوه روت کردن گوشی‌های اندرویدی" بود، به این علت که جواب به این سوال نیاز به یک آموزش مفصل دارد تصمیم گرفتیم تا در یک آموزش جداگانه برای شما نحوه روت کردن گوشی‌های اندرویدی را آموزش دهیم، بنابراین منتظر این آموزش باشید.

 

پاسخ به سوالات:

 

·         با سلام و تشكر چرا نسخه جدید جنگ ستارگان پرندگان خشمگین روی گوشی سامسونگ گلكسی 5512 نصب می‌شود ولی اجرا نمی‌شود؟ (نسخه اندروید 2.3.6)

به احتمال زیاد پردازنده گوشی شما قدرت پردازش این بازی را ندارد زیرا پردازشگر این گوشی 800 مگاهرتزی است.

 

 

·         با سلام گوشی سامسونگ Galaxy Ace مدل 5830 iدارم که وقتی مموری روی آن نصب می‌کنم بعد از مدتی پیغام خطا یا به روز کردن یا ریست کردن می‌دهد، مشکل از کجاست؟ با تشکر.

با توجه به توضیحاتی که داده اید، مشکل پیش آمده احتمالاً به خاطر کارت حافظه‌ای است که از آن استفاده می‌کنید. پیشنهاد ما این است که از یک کارت حافظه دیگر استفاده کنید.

 

 

·         سلام من چند روزی است گوشی HTC Sensation روخریداری کردم، وقتی آپدیت کردم وای فای ازکار افتاد می‌خواستم بپرسم اکنون باید چه کاری انجام بدهم تا وای فای دوباره کار کند؟ امکان برگرداندن به نسخه قبل وجود دارد؟

معمولاً با آپدیت از طریق خود گوشی چنین اتفاقی نمی‌افتد اما این مدل گوشی‌ها معمولاً مشکل "شکاف مرگ " دارند که با قرار گرفتن دست روی نیمه بالای پشت بدنه، سیگنال وای فای به صورت کامل قطع می‌شود زیرا آنتن تلفن داخل درب باتری است، در ضمن امکان برگرداندن به نسخه قبلی ممکن نیست.

 

 

·         با سلام و تشکر به خاطر اینکه به کاربران سایت احترام می‌گذارید، به نظر شما تا سقف یک میلیون، خرید سونی تصمیم خوبی است یا سامسونگ؟ موفق باشید.

در این بازه قیمت، گوشی های Galaxy R و Xperia p وجود دارد که تقریباً با این قیمت می توانید خریداری کنید که هر دو از چیپ ست دو هسته ای سونی اریکسون استفاده می کنند و کیفیت های مشابهی دارند.

 

 

·         باسلام نظر متخصصین عزیز نسبت به برتری و اولویت خرید سامسونگ Galaxy S3 و اچ تی سی One X از نظركیفیت و كارآئی چیست؟ تشكر

قطعاً مدل One X در زمینه کیفیت ساخت به دلیل بدنه پلی کربناتی برتری قابل توجهی دارد اما عملکرد چیپ ست Galaxy SIII با فرکانس بالاتر یک سرو گردن قوی تر از One X خواهد بود. ضمن اینکه قابلیت های نرم افزاری همشمند SIII کامل تر است.

 

 

·         من گلکسی اس 2 دارم اما بعد از بروزرسانی صفحه نمایش آن به طور خودکار خاموش و روشن می‌شود، راه حل چیست؟

در سوال خود ذکر نکرده اید که به روزرسانی به چه نسخه ای بوده است و این مشکل بستگی زیادی به این موضوع دارد .

 

 

·         سلام می‌خواستم بدونم گوشی One X+ چه زمانی به ایران می‌آید و قیمت آن چند خواهد بود؟

این گوشی به تازگی وارد بازار ایران شده و با قیمت 2.100.000 قابل خریداری است.

 

 

·         سلام چرا قیمت‌ها بروز نمی‌شوند؟

با توجه به مشکل نوسانات قیمت بروزرسانی قیمت‌ها مشکل است اما در تاریخ 23 آبان قیمت‌ها را برای شما بروز کردیم.

 

 

·         با سلام آیا می‌توان گلکسی اس پلاس را به اندروید 4 بروزرسانی کرد؟ آیا رم‌های غیر رسمی که توسط سامسونگ تایید نشده به گوشی آسیب می‌رسانند؟

نمی توان آپدیت کرد. رام های غیر رسمی آسیب سخت افزاری نمی زنند اما کارایی نرم افزاری گوشی شما را پایین می آورد.

 

 

·         با سلام من می‌خواستم بدونم از نظر سی پی یو اس 3 قوی تره یا وان ایکس پلاس ؟ لطفا جوابمو بدید چون میخوام یکی از این دو گوشی رو بخرم و هنوز شک دارم.

