خانهاخبار
افشای بزرگ‌ترین راز بازاریابی کمپانی اپل در دادگاه!

افشای بزرگ‌ترین راز بازاریابی کمپانی اپل در دادگاه!

۱۳۹۱/۵/۱۷

کمپانی اپل به موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای در دنیای تکنولوژی دست یافته و دست‌آوردهای آن برای بسیاری از رقبا دست‌نیافتنی است؛ محصولات بی‌نظیر اپل که تلفیق معجزه‌آسایی از هنر و قابلیت‌های تکنولوژیک‌ هستند، چنان در دنیا فراگیر شده‌اند که زندگی و ارتباطات بسیاری از شهروندان کره زمین را هم به‌طور محسوسی تحت تاثیر قرار داده‌اند. 


اما بسیاری از مسائل مرتبط با این غول دنیای فن‌آوری در پرده ابهام است و جهان چیز زیادی درباره آن‌ها نمی‌داند. یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت اپل در ۳۵ سالی که از تولد آن می‌گذرد، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی است. برگ برنده اپل، که تاکنون ناشناخته‌های زیادی درباره آن وجود داشت.

 

اما حالا فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل که برای پیگیری شکایت از سامسونگ بر سر حق اختراع محصولاتی نظیر آی‌فون و آی‌پد، درگیر دادگاه است، رازی را فاش کرده که پرده از ناشناخته‌ها و نادانسته‌ها پیرامون اپل برمی‌دارد.

معمولا از چند ماه پیش از معرفی و ارائه رسمی هر محصول اپل، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره آن چنان داغ می‌شود که کسر بزرگی از خبرهای دنیای تکنولوژی در رسانه‌های گوناگون دنیا به آن اختصاص می‌یابد. حتما تا به حال خبرهایی از این دست را دیده‌اید: تصاویر به دست آمده از ‌آی‌فون ۵، پیش‌بینی‌ها درباره آی‌پد جدیدی که قرار است به بازار بیاید و گزارش‌هایی از این دست که دنیای رسانه را تسخیر می‌کند. شاید باور نکنید که همین همهمه رسانه‌ای، مهم‌ترین علت موفقیت اپل در بازاریابی است.

 

image

 

کمپانی اپل بیش از آن‌که بودجه‌های هنگفت و کلان به تبلیغات تجاری اختصاص دهد، روی تبلیغات غیرمستقیمی از این دست حساب می‌کند؛ دامن زدن به شایعات و همهمه رسانه‌ای درباره محصولات اپل، که هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. تاثیر این تاکتیک‌های تبلیغاتی تا حدی است که در سال ۲۰۰۷ پس از معرفی اولین نسل آی‌فون، تا زمان آغاز عرضه آن در بازارهای جهانی، اپل هیچ هزینه‌ای برای تبلیغ آن نپرداخت.

 

هم دستی با هالیوود،جذب مشتری از پرده های سینما

 

بازوی دیگر تبلیغاتی اپل، فیلم‌های هالیوودی است. اپل برای تبلیغ و ترویج محصولات خود، آن‌ها را به‌طور هوشمندانه‌ای در فیلم‌های هالیوودی نمایش می‌دهد تا به‌طور نامحسوس با بهره‌گیری از تاثیر استفاده از این محصولات توسط سوپرستاره‌های دنیای سینما، مشتریان را ترغیب به خرید آن‌ها کند. فلسفه تبلیغات اپل مبتنی بر این رویکرد است: «محصولات ما قهرمانان داستان‌اند.»


یکی از مدیران اپل، مامور تماس با کارگردانان و تهیه‌کنندگان بزرگ هالیوود و برنامه‌های تلویزیونی است تا برای قرار دادن این محصولات و تعیین نقش آن‌ها در فیلم‌نامه‌ها برنامه‌ریزی کند.


بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در تسلط کمپانی اپل است. این بازار بزرگ، در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۲۰ میلیارد دلار سود داشت که بخش عمده آن به کمپانی اپل و سامسونگ رسید.


موفقیت اپل از زمانی در روندی همواره فزاینده و در سیری به‌شدت صعودی قرار گرفت که برنامه‌ریزی‌های استراتژیک خود را تغییر داد. اپل حالا بر اساس نیاز کاربران و تقاضای موجود در بازار برنامه‌ریزی نمی‌کند. اپل برای کاربران جهان نیازهای جدید تعریف می‌کند. این کمپانی، سال گذشته با ۳۳۷ میلیارد دلار سرمایه، به ثروتمندترین کمپانی جهان تبدیل شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (112 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۵/۲۰
salam.man nemidonam inaee ke ba apple moshkel daran chera zod be cpu ya keyfiyate safhe ya chizayee dg gir midan .keyfiyate safhe va axsaee ke dar iphone 4s gerefte mishe rangha kheili tabieeye man kasi ke ham galaxy3 dastesh bodeh ino be man gofte va hamin ke khodam iphone 4s daram.darzemn harkas ke az sakht afzar chizi bedoone midone hamechiz be cpu nist.moghee ke iphone 3gs omad baziiharo ba keyfiyate bala ejra mikard ke hame angossht be dahan monde bodan

مهمان

۱۳۹۱/۵/۲۰
سلام. چرا سایت گوشی های glx رو هم تو لیست گوشی هاش نمیذاره؟

مهمان

۱۳۹۱/۵/۲۰
عجب زرنگایی هستن!!!

مهمان

۱۳۹۱/۵/۲۰
این طرفدارای اپل از بس که گفتن اپل خاصه و ... حالا خودشون هم باورشون شده که واقعا اپل خیلی خاصه! اپل فقط به فکر خالی کردن جیب مشتریاشه! نمونش هم itunes!

مهمان

۱۳۹۱/۵/۲۰
سلام دوستان عزیزوگرام ببینید مشکل ازاپل وسامسونگ نیس اگه اپل app storeروبه روی ماایرانیا بسته دلیلش خودمونیم که سرهیچی باتموم دنیا جنگ داریم .هیچ کس وهیچ کدوم ازین شرکتا هم نمتونن برخلاف تحریم ها عمل کنن چن برای سود این شرکت ها به وجود اومدن مطمئن باشین اگه ماایرانیاهم بوددیم همین کارومیکردیم لطفا اینو بزارید خواهشمندشما