 SIII قوی تر است.

 

 

.       بین سه گوشی Galaxy note 2و S 3و iPhone 5 کدام از لحاط فنی برتر و بهتر است و قیمت هر کدام چند است؟

 

قیمت هر سه گوشی در سایت وجود دارد. Note 2 توان پردازشی بالاتری دارد اما بدانید به عنوان یک تلفن همراه SIII و iPhone5 را می توان در یک کلاس قرار داد.

 

 

·         سلام می‌خواستم بدونم چرا روی اکسپریا سولا بازی هایی مانند گربه سخنگو و شیر سخنگو و ... نصب می‌شود ولی پیغام force close میدهد؟ آیا با آپدیت کردن آندروید درست میشود؟ چرا؟ ممنونم از عزیز.

بیشتر تلفن های سونی دچار این ضعف هستند که ناشی از حافظه رم پایین است و آپدیت تاثیر ندارد. اما می توانید از نرم افزارهای مدیریت فایل نظیر app 2 SD برای انتقال اپ ها به کارت حافظه استفاده کنید.

 

 

·         سلام با تشکر از ایده ی جدیدتون به نظر شما با توجه به ممنوعیت ورود موبایل چطوره الان یک آیفون 4 بخریم راستی قیمت کنونی آیفون 4 در بازار چقدر است؟ با تشکر.

این مدل گوشی در بازار کمیاب است اما اگر محدودیت بودجه دارید، پیشنهاد می کنیم 4S خریداری کنید.

 

 

·         چرا need for speed بر روی HTC Incredible S و خیلی گوشی های دیگر unfortunately force stopped میده؟

مشکل اصلی حافظه رم محدود است.

 

 

·         سلام خواستم بدونم سیستم عامل اندروید بهتره یا iOS ؟

iOS به دلیل سهولت بیشتر در کار با منو های اصلی، کاربر پسندتر است اما اندروید در برخی از تلفن های همراه مانند HTC یا Sony جذابیت بصری بیشتری دارند. در مجموع iOS عملکرد بسیار روان تری نسبت به Android دارد.

 

 

·         با سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین سایت سوالی که دارم این است که LG Nexus در ایران احتمالا با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

به دلیل اینکه محصولات گوگل با قیمت گارانتی در ایران وجود ندارد، برآوردی نمی توان ارائه کرد.

 

 

·         سلام من  Xperia Solaدارم. 1: کی اندروید 4 برای ایران عرضه می شود ؟ 2: اندروید 4.1 برای این گوشی عرضه می شود؟ چه زمانی؟متشکرم

شرکت سونی به صورت قطعی اعلام کرده است این گوشی نسخه 4 اندروید (بستنی حصیری) را دریافت خواهد کرد اما زمان قطعی برای آن اعلام نکرده است و سرنوشت 4.1 هنوز مشخص نیست.

 

 

·         من بین نوت 2 و آیفون 5 شک دارم. باید کدوم رو بخرم؟ هرکدوم که بهتر است را بگویید.

 این دو تلفن در دو کلاس متفاوت قرار دارند چنانچه ابعاد فبلت نوت 2 برای شما آزار دهنده نیست نوت از نظر توان پردازشی شاید بهتر از آیفون 5 می باشد اما با این بودجه شما روی بهترین گزینه های بازار دست گذاشته اید.

 

 

·         سلام من گوشی arc s دارم .بعد از اینکه به اندروید 4 آپدیت کردم یک آپدیت دیگر برای گوشی من آمده (در قسمت آپدیت سنتر خود گوشی) می‌خواستم بدونم که اگه این آپدیت رو نصب کنم اطلاعات گوشی و نرم افزارها پاک میشود؟ (کد آپدیت .4.1B.0.587  است . حجمش هم حدود 21 مگابایت است)

با آپدیت کردن، هیچ کدام از اطلاعات گوشی شما پاک نخواهد شد و این آپدیت تنها به بهتر شدن کارایی گوشی شما کمک خواهد کرد.

 

 

·         سلام آیا فبلت گلکسی نوت نسل اول در این بازه زمانی ارزش خرید دارد؟

گلکسی نوت نسل اول با وجود پردازنده مشابه گوشی های S2 عملکرد کندی دارد و گذشته از آن وزن زیاد آن نسبت به Note 2 نقطه ضعف بزرگی است در این بازه قیمتی انتخاب های بهتری مانندOne S  قرار دارد.

 

 

·         سلام من گوشی سونی Xperia SL مجهز به اندروید 4 خریداری کردم اما وای فای توسط گوشی پیدا نمی‌شود و دوباره باید گوشی را ریست کنم، آیا مشکل از اندروید 4 که بر روی گوشی نصب شده است؟

مدل Xperia ion هم چنین مشکلی را دارد و تنها راه حل شما عرضه یک بروز رسانی است تا این مشکل را برطرف کند. برای رفع این مشکل از ریز منوی Back up/ Restor، تنظیمات دستگاه را ریست کنید که در این حالت اطلاعات و app های شما پاک نمی شود.

 

 

·         با سلام و خسته نباشید من یک سوال دارم، اگر از خارج ایران برای من گوشی بیاورند در داخل ایران می‌توانم استفاده کنم ؟ ممنون

بستگی دارد که گوشی شما چه مدلی باشد در مورد آیفون دقت کنید که حتماً نسخه آنلاک فکتوری که روی جعبه قید شده است درج شده باشد.

 

 

·         من Xperia Sola دارم که قرار بود در ماه مهر به اندروید 4 بروزرسانی شود اما تا امروز هر چه برای بروزرسانی تلاش می‌کنم پیام می‌دهد که گوشی شما به روز است در حالی که کد اندروید هنوز 2.3 است.

سونی عرضه نسخه 4 اندروید را به صورت رسمی تایید کرده است اما تاریخ دقیق دریافت آن برای کاربران خاورمیانه هنوز اعلام نشده است پس توصیه می کنیم به صورت مستمر از بخش software updates این بروز رسانی را کنترل کنید.

 

 

·         سلام من سامسونگ گالگسی إس پلاس  دارم می‌خواستم بدانم اندروید ٤ برای این گوشی ارائه می‌شود یا خیر؟

Galaxy S Plus نسخه 4 اندروید را در ایران دریافت نخواهد کرد.

 

 

·         سلام گوگل نکسوس دارم اما نمی‌توانم از طریق بلوتوث فایلی را ارسال کنم راه حل چیست؟ سوال بعد اینکه آپدیت 4.2 برای این گوشی در ایران ارائه می‌شود؟

برای انتقال فایل از طریق بلوتوث باید از اپلیکیشن های جانبی مانند  استرو بلوتوث (astrobluetooth) استفاده کنید و برای دریافت نسخه 4.2 نیز تاریخ دقیقی اعلام نشده است ولی کاربران داخلی قطعاً این ویرایش از اندروید را دریافت خواهند کرد پس توصیه می کنیم از بخش Software updates این بروز رسانی را کنترل نمائید.

 

 

·         سلام آیا سیم کارت آیفون 5 (نانو) در ایران آمده است؟

به تازگی یکی از اپراتور های داخلی سیم کارت نانو را با قیمت 20 هزار تومان ارئه کرده است.

 

 

·         سلام S 3 با توجه به قیمت بهتراست یا One S؟

این دو گوشی در یک کلاس از نظر توان پردازشی قرار ندارند ضمن اینکه قیمت SIII بسیار با One S متفاوت است اگر به دنبال یک گوشی در کلاس گوشی های گران قیمت هستید SIII گزینه بسیار خوبی است.  اما اگر یک گوشی در کلاس قیمت پایین تر با توان پردازشی بالا بخواهید One S بهترین انتخاب است.

 

 

·         سلام آی‌پد مینی بهتر است یا گلکسی نوت 2؟

اگر مشکل بودجه ای ندارید توصیه می کنیم Note 2 را به دلیل چیپ ست چهار هسته ای قوی تر و نمایشگر بهتر خریداری نمائید.

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (411 نظر)

ستایش

۱۴۰۰/۴/۲۳
سلام گوشی من شیائومی نوت ۱۰ است ولی پرو نیست اگر گوشی رو بروزرسانی کنم اطلاعات پاک میشه ؟؟؟

آتنا

۱۴۰۰/۱/۲۷
یه سوال دیگه هم داشتم و اون اینه که اسلات یک گوشی من اینترنتش همه برنامه ها رو باز می کنه اما اسلات دو فقط واتساپ رو باز میکنه باید چیکار کنم تا اون هم برنامه ها رو باز کنه
با تشکر

آتنا

۱۴۰۰/۱/۲۷
با سلام و خسته نباشید
من به تازگی شیائومی ردمی نوت 9 پرو خریدم و هنگام خرید اندرویدش رو به یازده ارتقا دادم اما مدام پیام آپدیت جدید گوشی به اندروید 12 میاد میخواستم بدونم اگه به دوازده ارتقا بدم خوبه یا نه و اینکه ایا داده های موجود روی دستگاه پاک میشن یاخیر
ممنون بابت سایت خوب تون

مبینا

۱۴۰۰/۱/۲۴
سلام‌ایا‌با‌بروز‌کردن‌گوشی‌اطلاعات‌وحافظش‌پاک‌میشه؟

مبینا

۱۴۰۰/۱/۲۴
سلام‌ایا‌وقتی‌گوشی‌رو‌بروز‌رسانی ‌کنیم‌
حافظه‌اش‌و‌اصلاعاتش‌پاک‌میشه؟